Dzisiaj jest 14 lis 2024, 21:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 24 lip 2012, 22:41 
*

Rejestracja: 24 lip 2012, 22:27
Posty: 11
Lokalizacja: Purmerend
Pojazd:
Od jakiegoś czasu jestem posiadaczem Peugeota Vivacity XRace (tak było napisane w opisie aukcji i ma taki X na przodzie).

Do tej pory wszystko spisuje się bez zarzutu, a już ze 1,5tyś zrobiłem. Aktualny przebieg to 36tyś km. Jako, że jestem zielny w tematyce skuterów i jako takiej mechaniki, elektryki, to przyda mi się pomoc mentalna jak już będę chciał lub musiał coś zrobić. W związku z tym, jak ktoś ma na tyle chęci, to będę wdzięczny za pomoc, bez najeżdżania, że od 3 dni od napisania postu niczego nie zrobiłem. Niestety tryb życia, plus warunki pogodowe (muszę grzebać pod chmurką, a tu w NL bardzo często leje) nie pozwolą mi na bardzo szybkie zabieranie się do mniej istotnych rzeczy. Tak więc, o to co na razie mnie nurtuje:

1. czy w tym skuterze jest jakiś filtr powietrza, paliwa, które warto wymienić?
2. Czy to, że po przejechaniu 20km tylne koło nie chodzi lekko, tylko ma takie przeskoki i opór, że ręką da radę przekręcić, ale nie da rady rozkręcić to coś normalnego, czy oznaka zbliżających się problemów ze skrzynią, hamulcem lub czymś takim?
3. Gdzie znajdę impulsator, zapłon elektryczny, podejrzewam, że gdzieś przy stacyjce, pod kierownicą, ale wolę się upewnić niż zacznę grzebać. Mam zamiar zamontować elektroniczny ogranicznik prędkości obrotowej silnika, w razie kontroli prędkości na rolkach, żebym mógł łatwo aktywować.
4. Czy ktoś zna jakiś sposób na luzującą się dolną śrubę mocowania wydechu przy silniku? Dokręcałem, dałem nowe podkładki sprężynujące, ale dalej się luzuje i potem skuter wyje jak traktor. Jakiś patent?
5. Jakie ma blokady ten model? Podejrzewam, że co najmniej jednej już nie mam, bo jedzie licznikowe 60km/h.
6. Ktoś ma jakieś szczególne uwagi odnośnie eksploatacji tego modelu?

Za wszelaką pomoc z góry dziękuję.




_________________

Całkiem nowy, całkiem zielony :P


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2012, 9:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2010, 14:16
Posty: 29
Lokalizacja: Wwl
Pojazd:
1. Filtr powietrza to czarna puszka połączona z gaźnikiem nad pokrywą przekładni, jak ją rozkręcisz to w środku jest gąbka którą należy wypłukać w benzynie ekstrakcyjnej, przedmuchać sprężonym powietrzem i nasączyć specjalnym olejem do filtrów shell lub castrol. Filtra paliwa nie ma chyba że ktoś sobie sam założy, nie czysci sie ich tylko wymienia.
2. Czyli rozumiem że jak skuter stoi przykladowo jakis czas to koło chodzi lekko a jak pojeździsz to ciężej? Być może szczęki w bębnie hamulcowym się zacinają, bądź też olej w przekładni jest stary i tryby puchną od temperatury, warto go wymienić.
3. Taki ogranicznik z tego co wiem to podpina się pod moduł zapłonowy a ten jeśli dobrze pamiętam znajduję się koło akumulatora.
4. Są specjalne kleje do śrub firmy loctite, dajesz kropelkę na gwint przykręcasz i gwarantuje że się nie będzie luzować.
5. Normalna wersja ma 2 blokady, zawirowywacz na tłumiku (odstająca rurka na kolanku tłumika) oraz blaszkę na wariatorze i po ich zdjęciu zamyka 80km/h. Kiedyś jednak dostałem do odblokownia vivacity w wersji mofa sprowadzonąa z holandii która jeździła 25km/h i max cos z niej wycisnąłem to 60km/h ze slabym przyspieszeniem bo ogólnie te mofy strasznie zamulone i nawet cylindry mają inne.
6. Na pewno wyczysc filtr powietrza, wyczyść gaźnik i sprawdź jaką masz w nim dysze, zmień ten olej w przekładni, sprawdź stan rolek i paska, profilaktyczie wymień świece no i jak masz możliwość to sprawdź kompresje w cylindrze żeby się dowiedzieć w jakim jest stanie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2012, 10:30 
*

Rejestracja: 24 lip 2012, 22:27
Posty: 11
Lokalizacja: Purmerend
Pojazd:
1. No to filtrem powietrza zajmę się we wrześniu, jak wrócę z Polski, to wezmę potrzebne rzeczy.
2. Co do tego koła. Teraz, gdy stoi całą noc i pół dnia, koło da radę zakręcić palcem i trochę się kręci po puszczeniu (samoistnie), jednak słychać taki szum, tarcie, coś w tym stylu. Natomiast po przejechaniu jakiegoś odcinka (po 20km na pewno) chodzi ale tak "cyk, cyk, cyk" i po zakręceniu go ręką zatrzymuje się zaraz po tym jak je puszczę. W trakcie jazdy nie czuć żadnego większego oporu ani nic takiego. Jedynie co, jak naciągnąłem linkę hamulca ręcznego bardziej (bo jest trochę luźna) to koło się zagrzało i było trudniej jechać.
3. Zajrzę pod pokrywę aku w najbliższym wolnym terminie w poszukiwaniu kostki do podpięcia tego urządzenia ograniczającego.
4. A potem jak potraktuję tę śrubę takim klejem da się to odkręcić, np. w przypadku jak by była konieczna wymiana wydechu?
5. Zawirowacza chyba nie mam, nie widzę w ogóle kolanka, ruła jest taka płynnie wygięta, bez odstających elementów. Być może jest to inny tłumik, jakiś sportowy, bo ogólnie jest dość głośny. Blaszki na wariatorze będę szukał, jak zamontuję ogranicznik. Na brak mocy nie narzekam, ma niezłe przyspieszenie, zawsze zostawiam w tyle inne skutery, nawet te odblokowane, np. kumpla vivacity ma gorsze przyspieszenie, ale jest odblokowany, więc początkowo go zostawiam w tyle, po czym mnie przegania.
6. Jak wyczyścić gaźnik? Wystarczy wlać coś do paliwa, czy trzeba rozbierać i robić mechanicznie? Olej w przekładni zmienię, również we wrześniu. Kompresji na razie nie będę sprawdzał, świecę nawet mam zapasową więc wymienię w miarę możliwości i czasu.

Dzięki za pomoc, na razie, pewno jeszcze się przyda za jakiś czas, grunt, że wiem, co mam zaplanować.




_________________

Całkiem nowy, całkiem zielony :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2012, 10:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 cze 2011, 6:48
Posty: 427
Lokalizacja: LUBELSKIE
Pojazd:
RoQi pisze:
6. Jak wyczyścić gaźnik? Wystarczy wlać coś do paliwa, czy trzeba rozbierać i robić mechanicznie?
Rozebrać na części pierwsze , przemyć w benzynie i przedmuchać kompresorem wszystkie zakamarki oraz dyszę , które znajduję się pod pokrywą plastikową bądz metalową na dole gaźnika. Ważne abyś nie pogubił żadnych części bo potem ciężko jest dostać do oryginalnego gaźnika.

RoQi pisze:
3. Zajrzę pod pokrywę aku w najbliższym wolnym terminie w poszukiwaniu kostki do podpięcia tego urządzenia ograniczającego.

Napisz , w którym miejscu się to podpina , bo koło akumulatora jest tylko przekaźnik rozrusznika i bezpiecznik także chyba nie tędy droga.Myślę , że to będzie umiejscowione gdzieś w przewodzie do modułu , który znajduje się na przodzie skuterka pod podłogą , wystarczy odkręcić ten pług i już :P




_________________

Peugeot Vivacity Sport 70
*DR Evolution 70
*Leovince ZX*
*Hebo NG*
*Dellorto 17.5*
*Revo-S-Type*




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 lip 2012, 13:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 kwie 2010, 14:16
Posty: 29
Lokalizacja: Wwl
Pojazd:
Faktycznie pomyliło mi się ze speedfightem, moduł jest pod podłogą więc tam go szukaj, co do kleju to jak pojdziesz do sklepu wytlumaczysz do czego, to Ci da odpowiedni taki że później bez problemu można odkręcić, mi się koło notorycznie rozkręcało a po sklejeniu jak ręką odjął a ostatnio zmieniałem opone i odkręciłem je bez problemu. Jak koło się grzeje to popuść tą linke.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 lip 2012, 11:58 
*

Rejestracja: 24 lip 2012, 22:27
Posty: 11
Lokalizacja: Purmerend
Pojazd:
[quote="pawelvivacity"][/quote] za gaźnik się raczej brać nie będę, nie czuję się na siłach, jestem noga w tych sprawach, a zresztą po co ruszać gó*no jak nie śmierdzi. Za szukanie modułu się wezmę w pierwszej kolejności, ale nie wiem jeszcze kiedy.

Co do tylniego koła, właśnie mam poluzowaną praktycznie na zero linkę (ledwo co hamuje tylne koło) i dalej to samo, po przejechaniu jakiegoś odcinka, nawet paru km po zatrzymaniu i podniesieniu na stopkę koło nie chodzi tak jak na zimno, stawia opór, ale nie jednostajny tylko taki ząbkowany, takie cyk cyk cyk. Zauważyłem też, że jednocześnie jak się tak stanie, na opuszczonym skuterze, bez ciężaru mego ciała, skuter sam jedzie do przodu troszkę, bez gazu. Kiedy siedzę na nim, to tak nim telepie, jak by silnik wielotłokowy, nie palił na któryś gar (np. w samochodzie). Wystarczy jednak przycisnąć tylni hamulec (nawet na tak luźnej lince) by przestało telepać.

Co do samej wymiany oleju w skrzyni. Jaki olej kupić i jak się go wymienia? Poprzedni właściciel mi mówił, że w tego typu skrzyniach oleju się nie wymienia, ale nie wiem, czy to prawda.




_________________

Całkiem nowy, całkiem zielony :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 sie 2012, 21:32 
*

Rejestracja: 24 lip 2012, 22:27
Posty: 11
Lokalizacja: Purmerend
Pojazd:
W sprawie tego ogranicznika, będę się za to brał w pierwszej kolejności. A więc w instrukcji montażu pisze dokładnie tak:

"Znajdź w instalacji elektrycznej przewód prowadzący z impulsatora do modułu zapłonowego.
Podłącz końcówkę czerwonego przewodu ogranicznika obrotów z końcówką przewodu z impulsatora wchodzącego do modułu zapłonowego.
Połącz zielony przewód ogranicznika z masą pojazdu
Zamontuj moduł sterujący ogranicznika w łatwo dostępnym miejscu...."

Tak to wygląda. Teraz możecie dać bardziej konkretne wskazówki, będę wdzięczny...




_________________

Całkiem nowy, całkiem zielony :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 12 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy