Na początku witam i pozdrawiam wszystki użytkowników skuterów.
Od kilku dni jestem posiadaczem nowego, nieużywanego skutera Vivacity 50 2T z 2009 r. Stał sobie w salonie samochodowym 6 lat czekając na mnie, to wziąłem ;)
Wcześniej jeździłem Hondą CB 500, ale założyłem rodzinkę i po kilku latach przerwy postanowiłem kupić skutera.
Polska instrukcja jest delikatnie mówiąc bardzo skromna. więc w związku z tym mam kilka pytań:
1. Po jakim przebiegu po raz pierwszy zmienić olej w przekładni? Gdzie znajduje się spust i wlew oleju. Szukałem ale nie mogłem znaleźć. Jeśli trzeba zdjąć jakąś pokrywę, to proszę o proste wskazówki.
2. Chciałem zdjąć blokady, ale w Tarnowskich Górach i Katowicach chcą za to 300 zł. Z jednej strony to dość sporo, ale nie chcę tracić gwarancji. Czy znacie serwis Peugeota w woj. śląskim, który robi to taniej?
3. Czy poza wariatorem i zawirowywaczem spalin w tym modelu są jeszcze inne blokady? W serwisie tłumacząc wysoką cenę usługi, serwisany powiedział tylko, że w tym modelu jest sporo różnych blokad. Negocjując cenę chciałbym być nieco bardziej obeznany w temacie.
4. Z tego co zauważyłem "ślepa kiszka" to nie tylko saślepiona stalowa rurka. Odchodzi od niej wąż, który znika za owiewką. Gdzie prowadzi ten wężyk? Czy samo wycięcie i zaspawanie wystarczy? Co zrobić z tym szlaufem?
5. Skuter ma nieco zbyt niskie wolne obroty. Ładnie odpala z kopki, ale trzeba dodać trochę gazu. Czy dojście do śrub regulacyjnych gaźnika wiąże się z demontażem jakichś plastików?
6. Na wolnych obrotach w silniku słychać nieregularne stukanie. Co to może być?
7. Akumulator był padnięty, więc dali mi nowy obsługowy Yuasa. Czy wystarczy ten aku zalać elektrolitem, poczekać 1, 2 godziny, podokręcać zaślepki i założyć do skutera, czy jednak jeszcze go podładować prostownikiem?
8. Gdzie wyprowadzić przezroczysty wężyk odpowietrzający akumulatora?
To chyba na tyle. Z góry dziękuję za pomoc.
|