Dzisiaj jest 06 lut 2025, 10:25



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 lip 2014, 14:30 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 11:16
Posty: 19
Pojazd: Aprilia SR 50 ditech
Mam taki problem, gdy wyczyszcze i wysusze swiece aprilka odpala praktycznie na dotyk, chodzi normalnie przez jakies 20sec, zero przerywania itp, potem 5sec przerywa, nawet gdy manetki nie zdejme z fulla, az wkoncu gasnie jak by miala odciecie zaplonu, o co moze chodzic? ;/ A i jeszcze mam akumulator, na ktorym lekko kreci rozrusznik, ale nei mam czym go naladowac, odpalam na kable innego akumulatora, po odjeciu tych kabli aprilka gaśnie. Ostatnio wymieniłem origngi na wtrysku, cylek, tlok, kompresorek, wszystkie uszczelniacze, uszczelki. Świece juz wkrecam chyba 20, juz nie wiem co robić ;/


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 21 lip 2014, 20:33 
*

Rejestracja: 25 cze 2014, 10:31
Posty: 130
Pojazd:
I jak akumulator ( naładowany) jest podlaczony na te kable to dobrze chodzi czy niezależnie od tego czy aku jest podlaczone czy nie to i tak gasnie?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lip 2014, 23:56 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
mateuszekgt540 pisze:
I jak akumulator ( naładowany) jest podlaczony na te kable to dobrze chodzi czy niezależnie od tego czy aku jest podlaczone czy nie to i tak gasnie?

Skuter może nawet bez akumulatora chodzić, więc Twoje pytanie nie ma sensu.
Co do problemu, to nie przylewa Ci go przypadkiem? Jaki masz setup?




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2014, 9:07 
*

Rejestracja: 25 cze 2014, 10:31
Posty: 130
Pojazd:
Komor pisze:
mateuszekgt540 pisze:
I jak akumulator ( naładowany) jest podlaczony na te kable to dobrze chodzi czy niezależnie od tego czy aku jest podlaczone czy nie to i tak gasnie?

Skuter może nawet bez akumulatora chodzić, więc Twoje pytanie nie ma sensu.
Co do problemu, to nie przylewa Ci go przypadkiem? Jaki masz setup?

Haahaa. Napisał że jak odlaczy kable od zew. Aku to gaśnie. Więc moje pytanie czy jak nie odlaczy to nie gaśnie jest bez sensu? Ditech bez akumulatora- powodzenia. :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2014, 14:26 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 11:16
Posty: 19
Pojazd: Aprilia SR 50 ditech
Z tym akumulatorem to mój błąd, bo jest rozładowany, pompka tylko pracuje, ale rozruch na nim nie kręci, wieco dpalam na kable od innego, a jak kable odczepie to gaśnie, wiec to jest chyba normalne. Setup seria, tylko wydech leo vince TT, jakis wariator lepszy byl kiedys zakladany chyba, i dalej to samo, czyszcze swiece wkladam, chodzi przez 20 sec, potem przerywa, gaśnie. Może dlatego że wlałem mieszanke? podobno do techa sie nie wlewa, ale poprzedni tlok mi sie zatarl a jezdzilem ekonomicznie, myslalem ze oleju malo. A i wymienilem cylka, tłok vertex, nowe pierscienie, uszczelki, idealnie założone, i kompresja wynosi 7, mysle ze to rozwalone to urzadzenie do pomiaru, bo to nie mozliwe zeby bylo 7 bar. Dzisiaj wkrece nowa swiece, zobacze zaworek, i dalej probuje ;/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2014, 17:40 
*

Rejestracja: 25 cze 2014, 10:31
Posty: 130
Pojazd:
Nie wlewa się. Raz, nie ma wpływu na smarowanie bo od razu'ją spala i kopci dzięki temu. Dwa, że jest gestsza od benzy czystej i może powodować różne przykre przygody ze wtryskiem.Komp może przyszaleć.
Jak kolega wyżej pisał, jak zgaśnie to wykręć świece zobacz czy zalewa.
Tak czy siak musisz zobaczyc czy ecu wybija bledy: tekst jest domis1515 z elki
Diagnostyka nie jest dostępna jeśli posiadamy ECU Malossi dostarczane razem z zestawem Malossi 70ccm do wtryskowców Aprilii.

Może również nie działać w sytuacji kiedy wymienialiśmy (lub po prostu odłączaliśmy) ECU lub przepustnicę. Wtedy należy wykonać procedurę resetu czujnika przepustnicy TPS.

Zarówno w przypadku zastosowania ECU Malossi, jak i wymiany ECU, czy przepustnicy brak diagnostyki objawia się niegasnącą kontrolką wtrysku.

Uruchamianie diagnostyki:

1. Na zgaszonym silniku i z kluczykiem w pozycji OFF otwórz maksymalnie przepustnicę (manetka gazu do końca). 2. Trzymając w pełni otwartą przepustnicę przekręć kluczyk w pozycję ON (nie uruchamiaj silnika!). Kontrolka wtrysku zapali się, a następnie zgaśnie po 2 sekundach. 3. Cały czas trzymając przepustnicę w pełni otwartą czekaj, aż kontrolka wtrysku zapali się ponownie. 4. Po ponownym zapaleniu się kontrolki zamknij przepustnicę.

Odczytywanie błędów:

W momencie puszczenia manetki gazu i zamknięcia przepustnicy, jeśli ECU znajdzie błędy kontrolka zacznie migać i liczba mrugnięć oznacza kod błędu. Dla przykładu jeśli kontrolka mrugnie 3 razy oznacza to wykrycie błędu nr 3.

Jeśli komputer wykryje więcej niż jeden błąd po wyświetleniu pierwszego kontrolka zgaśnie na 4 sekundy, a następnie będzie się palić ciągłym światłem 4 sekundy. W tym momencie rozpocznie się wyświetlanie 2 błędu itd.

Cała sekwencja kończy się w momencie powtórnego wyświetlenia pierwszego błędu.

Resetowanie komputera, czyli usuwanie błędów:

Resetowanie komputera lub też inaczej usuwanie błędów polega na wyczyszczeniu pamięci ECU. Dzieje się to po przejściu 4 kompletnych cykli wyświetlania błędów.

Np.: [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10 reset] - liczby oznaczają tu przykładowe numery błędów, nawiasy kwadratowe rozdzielają poszczególne sekwencje.

Tabela błędów: (wkrótce szczegółowe opisy usterek i ich usuwania)

Błąd nr 1 - przegrzanie silnika

Uszkodzony termostat - Sprawdź, w razie potrzeby wymienić

Uszkodzony radiator - Sprawdź

Uszkodzony przewód chłodzenia (w LC) - Sprawdź, w razie potrzeby wymień

Błąd nr 2 - awaria czujnika pick-upa

Zamienione przewody czujnika pick-upa - Sprawdź okablowanie

Uszkodzone przewodów - Sprawdź przewodzenie (R = 0 Ohm) między czujnikiem pick-upa, a ECU (przewód niebieski do białego oraz przewód niebieskozielony do białozielonego - Sprawdź otwarcie obwodu (R = nieskończoność) między czujnikiem pick-upa, a masą.

Złącza - Sprawdź złącza

Przetworniki - Sprawdź oporność pomiędzy biegunami + i pick-upa. Powinna wynosić R = 385 Ohm.

Błąd nr 3 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (1 i 2) położenia przepustnicy TPS

Śruba regulacji otwarcia przepustnicy - Sprawdź śrubę

Niewyregulowana linka gazu na kierownicy - Wyreguluj linkę gazu

Błąd nr 4 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (1) położenia przepustnicy TPS

Zamienione przewody czujnika przepustnicy - Sprawdź połączenia przewodów

Złącza - Sprawdź złącza

Błąd nr 5 - nieprawidłowy sygnał z czujnika (2) położenia przepustnicy TPS

Błąd nr 6 - Awaria czujnika (1) położenia przepustnicy TPS

Zamienione przewody czujnika przepustnicy - Sprawdź połączenia przewodów

Złącza - Sprawdź złącza

Błąd nr 7 - Awaria czujnika (2) położenia przepustnicy TPS

Błąd nr 8 - Awaria czujnika (1 i 2) położenia przepustnicy TPS

Błąd nr 9 - Nieprawidłowe napięcie ładowania

Błąd nr 10 - Awaria pompy oleju

Błąd nr 11 - Awaria wtryskiwacza powietrza (wtryskiwacza bezpośredniego)

Błąd nr 12 - Awaria wtryskiwacza paliwa (wtryskiwacza pośredniego)

Błąd nr 13 - Awaria układu zapłonu

Błąd nr 14 - Awaria pompy paliwa

Błąd nr 15 - Osiągnięcie limitu maksymalnych obrotów

Błąd nr 16 - Błąd w dostarczaniu prądu do ECU

Błąd nr 17 - Przekroczenie progu wariatora

Błąd nr 18 - Awaria czujnika temperatury (za niski prąd)

Błąd nr 19 - Awaria czujnika temperatury (za wysoki prąd)

Błąd nr 20 - Błąd czujnika temperatury

Błąd nr 21 - Awaria kontrolki wtrysku

Błąd nr 22 - Awaria ECU - połączenia przewodów

Błąd nr 23 - Awaria czujnika ciśnienia atmosferycznego




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2014, 23:29 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 11:16
Posty: 19
Pojazd: Aprilia SR 50 ditech
No mam błąd czujnika temp. o to może przerywać ? ... Co mam wymienić ? co mogę zrobić? Czy to moze bytc przyczyna moich problemow ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lip 2014, 0:25 
******

Rejestracja: 21 lip 2012, 15:21
Posty: 3190
Lokalizacja: Dęblin
Pojazd:

Ostrzeżenia: 1
mateuszekgt540 pisze:
Komor pisze:
mateuszekgt540 pisze:
I jak akumulator ( naładowany) jest podlaczony na te kable to dobrze chodzi czy niezależnie od tego czy aku jest podlaczone czy nie to i tak gasnie?

Skuter może nawet bez akumulatora chodzić, więc Twoje pytanie nie ma sensu.
Co do problemu, to nie przylewa Ci go przypadkiem? Jaki masz setup?

Haahaa. Napisał że jak odlaczy kable od zew. Aku to gaśnie. Więc moje pytanie czy jak nie odlaczy to nie gaśnie jest bez sensu? Ditech bez akumulatora- powodzenia. :mrgreen:

Mój błąd, nie zwróciłem uwagi na to że pisał że tam ma kompresorek i wtrysk i dlatego uważałem że to gaźnikowiec bo gaźnikowiec bez aku zapali :)




_________________

Aprilia SR Factory - była
Aprilia Habana Custom - jest
Yamaha WR 125 X - była
VW Scirocco 76' Mk1 Cabrio - jest
Toyota Celica V GTi 16v - była
Honda Civic VI HB - była
Mitsubishi Eclipse 2G RS - był
Honda Civic VI HB - jest
Honda Prelude V VTi - jest




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lip 2014, 21:21 
*

Rejestracja: 04 maja 2014, 11:16
Posty: 19
Pojazd: Aprilia SR 50 ditech
Wkrecilem nowa swiece, pali na dotyk, ale to juz mialem tak nie raz, po kilku dniach znowu wroci pewnie to samo, ale bardzo sie grzeje, przejechalem 50m i wydechu dotknac nie moglem




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy