Dzisiaj jest 03 gru 2024, 14:22



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 maja 2015, 17:06 
*

Rejestracja: 24 lip 2012, 21:21
Posty: 26
Lokalizacja: Opole
Pojazd:
Hej, krótkie pytanie, wyświetla mi błąd 18 czyli uszkodzenie przewodów czujnika temperatury (przerwa obwodu), skuter nie pali. Czy mam sprawdzać kabel czy zmienić czujnik temperatury (trzeci już). W ogóle zastanawiam się czy to może być przyczyna tego, że skuter w ogóle nie pali?


Będę wdzięczny za odpowiedź.
Mój skuter to:
Aprilia sr Ditech (2002 morini).

Pozdrawiam

-- 30 maja 2015, o 17:06 --

nikt nie pomoże? nie wiem jak się za to zabrać, dzisiaj rozebrałem cała apkę, wtrysk podaje mgiełkę, kompresor powinien być ok, wyczyściłem filtr powietrza, posprawdzałem czy wszystkie wtyczki dobrze siedzą i nadal nic. Czy ktoś jest mi w stanie pomóc?




_________________

Aprilia sr Ditech Malossi tuning! zapraszam!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 30 maja 2015, 20:14 
*

Rejestracja: 24 lut 2015, 17:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa, Targówek
Pojazd: Italjet Formula 50/ Audi A6 C4
Czy przypadkiem we wtryskach nie trzeba zresetować komputera po naprawie usterki ?
Poczytaj coś o tych kompach. Miałem mieć wtrysk do naprawy ale koleś się jednak rozmyslił więc nie pomogę..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 30 maja 2015, 20:20 
*

Rejestracja: 24 lip 2012, 21:21
Posty: 26
Lokalizacja: Opole
Pojazd:
powiem szczerze, że nie bardzo wiem co masz na myśli mówiąc o restarcie we wtryskach,a le błędy kasowałem jeżeli to masz na mysli, i nic, kompletnie nie chce odpalić. paliwo leci.




_________________

Aprilia sr Ditech Malossi tuning! zapraszam!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 maja 2015, 9:45 
*

Rejestracja: 24 lut 2015, 17:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa, Targówek
Pojazd: Italjet Formula 50/ Audi A6 C4
Restart=kasowanie błędów.

Po skasowaniu ponownie wywala ten błąd 18 ? Do czego jest podpięty czujnik ? Do ECU ?

-- 31 maja 2015, 3:12 --

18,19
Error in temp sensor
-cable damaged
- sensor died
- ECU died
- check or replace
- replace
- reprogram or replace

@Edit

Dobrze że przeczytałem że masz ECU Malossiego. Trzeba było się pochwalić.!

Diagnostyka nie jest dostępna jeśli posiadamy ECU Malossi dostarczane razem z zestawem Malossi 70ccm do wtryskowców Aprilii.

Może również nie działać w sytuacji kiedy wymienialiśmy (lub po prostu odłączaliśmy) ECU lub przepustnicę. Wtedy należy wykonać procedurę resetu czujnika przepustnicy TPS.


Kod:
Tu instrukcja:

Poniższe informacje dotyczą trybu warsztatowego dostępnego w skuterach Scarabeo 50 Ditech oraz SR 50 Ditech.

Diagnostyka nie jest dostępna jeśli posiadamy ECU Malossi dostarczane razem z zestawem Malossi 70ccm do wtryskowców Aprilii.

Może również nie działać w sytuacji kiedy wymienialiśmy (lub po prostu odłączaliśmy) ECU lub przepustnicę. Wtedy należy wykonać procedurę resetu czujnika przepustnicy TPS.

Zarówno w przypadku zastosowania ECU Malossi, jak i wymiany ECU, czy przepustnicy brak diagnostyki objawia się niegasnącą kontrolką wtrysku.

Uruchamianie diagnostyki:

1. Na zgaszonym silniku i z kluczykiem w pozycji OFF otwórz maksymalnie przepustnicę (manetka gazu do końca).
2. Trzymając w pełni otwartą przepustnicę przekręć kluczyk w pozycję ON (nie uruchamiaj silnika!). Kontrolka wtrysku zapali się, a następnie zgaśnie po 2 sekundach.
3. Cały czas trzymając przepustnicę w pełni otwartą czekaj, aż kontrolka wtrysku zapali się ponownie.
4. Po ponownym zapaleniu się kontrolki zamknij przepustnicę.

Odczytywanie błędów:

W momencie puszczenia manetki gazu i zamknięcia przepustnicy, jeśli ECU znajdzie błędy kontrolka zacznie migać i liczba mrugnięć oznacza kod błędu. Dla przykładu jeśli kontrolka mrugnie 3 razy oznacza to wykrycie błędu nr 3.

Jeśli komputer wykryje więcej niż jeden błąd po wyświetleniu pierwszego kontrolka zgaśnie na 4 sekundy, a następnie będzie się palić ciągłym światłem 4 sekundy. W tym momencie rozpocznie się wyświetlanie 2 błędu itd.

Cała sekwencja kończy się w momencie powtórnego wyświetlenia pierwszego błędu.

Resetowanie komputera, czyli usuwanie błędów:

Resetowanie komputera lub też inaczej usuwanie błędów polega na wyczyszczeniu pamięci ECU. Dzieje się to po przejściu 4 kompletnych cykli wyświetlania błędów.

Np.: [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10] [5-7-10 reset] - liczby oznaczają tu przykładowe numery błędów, nawiasy kwadratowe rozdzielają poszczególne sekwencje.

Tabela błędów:

Błąd nr 18 - Awaria czujnika temperatury (za niski prąd)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 maja 2015, 13:52 
*

Rejestracja: 24 lip 2012, 21:21
Posty: 26
Lokalizacja: Opole
Pojazd:
ta instrukcja jest do czytania błędów, nie do resetowania przepustnicy. Nie słyszałem o tym, ze mając kompa malossi to nie jest dostępna diagnostyka. normalnie wchodzi w tryb warsztatowy i normalnie wyświetla błędy.

Yo




_________________

Aprilia sr Ditech Malossi tuning! zapraszam!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 maja 2015, 14:46 
*

Rejestracja: 24 lut 2015, 17:28
Posty: 54
Lokalizacja: Warszawa, Targówek
Pojazd: Italjet Formula 50/ Audi A6 C4
No to luzik. Jesli wymieniłeś X czujników i nadal nie działa a któryś z nich musiał być sprawny (np omomierzem czy czymś tam sprawdzić) to lecisz dale gdzie idzie ten czujnik. Nie mam schematu przed oczami - jeśli byś wrzucił to coś by się wyczytało.

O ile dobrze strzelam to leci do ECU. ECU rozbieralne czy jakieś zalane ? Jeśli rozbieralne to wchodzisz do środka i sprawdzasz luty. Jeśli cała reszta bangla (banglała w przeszłości) to tylko to mogło dać dupy.

-- 31 maja 2015, 15:46 --

Ostatecznie rzuć okiem:
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmesi ... manual.pdf




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 lis 2015, 10:41 
*

Rejestracja: 24 lip 2012, 21:21
Posty: 26
Lokalizacja: Opole
Pojazd:
wymieniłem 2 czujniki, mam zamontowany teraz 3. Zawsze po zmianie odpalał lepiej, przed było ciężko ale jednak w końcu złapał.
Restart TPS, ponowne kasowanie błędów nic nie dało. Zamówiłem wiązkę kabli, po prostu podłączę nowy kabel do czujnika i do ECU. Zobaczymy co się wydarzy. Choć dla mnie nadal jest dziwne, żeby coś związane z czujnikiem temperatury blokowało odpalenie skutera...

-- 12 lis 2015, o 15:05 --

odnawiam temat.
Skuter wtedy nie odpalił, zostawiłem temat, teraz mam nieco więcej czasu i chcę przywrócić go do życia.
Jakieś pomysły czemu może nie odpalać?

Pozdro

EDIT:
Skuter odpalił, jaka radość :]

Zrobiłem wiele rzeczy ale prawdopodobnie 2 rzeczy były przyczyną.
Wyczyściłem wtryski, węże paliwowe, poskręcałem raz jeszcze i to nei było przyczyną.

Wyjąłem kompresor powietrza i prosty sposób doszedłem do tego, że jest walnięty. Po prostu dmuchnąłem w niego od strony wtrysków i co? Okazał się nieszczelny, puszczał powietrze jakby zwrotne. Miałem leżeć drugi, stary kompresor (tak, kiedyś niepotrzebnie zmieniłem) i okazało się, że stary nie przepuszcza powietrza..

Kolejną czynnością było wyjęcie zaworu membranowego, wyczyszczenie i w podobny domowy sposób sprawdzenie go- przyłożyłem do ust i pociągnąłem (jak to brzmi :D ), nie powinien puszczać powietrza- a puszczał. Wymieniłem, podładowałem przez noc aku, rano próbuję, odpalił po dłuugi kręceniu, mocno kopci. Ale przypuszczam, że to przez wielo wielo krotne próby odpalania nagromadziło się w cylindrze.
Wrzucę dziś świecę o wiekszej ciepłocie żeby przepalić nieco i zobaczymy. Na razie ważne jest, że zapalił.

A jeszcze coś ważnego, nie pokazuje żadnych błędów.

Pozzdro




_________________

Aprilia sr Ditech Malossi tuning! zapraszam!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy