Witam,
Nadeszła pora wymienić stary zużyty pasek i wario + przecitwalerz, postanowiłem więc skorzystać z okazji i wymienić parę rzeczy w przekładni.
Coś więcej o samej maszynie:
Honda SXR 49cc 2T chłodzone powietrzem, wszystko seria kompresja na uczciwym poziomie (~8,5 mierzone jakieś 2 mieś temu), zmienione niedawno (1-2tyś km) klocki i szczęki, ale już dotarte. Wersja włoska ~4,8KM (książkowo). Najszybciej w serii jeździłem nią ~72km/h.
Zmiany mechaniczne:
* Polini Speed Control ECO kit (wario, rolki, pasek, sprężyny)
* Sprzęgło RMS Racing (to lepsze)
* Dzwon RMS (poprzedni już lekko się zużył wytarł)
* Przeciwtalerz Polini AirSpeed
* GasBox Malossi
Teraz objawy:
Sprężyna / rolki / przyśpieszenie / vmax-max / vmax-po płaskim / vmax-podgórkę / uwagi
+15% polini / 7,4g / 1/4 / 75 / 65 / 60 / b. wysokie obroty od startu
+15% polini / 10g / 2/4 / 75 / 60-70 / 50 / niskie obroty od startu, prawie jak w serii
+7% polini / 7,4g / nie testowane
+7% polini / 10g / 3/4 / 75 / 60-65 / 55 / średnie obroty od startu, ale za wysokie, ciepły pasek się ślizga (buczy).
W sprzęgle sprężynki niebieskie.
Co można z tym zrobić?
Chodzi głównie o osiągnięcie przyśpieszenia takiego jak było na serii jak wszystko było jeszcze z przekładnią okej (czyli 5/4 w tej skali bo na prawdę spod świateł ruszał bardzo żwawo) oraz utrzymanie vmax ~75km/h przy dobrych warunkach.
Noszę się z zakupem wydechu Proma Reverse bo jest ładny i bo jest, jako że inne trudno zdobyć przynajmniej na allegro, a ceny ze sklepów są powalające...
Nadmienię też że do wymiany są kapcie bo są już w bardzo słabym stanie.
Doszedłem do wniosku że najlepej było by mieć sprężynę centralną +~13% ;-) i rolki 9,5g-10g. Myślałem też o założeniu membran carbonowych, skuter bowiem bardzo ospale reaguje na gaz, przynajmniej na początku - tzn wkręca się na obroty, ale nic z tego nie ma, przy każdej testowanej wersji ustawień.
Wszelkie (konstruktywne) sugestie mile widziane.
Pasek i cała przekładnia (sprzęgło, pasek, dzwon) na dotarciu jeszcze zrobiłem nimi góra ~100km póki co.
Na razie zauważyłem jedynie że przez to iż obroty są tak wysokie od startu, a przekładnia nie przenosi tematu na koło, pasek się przy wyższych temp. zaczyna ślizgać - charakterystyczne "buczenie" paska oraz wibracje dochodzące z dołu skutera.
Lipa póki co bo ~500zł i bez rewelacji. Proszę o sugestie :-) Wario itp miało być głównie zamiennikiem dla seryjnych partsów, na tuningu mi nie zależało, tylko na tym, żeby było tak jak wcześniej - a jest niestety sporo gorzej
Przynajmniej jeśli chodzi o przyśpieszenie , a jednak na tym głównie mi zależy.
Mam też moduł odblokowany do Hondy 2t, ale póki co czeka na poczcie.
edit/ps zauważyłem właśnie temat "regulacja skutera" jeśli więc założenie własnego posta na ten temat jest niezgodne z regulaminem, z góry przepraszam i modów uprzejmie proszę o przeniesienie tematu. zasugerowałem się dość obszerną treścią posta i zrobiłem oddzielny temat z tego głównie powodu (jest to mimo wszystko dość indywidualna sytuacja, i po co zaśmiecać "uniwersalny" thread)!