Dzisiaj jest 19 lis 2024, 18:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 21 kwie 2012, 11:10 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Witam, wczoraj jade sobie tak od 45 do 50km/h ( zmienne obroty ) i nagle skuter zgasł tak jakbym zapłon wyłączył, przekładnia była gorąca, przebieg był prawie 800km po szlifie i wymianie tłoka na METEOR oryginał nie podruba, szlif idealnie zrobiony, gaźnik dobrze wyregulowany, olej na dotarciu 1:40 ( 125ml na 5L benzyny ), odczekałem 20 min i odpalam chodzi jak chodził i jade przyśpieszenie miał takie samo, ale od 40 do 50km/h tak jakby miał muła, od 0-40km/h idzie jak przecinak od 40-50 km/h muł i od 50-60km/h znów ma kopa ( cylek oryginał szlif, tłok meteor ), wcześniej robiłem po 30km bez przerwy z prędkością 45-50km i nic mu nie było, zrobiło mi się to nagle.

Ja docierałem tak:

0-30km - 30-35km/h ( co 6km przerwa na 15 min )
30-600km - do 40km/h ( co 12km przerwa na 15min )
600-700km - 40-45km/h ( co 25km przerwa na około 30min )
700-800 km - 45-50 km/h ( co 25-30km przerwa na około 1 godz. )

Jak docierałem to oczywiście nie zamulałem od czasu do czasu, dopiero od 100km pociśnołem do 50km/h lub mniej, od przebiegu 600km dałe od czasu do czasu v-max ale na góra 5-10 sek. ( v-max 70-75km/h to i tak dobrze, tylko ze wario polini SC roli nowe 7,7g, nowy pasek polini i nowy wydech giannelli nrx ).

Mechanik mówił, że tak jaby coś na zamkach łapało ale nie wie co ( jednak to prawda tłoki METEORA puchną ) teraz ja będe tą markę omijał szerokim łukiem.

Przez 700km wszystko było cylko teraz szlak trafił, mechanik mówił że wystarczy tłok zmienic i teraz
przez ile nowy tłok z pierścieniami docierać, dodam ze cylek ma przejechane troche pnad 830km.

Bardzo proszę o pomoc, nie wiem co robić czy ten stary tłok lekko przeszlifować wodnym papierem czy kupić nowy na ten sam wymiar 39,75mm

Dodam ze skueter to honda dio 50 1994r. 2T

Oto zdjęcia tłoka i troche cylindra ( możliwa wysyłka na e-mail ):

http://img192.imageshack.us/img192/9498/dsc00177zp.jpg

http://img220.imageshack.us/img220/3796/dsc00163vd.jpg

http://img641.imageshack.us/img641/7236/dsc00164et.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/4984/dsc00165l.jpg

http://img208.imageshack.us/img208/7596/dsc00166u.jpg

http://img17.imageshack.us/img17/7938/dsc00167rl.jpg

http://img528.imageshack.us/img528/3901/dsc00168ua.jpg

http://img138.imageshack.us/img138/8011/dsc00169jd.jpg

http://img845.imageshack.us/img845/7080/dsc00172ie.jpg

http://img16.imageshack.us/img16/5721/dsc00173ia.jpg

http://img407.imageshack.us/img407/6077/dsc00175da.jpg


( w cylindrze gdy przejechałem paznokciem nie czuć rys, na zdjęciu sie tak wydaje )

Zdjęcia robione Sony Ericsson K800i ( wysoka jakość )

Oraz pierścienie nie zapiekły się, ten nagar pod pierścieniami to że nie żałowałem mu oleju na rozgrzanym silniku dymił, lepsze smarowanie nie powinno się nic stać,, kolor świecy jasno-ciemno brązowa, ale nie czarna .


Ostatnio zmieniony 21 kwie 2012, 11:16 przez sz_kamil, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 12:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 14:29
Posty: 99
Lokalizacja: radlin
Pojazd:
Luuudzie przesadzacie z tym docieraniem ! ja docierałem mojego tylko 50 km i chodzi jak marzenie http://www.motor-tech.katowice.pl/techn ... ranie2.htm poczytaj :wink:
Tłok raczej nie puchnie choć widać małe przytarcie na płaszczu tłoka, pierścienie mają przedmuchy, wymień tłok na nowy o tym samym wymiarze z pierścieniami i powinno być ok




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 13:26 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Ok, kupiłem nowy tłok i co teraz wiem, że przez pierwsze 30-100km należy jeździć spokojnie aby się pierścienie ułożyły. Ile oleju mam dodawać do benzyny w proporcji 1:40 czy 1:33 ???

Stary tłok wodnym papierem przeszlifowałem oraz nagar usónąłem czy mogę go założyć z powrotem czy lepiej nie ryzykować ???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 17:48 
*

Rejestracja: 26 kwie 2011, 16:06
Posty: 157
Pojazd:
Myśl jak możesz założyć stary tłok jeżeli robiłeś szlif, musisz kupić drugi tłok tej samej średnicy ;).




_________________

HONDA RACING STYLE




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 kwie 2012, 19:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 mar 2010, 22:14
Posty: 126
Lokalizacja: Gołębiewo, pomorskie
Pojazd:
ja zawsze dolewałem oleju na oko ;] Tyle ile mi się wydawało że będzie dobrze - tyle wlewałem a co do docierania to również nie spuszczałem się zbytnio przy tym, max 150-200 km z prędkością nie przekraczając 40 km/h




_________________

http://polskajazda.pl/Profil/40440




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 kwie 2012, 14:05 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Wirles - to ty myśl ;)

Szlif robiłem pod tłok meteora 39,75mm i przejechałem 830km i wtym czasie tłok meteora mi się przytarł, kupiłem nowy tłok ten sam rozmier co meteor 39,75mm, a stary tłok miałem na myśle tego meteora 39,75mm i chciałem go z powrotem założyć. Ale jednak doszedłem do wniosku, ze nie będe ryzykował następnym przytarciem i założyłem nowy.

I teraz pytanie, jak dotrzeć ten nowy tłok, cylinder ma przejechane od szlifu 830km oraz do ilu docierac ten nowy tłok ???


Ostatnio zmieniony 22 kwie 2012, 14:19 przez sz_kamil, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2012, 19:03 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Założyłem ten nowy tłok i jest dużo gorzej, wiem ze jest na dotarciu, ale przy odkreceniu manetki do połowy skut osiąga 40km/h i dalej się nie chce wkręcić, ma przejechane 60km, wcześniej na tym meteorze zaraz po szlifie takiego czegoś nie było. Dopiero odkręcenie na full skuter przyśpiesza.

Jednak czeka mnie szlif cylindra i od nowa docieranie, ehh....

Proszę o doradzenie jaki tłok kupić, czy marka VERTEX może być, czy te tłoki nie puchną ???




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 kwie 2012, 21:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 14:29
Posty: 99
Lokalizacja: radlin
Pojazd:
vertex !? moim zdaniem szkoda kasy, zrób sobie szlif i kup tłok taki za 50 zł i bedzie ok zmień dysze na gaźniku na 75 chyba że już taka jest i nie ma prawa puchnąć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2012, 8:20 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
Słuchaj, robiłem szlif i tłok meteora i właśnie po 830km się przytarł, wziąłem cylek i tłok i poszedłem do sklepu, powiedział cylek dobry kupuj tłok i będzie ok i kupiłem tłok MCN chyba tajwański tłok i założyłem i powiem że jeszcze gorzej do 40 km/h się rozpędza a później trzeba dać manętkę na full aby się dalej rozpędził, zrobiłem tak jak na tłoku przejechałem 60km, i po założeniu chodził z 20min i ostygł na 15 min i taak 3razy.

Znalazłem takie tłoki proszę o ich opinie:

http://allegro.pl/nowy-tlok-m-line-hond ... 57836.html

http://allegro.pl/show_item.php?item=22 ... d00be2ff62

http://sklep.motor-land.com.pl/p-3666-t ... -41-00-mm/

http://motocross.otwarte24.pl/3097,Tlok ... ar-4000-mm

http://www.agmot.pl/sklep/p/15286/TLOK-41-00-MM-JAPAN


Najlepiej chciałbym tłok nadwymiarowy ale 100% oryginał do hondy dio 50 1994r. AF18

Dysze mam 75

Jaki luz montażowy musi być w tych hondach, zrobić taki luz aby nie puch ???


Ostatnio zmieniony 28 kwie 2012, 8:21 przez sz_kamil, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2012, 9:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 sie 2010, 14:29
Posty: 99
Lokalizacja: radlin
Pojazd:
luz 0,03 bedzie dobry




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2012, 9:18 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 sty 2010, 16:53
Posty: 2808
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Imię: Maciej
Luz przeważnie jest 0,05 mm.




_________________

Obecnie biedny student nie mający na nic czasu xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 28 kwie 2012, 13:36 
**

Rejestracja: 09 gru 2011, 11:08
Posty: 241
Lokalizacja: Lubartów
Pojazd: Aprilia sr 50 r factory
Imię: Kamil
czy może zrobić na 0,06mm ???

Oraz mam zamiar oryginalny cylek przeszlifować na 60cc,

Proszę o doradzenie dobrego tłoka tylko nie meteor na wymiar 43,00mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy