Dzisiaj jest 29 lis 2024, 5:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 lip 2009, 20:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
Witam,
Zwracam sie do Was z pytaniem. A mianowicie na roznych forach (Takze tym) sa tematy o obrotach, rolkach itp. Do sedna - Kazdy silnik skutera ma swoja najwieksza moc przy pewnych obrotach (w wiekszosci przypadkow reguluje sie te obroty rolkami i innymi sprezynami). Ponizej i powyzej tych obrotow silnik nie oddaje pelnej mocy.

I tu moje glowne pytanie - przyjmijmy , ze skuter kreci max 6000obr. A obroty przy ktorych dysponuje najwieksza moca to ok 4000 obr/min. Czy podczas regulacji rolkami czy czymkolwiek innym powinno sie go tak skonfigurowac aby po maksymalnym odkreceniu manetki silnik krecil te 4000obr/min przy ktorych ma najwieksza moc?? Czy moze po odkreceniu manetki na full silnik powinien krecic max ze swoich mozliwosci? - czyli w tym wypadku 6000obr/min?? Bo wynika z tego ze przy 4000obr/min ma on wiecej mocy niz przy 6000rpm. Prosze o wasze wypowiedzi



pozdro




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 17:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 lut 2007, 19:25
Posty: 592
Pojazd: E90 w dizlu
Na pełnej manecie powinien mieć największego kopa. Ale akurat w 50 cm 2t moment obrotowy i moc są bardzo blisko siebie (stad też skuter, który ma 3,5 km idzie lepiej niz lżejsza jawka która ma tez 3,5 km, a w nowych motorowerach stosuje się 6 biegów ;)).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 lip 2009, 18:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2008, 17:00
Posty: 206
Pojazd:
mati590 pisze:
Na pełnej manecie powinien mieć największego kopa.

No tak ale w tym przykladzie, ktory podalem silnik bedzie mial wiekszego kopa przy 4000rpm niz przy 6000rpm. Przy 6000rpm bedzie niepotrzebnie krecil obroty i paliwo wypalal.




_________________

Hania juz po 40-tce!!!!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 22 lip 2009, 23:55 
**

Rejestracja: 03 mar 2009, 17:21
Posty: 222
Lokalizacja: Łdz
Pojazd:
Dla ułatwienia można by przyjąć że w tym wypadku moc(na wale w danej chwili)=obroty.

To że silnik nie jest najwydajniejszy przy np. 6k rpm to nie znaczy, że wydawana moc jest niższa niż ta przy 4k rpm.

Chodzi o liniowość zjawiska, a raczej brak tejże liniowości - przy (w tym przykładzie) 4k rpm oddajesz moc w najlepszy sposób, najwydajniej utylizujesz paliwo i cały silnik - przy 6k rpm oddajesz więcej mocy niż przy 4k rpm, ale proporcjonalnie mniej.

Jeśli krzywa była by prostą, oddawałbyś (w skrócie) przy 6k rpm tyle samo mocy z dm3 paliwa co przy 4k rpm.

Najekonomiczniej/najdoskonalej dla silnika i skutera jest jeździć właśnie z tymi obrotami, tzw. dobrymi obrotami.

Wiadomo - jest to jednak kwestia samego silnika. To ile tej mocy zostanie przełożone na koło zależy też od właśnie jak pisałeś przekładni i jej regulacji - jeśli więc np. przy wyższych obrotach będzie Ci się ślizgał pasek czy nie łapało sprzęgło, efekt finalny (osiągi) będzie mizerny, mimo że silnik będzie kręcił z najzdrowszymi dla niego obrotami.




_________________

150


Ostatnio zmieniony 22 lip 2009, 23:57 przez imachine, łącznie zmieniany 3 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy