Dzisiaj jest 14 lis 2024, 18:48



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 lut 2013, 15:42 
*

Rejestracja: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 41
Pojazd:
Witam, mam dość poważny problem z moim Kymco Super 9.
Usterka, którą za chwilę opiszę, towarzyszy mojemu pojazdowi dobre kilka miesięcy i notorycznie nadal istnieje problem.
Zaczęło się od zatarcia silnika 70-tki, oddałem go do firmy MotoLizak na ul. Połczyńskiej. Właściciel miły człowiek, ale mechanik chu...., szkoda gadać. Po 1 wymienili silnik ponownie na 70, jednak zdążyłem co dojechać do domu, postawiłem go w garażu, rano przychodzę a pod skuterek mokro. Okazało się, że jest to płyn chłodzący, który wyciekał kropelkami spod głowicy cylindra, ponieważ uszczelka puściła. Oddaliśmy go spowrotem(w tym czasie wracał do nas kilka razy, ale zawsze kończyło się to na rozwalonej uszczelce).

Teraz dostałem skuter w piątek(1 lutego), zapewniali po naprawie UWAGA 3 miesięcznej!!!, że będzie okej. No w sumie jeździłem około 40 km, lecz problemy pokazują się na nowo. Po 1 - sprawdziłem, że płyn w zbiorniczku jest zimny, chłodnica po pracy ok. 30 min również jest zimna, zaś płyn chłodzący, który znajduje się pod głowicą jest bardzo gorący - dość dziwna sytuacja tak jakby nie było obiegu i w jednym cyklu płyn jest zimny, a w drugim gorący.
Po 2 - do dnia dzisiejszego uszczelka pod głowicą się trzyma, jednak owy płyn ma taką temperaturę, że musi którędyś uciekać i ciągle wybiera nową drogę. Zastanawiam się co jest tego przyczyną. Wspomnę, że pompa wody została wymieniona na nową z motorlandu, termostat również wymieniony, nie wiem co z tą chłodnicą.
Po 3 - bardzo dziwna sytuacja, ponieważ po przejechaniu kilku kilometrów, wróciłem do garażu, pojazd postał i potem nie chciał zapalić. Jednak zauważyłem, że kompresja i płyn chłodzący uciekał spod śrub, które mocują głowice i cylinder(to te takie długie) - i za każdym razem, po jeżdzie były one delikatnie poluzowane. Dokręciłem i od razu skuter nie miał ujścia kompresji i za 1 razem zapalił. To naprawdę dziwne, że pod głowicą i w cylindrze tworzy się takie ogromne ciśnienie, że nawet rozwala uszczelki, śruby zostają same poluzowane.... nie mam już pojęcia co z tym robić :(

Dodam, ze mechanicy zaślepili ową dziurkę obok pompy:
http://screenshooter.net/6034375/wsyxdtr
Nie wiem, jednak czy dobrze, że to jest zakryte, czy źle...

Prosiłbym o udzielenie pomocy, bo przez ostatnie 3 miesiące wydałem na s9 ok. 2 tysięcy, a nadal mam wadliwy pojazdy, który notorycznie ma problem z płynem chłodzącym.
Pzdr.




_________________

Kymco Super 9 LC

Zapraszam do Tematu o nowym Cylindrze 70 --->
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=170185


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 16:04 
*******

Rejestracja: 08 lip 2012, 23:03
Posty: 4997
Lokalizacja: Obrzycko, WLKP
Pojazd: znowu SR Custom
próbowałeś odpowietrzyć układ chłodzenia?




_________________

Obrazek
SR CUSTOM
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 16:32 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
po 1 po co oddawać komuś takiemu skuter ,2 tyś w plecy ja pierdziele :angry: kawał hajsu
po 2 rozbierz cały układ chłodzenia (samemu nie jakieś firmy) i każdą część sprawdź czy nie zatrzymuje czegoś (węże,zbiorniczek ,chłodnice,cały układ głowicy z cylindrem ,termostat można wywalić ,trochę dużej będziesz nagrzewać najwyżej jak wadliwy)
po 3 jeżeli będzie wszystko ok to rozbieraj pompę bo w niej jest kilka elementów które mogą się posypać ( napęd pompy ,wirnik ,wałek itp)
po 4 składaj wszystko na nowych uszczelkach
po 5 dziękuj mielochowi za pomoc ,nie oddawaj nigdy do takiego zakładu bo cię tylko na 2 tyś skroili ,chyba ze cię stać to okey no i powinno śmigać :roll:




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 18:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 gru 2011, 20:51
Posty: 104
Lokalizacja: okolice GDA
Pojazd:
No i ta dziurka powinna być drożna.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 19:00 
***

Rejestracja: 01 wrz 2011, 11:16
Posty: 833
Lokalizacja: Andrychów
Pojazd: Super 9, NSR
Ta dziurrka jest po to iz jak uczszczelniacz jest wyje***y to wylewa sie tam, po tym np poznac ,ze geniusze Ci z tym robili




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2013, 19:37 
***

Rejestracja: 13 cze 2012, 18:49
Posty: 1126
Pojazd: kymco s9
Może fachowcy pomagali sobie silikonem coś zalepili albo jakiś glut silikonu się oderwał i gdzieś przyblokował,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 0:33 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
fachowcy nie fachowcy ,kasy nie masz :roll: ,rozbieraj i sprawdzaj ,usuń tą śrubę w pokrywie. Wydaję mi się że termostat coś blokuje albo coś blokuje termostat :lol: albo ich profesjonalizm zamontował uszczelkę nie oryginalną co blokuje obieg głowica-cylinder z powodu złego rozmieszczenia otworów oraz mogło by być to powodem wywalania uszczelki :ups:




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 2:34 
*

Rejestracja: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 41
Pojazd:
Jutro się wezmę sam, dzięki za pomoc, jak sprawdzę wszysciutko to napisze co i jak ;)

Zastanawiam się jeszcze jak sprawdzić sprawność chłodnicy, nie miałem z nią jeszcze do czynienia, więc jak ktoś ma jakiś pomysł to dawać. W sumie pochodził ok. 30 min, po tym sprawdziłem i jest całkiem zimna. Myślę, że też może być wadliwa, ale nie wiem jak to sprawdzić, bo zważając na to, ze skuter ma przejechane ponad 20 tysięcy - to dość sporawo :)




_________________

Kymco Super 9 LC

Zapraszam do Tematu o nowym Cylindrze 70 --->
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=170185


Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 2:39 przez Week, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 15:42 
***

Rejestracja: 01 wrz 2011, 11:16
Posty: 833
Lokalizacja: Andrychów
Pojazd: Super 9, NSR
Wiesz co teraz przeczytalem wiecej i tam pisales ,ze w chlodnicy jest zimno a w glowicy jest zimno , mogl Ci walek ten http://www.rooader.pl/okno_ara.php?k=ka ... 24&d2=&d3= co napedza ten wirnik http://gmoto.pl/produkty/42163_walek-z- ... 6_gen3.jpg sie zetrzec, mialem ten problem przy 18tys , jak wlozylem jaska .
Woda nie krazy ,




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 15:55 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
redziqs9 to tak jak podałem ,ale myślę ze problem może być też w tej uszczelce nie ori ,głowica gorąca,uszczelkę wywala ,obiegu nie ma ,reszta chłodna ,wszystko by się zgadzało ,koszt 10-20zł za uszczelkę :wink:
Obrazek
(to ta czarna w ori cylku )




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...


Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 15:59 przez MIMIK, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 lut 2013, 15:59 
***

Rejestracja: 01 wrz 2011, 11:16
Posty: 833
Lokalizacja: Andrychów
Pojazd: Super 9, NSR
regeneracja pompy wody, moge Ci ten walek z chartowanej stali zalatwic jak bys kupil lozyska i uszczelniacz tanio, te walki tez beda chinskie. Lozyska byly wyje***e i walek sie starl gdzie wchodzi do magneta , sprawdz to co masz w linkach


Ostatnio zmieniony 07 lut 2013, 16:00 przez redziqs9, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2013, 3:10 
*

Rejestracja: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 41
Pojazd:
Wszystko sprawdziłem, po 1 - zlałem cały płyn, potem nalałem spowrotem, odpowietrzyłem układ, rozebrałem pompę(sprawdziłem, że działa), wyjąłem termostat dodałem pod niego uszczelkę, ponieważ nie było, chłodnice sprawdziłem również(po jakimś czasie robi się ciepła), wszystkie przewody są drożne, płyn płynie...
mimo wszystko, gdy tylko skuter po jeździe odstawie do garażu, po jakimś czasie ponownie widzę krople płynu, tym razem ucieka spod uszczelki termostatu..

Nie mam pojęcia co mu jest, jak myślicie może elektryka coś szwankuję?

Pzdr




_________________

Kymco Super 9 LC

Zapraszam do Tematu o nowym Cylindrze 70 --->
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=170185




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2013, 13:17 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Pokaż zdjęcia tego termostatu i uszczelki, skoro spod niej cieknie to znaczy, że jest uszkodzona lub zła.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2013, 14:13 
*

Rejestracja: 15 lip 2011, 14:43
Posty: 41
Pojazd:
Termostat zrobiłem, dałem uszczelkę i taką maść do 270 stopni na razie nie cieknie, ale ciśnienie szuka za każdym razem "ujścia" gdzie może się wydostać to chyba coś jest nie tak z całym układem, jeżeli raz wywala spod uszczelki głowicy, same luzują się śruby od cylindra...




_________________

Kymco Super 9 LC

Zapraszam do Tematu o nowym Cylindrze 70 --->
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=170185




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 lut 2013, 16:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Otwiera się on w ogóle? Wrzuć go wo wrzącej wody i sprawdź.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2013, 1:42 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
wywal ten termostat w 3 pupy ,cały układ jest tak prosty a ty się głowisz ,wywala zawsze miejscami cylka /termostatu więc co może zatrzymywać innego skoro pompa dobra :roll:




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2013, 3:38 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 sie 2010, 13:25
Posty: 0
Lokalizacja: WLKP
Pojazd:
Week, jak tą pompę sprawdziłeś? :roll: przegrzewa Ci się i dlatego wywala uszczelkę ,zaraz będziesz miał cylinder do wymiany :P S9 podobno ma tą przypadłość że pompa wody siada po ok. 20k km (kumplowi nawet wcześniej ,przy ok 15k km) dlatego trzeba kupić zestaw naprawczy albo chociaż wałek który się ściera :wink:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lut 2013, 14:07 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
najprostszy sposób to chyba pod wkrętarkę/wiertarkę podłączenie pompy i zakręcenie po prostu :<
odpinasz przewód przy chłodnicy i przy cylindrze ,zakręcisz i widać czy płyn zacznie się wylewać jednym z przewodów czy nie :P
Ewentualnie odpinasz same przewody i kopiesz kopką bez przekręcania kluczyka w stacyjce ,powinno ruszyć płyn ,jeśli tego nie robi to znaczy że wał nie obraca pompą :<




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy