Dzisiaj jest 22 maja 2024, 4:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 wrz 2013, 19:09 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Siema :P

Mam problem ze swoim kymco Zx. Postanowiłem zmienić wał na Top Racing Sv1 na łożyskach PFI c3 metal mam cylinder 70 cc i parę innych dupereli. Problem w tym że po zmianie wału z początku było dobrze coraz to więcej km na nowym wale tym gorzej się działo. Na początku jeździł normalnie potem po przejechaniu dłuższego dystansu (5km) I zgaszeniu go gdy ponownie chciałem odpalić skuter strzelał powietrzem z wydechu i jak zapalił a rzadko się to zdarzało to przerywał. Musił się wystudzić silnik i dopiero było normalnie. Od kilku dni jest tak że całkowicie przerywa i gorzej z odpaleniem. Czasami gaśnie na wolnych obrotach (śrubka od obrotów wkręcona na max) . Przerywa mianowicie od 0 aż do końca po zgaszeniu nawet po krótkim dystansie nie ma mowy o odpaleniu. Wykluczam puchnięcie tłoka . Wyczyściłem także gaźnik ale nic to nie poprawiło.

Moje pytania są takie :

- Czym to jest spowodowane ?
- Ustawiłem zapłon zaznaczyłem sobie i założyłem teraz tak samo czy to przez zapłon ?

Proszę o pomoc :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 08 wrz 2013, 8:03 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Gdzieś ucieka kompresja.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2013, 11:31 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Wątpię wydech ma uszczelkę i dobrze uszczelniony na czerwony sylikon cylinder na uszczelkę i hermetyk :) Dzisiaj było przez chwilę dobrze przejechałem ok.10 km i przez cały czas dobrze było :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 wrz 2013, 20:49 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Sprawdź szczelność na łączeniu karterów i cylindra oraz głowicy no i z zapłonem co robiłeś?




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2013, 17:08 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Z zapłonem zaznaczyłem sobie jak był ustawiony na starym wale i tak samo założyłem teraz ;)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 wrz 2013, 21:29 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
przecież na łączeniu wał-magneto jest klin ,który ustawia kąt zapłonu ,bo stator jest nie ruchomy(na stałe na 2-3 śruby do prawego karteru) ,wiec jak ty to zrobiłeś?




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 wrz 2013, 15:16 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
A jak miałem zrobić ? Zaznaczyłem sobie zdjąłem klin potem założyłem magneto i klin następnie :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 wrz 2013, 22:05 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Więc chyba masz rozwiązanie ,najpierw klin potem magneto (ono wskakuje na ten klin) A wiec możliwe ze magneto ci obróciło lekko w bok. Sprawdź to dokładnie.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 wrz 2013, 17:19 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
W poprzednim poście zauważyłem pomyłkę najpierw założyłem klin potem magneto.




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 wrz 2013, 22:49 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Szukaj zależności pogoda-praca silnika Skoro raz dobrze a raz źle. W 2t często tak jest ,co znowu przekłada się na regulację gaźnika. Tak czy siak sprawdź kompresję i ewentualnie szukaj w zapłonie też.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2013, 17:54 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Klin jest położony tak jak na starym wale :) Kompresja wynosi 9 bar. Mechanik znajomy mówi że czujnik położenia wału się zepsuł . Czy to prawda ?




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2013, 20:46 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Czujnik położenia wału połączony jest w kymco razem z statorem. Możesz sprawdzić miernikiem ,czy daje impuls. Wczep się w kostkę i sprawdzaj. Zasadę działania chyba znasz ,więc nie będę się rozpisywał. Jeżeli idziesz w stronę zapłonu ,to sprawdź na innym module czy bd lepiej.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2013, 8:35 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Spróbuję go dziś odpiąć i podjadę do znajomego elektryka niech mi to zmierzy bo ja nie mam takowego miernika. Jest jeden problem że nie mam skąd pożyczyć modułu :)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 wrz 2013, 16:41 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
motaj motaj ,coś wymyślisz co do miernika to najzwyklejszy miernik ,pewnie twój ojciec,dziadek,wuje mają taki :P




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 wrz 2013, 15:30 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Problem ustąpił zobaczymy na jak długo ;) Dokręciłem masę przy rozruszniku i odrazu lepiej. Po dopinałem jeszcze wszystkie kostki ;) Jeśli będę czegoś jeszcze potrzebował lub problem powróci to napewno napiszę . Dzięki wam chłopaki :P

-- 17 wrz 2013, o 15:30 --

Dobra panowie długo się nie nacieszyłem jazdą skutera w sobotę znów jebno* zrobiłem dłuższy odcinek ok.8-10 km na pełnej piźdz** praktycznie tylko na zakrętach i skrzyżowaniach zwalniałem dojeżdżając do domu skuter zaczął przerywać tak jak wcześniej robił i przed samą furtką spuściłem go z obrotów i zgasł . Następnie miałem kontuzję nogi i nie wiele pogrzebałem dopiero dziś i nie mogę go za nic odpalić . Podlewałem paliwa pod świecę robiłem takie czynności tak jak wcześniej i nie odpala. Pomocy bo myślę żeby zaprowadzić go takiego znajomego mechanika (ma pojęcie nie debil bo zrobił wiele maszyn i mi kilka razy pomógł) dać mu kilka zł i niech to zrobi albo oddać go w pizd* na złom . Pomóżcie proszę :P




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2013, 16:52 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
emil7894coliber, Sprawdź ten czujnik czy działa ,czy skręcony jest dobrze i czy ma dobry kąt zapłonu.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2013, 17:48 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
A czy da się go jakoś sprawdzić nie demontując go ? Bo znowu pewnie nie będę mógł zdjąć magneta a on jest przecież połączony z iskrownikiem ;) Przykręcony jest napewno dobrze i ustawić się inaczej go nie da rady próbowałem :) Kąt zapłonu co masz na myśli ? Wytłumacz jeśli byś mógł bo nie bardzo się znam na sprawach z zapłonem ;)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 wrz 2013, 18:55 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Kąt zapłonu to po prostu zwyczajny kąt ( w stopniach) podczas którego następuję zapłon mieszanki poprzez iskrę na świecy. Zapłon można wyprzedzić albo opóźnić. Regulujesz wtedy w jakiej pozycji wału a więc i tłoka następuję zapalenie mieszanki. Jeżeli jest za wcześnie to nie ma czego odpalić ,jeżeli za późno to zazwyczaj cała mieszanka ujdzie do wydechu i tam się zapali.

Możesz sprawdzić po prostu poprzez obserwację tłoka i pomiar czujnik przez wtyczkę miernikiem.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 wrz 2013, 17:21 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 gru 2012, 17:59
Posty: 3719
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Kymco Zx & Aprilia Sr R
Tylko że nie ma żadnej regulacji opóźnienia czy wyprzedzenia zapłonu tylko wsadzam go w kartery i nie chce się ruszyć jak go przykręcę ;) Nawet jak go przekręce w inną pozycję i wkręcam śrubki coraz mocniej to i tak wraca do pierwotniej pozycji ;) Chyba że masz jakiś inny sposób ;)




_________________

Kymco Zx Swap p/g . Zajrzyj ! ---> http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=339884

Aprilia Sr R 05' Zajrzyj ! ---> post2607571.html#p2607571

FunPage : https://www.facebook.com/SR05R




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 wrz 2013, 0:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
emil7894coliber, to normalne w serii ,ze nie ma regulacji a wiec uszkodzony czujnik zapewne powoduje opóźnienie/wyprzedzenie i nie chodzi jak trzeba. Sprawdź ten czujnik czy dobry i działa w pozycji magneta takiej jak trzeba.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 20 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy