Dzisiaj jest 01 cze 2024, 19:53



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 wrz 2013, 21:07 
*

Rejestracja: 06 paź 2009, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
Przeróbka pompy wody.

Witam. Ponieważ regeneracja pompy wody wydawała mi się zbyt droga (300zł z robotą) ponadto w upały oryginalna przy podrasowanym silniku kiepsko się sprawdzała kupiłem elektryczną wydajniejszą na puały pompę wody od omegi za 20zł. Niestety nie przewidziałem, że w chłłodne dni będą problemy. Podłączyłem w obieg i wszystko śmiga, natomiast mam problemy z termostatem bo po włączeniu stacyjki pompa chodzi na max obrotach i jak skuter jest zimny to dogrzeje się do połowy i termostat się otwiera spada temp. zamyka i po trzech cyklach termostat jest w pełni otwarty, a silnik jest zimny. Niestety na zakup nowego termostatu nie mam 150zł, bo robiłem remont kapitalny, a ponadto nie wiem, czy wymiana załatwi sprawę. Efekt - silnik wkręca się do 6 tys aż się nie nagrzeje a sprzęgło załącza od 8 i ciężko się jedzie... przy każdej sygnalizacji temperatura spada do minimum.

Wpadłem na 2 pomysły:
podłączyć pompę wody pod przewody od magneta - na 2000obr jest 7-8V, powyżej 4 tys. jest 12-18V zależy od obrotów więc akurat dając tranzystor wysterowany na 50% przepustowości napięcie nie przekroczy 12V przy postoju pompa by się wolniej kręciła.

albo podpiąć termistor ntc, którego rezystancja maleje wraz ze wzrostem temperatury dokręcić tranzystor mocy do ramy i wraz ze wzrostem temperatury przyspieszała by pompa obiegu. Płynnie od 0-12V. Tu widzę jeden problem jak mam zamocować termistor do cylindra, żeby się trzymał - bo odczepienie tego termistora = zatarcie silnika podczas jazdy.

Wolałbym zrealizować to drugie rozwiązanie tylko niech mi ktoś powie jak przymocować termistor do cylindra, żeby się nie urwał, nie odleił i żebym nie musiał wiernić i gwintować w żeliwie. Z góry dzięki.

Jak skończę robotę to opisze temat w zrób to sam, bo elektryczne magnetyczne pompki przeżyją milion km i nie ma prawa się nic złużyć, ponieważ komora wodna nie jest w żaden sposób połączona z wirnikiem silnika ani nie ma żadnych membran.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 04 wrz 2013, 22:12 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 sty 2011, 22:56
Posty: 1362
Lokalizacja: PL/DE
Pojazd:
Włącznik temperaturowy z opcją włączenia manualnego. Myślę ,że znajdziesz taki wynalazek bo widziałem nie jednokrotnie w śmiesznej kasie. Ustawiasz sobie na np 70 stopni i jak osiągnie tą temperaturę to włącza się pompa ,jeżeli temperatura spadnie do powiedzmy 60 stopni ,pompa się wyłącza. W takim wypadku koszt całego projektu to koszt pompy + taki bajer (około 20zł pewnie ) Co zyskujemy, a no to że silnik cały czas chodzi na równej temperaturze i nei ma problemu z grzaniem bo możesz sobie włącznikiem manulanym zbić tem. do 30 stopni. W takim wypadku wyciągasz termostat a umieszczasz w to miejsce czujnik temperatury dla automatycznego włącznika. ,możesz go zamocować jak chcesz ,ja bym przewiercił pokrywkę termostatu i umieścił tam sondę ,uszczelnić nie trudno.




_________________

ObrazekObrazek
LWG-Mycen,Malina...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 wrz 2013, 21:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 mar 2010, 23:04
Posty: 2080
Lokalizacja: Nowa Sól/Wrocław
Pojazd: Kymco Vitality LC
Wywalić termostat i zrobić sterownik, który będzie regulował moc pompy. Czujnik zamontować na wężu powrotnym z cylindra (kawałek rurki miedzianej, do niej przymocować czujnik temperatury chociażby na trytytkę).
Chciałem taki układ do siebie założyć, ale już mi się przegrzewa więc pozostaje opcja dołożenia 2 chłodnicy.

Miałem el pompę wody, ale powróciłem do mechanicznej. Z moich obserwacji wynika, że mechaniczna jest zupełnie wystarczająca.

PS. Zestaw naprawczy kosztuje 100zł, a el pompa wody jednak trochę obciąża instalację skutera.




_________________

Elektronika do skutera i nie tylko: http://ficu.eu/

NAPRAWIĘ/KUPIĘ uszkodzone liczniki/termometry typu KOSO/S6.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lut 2014, 21:56 
*

Rejestracja: 06 paź 2009, 20:00
Posty: 38
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
Szczerze mówiąc to chciałem tą pompę zregenerować z tym, że wysypały mi się łożyska, a obudowa w której one siedziały była tak zaśniedziała, że nie szło ich wyprasować. Niestety przy tej robocie wygieła się obudowa i bardzo ciężko będzie zregenerować. taniej i szybciej było kupić magnetyczną pompę bosha na złomie za 40zł, tylko teraz to zsynchronizować. Do końca sezonu udało się przejeździć, ale teraz pora się za to zabrać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 4 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy