Dzisiaj jest 02 gru 2024, 20:12



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 07 sie 2012, 9:01 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Witam.
Posiadam własnie Keeway Flash'a 07' przejechane ok.6000km.
Od ok. 300km zmienione kolanko i zdjęta od dawna podkładka w przekładni.
Założone rolki Polini 4,9gr, reszta części jest seryjna.
Mam do was pytania.
Zależy mi trochę w nim na ekonomi ponieważ w tej chwili przy ok.62km/h na trasie pali 2,6l czyli nie jest źle.
Czy ktoś posiadał taką konfiguracje z wariatorem Polini Hi-Speed ? (i odrazu wszelkie informacje jak szedł)
Czy zmienić pasek jeżeli jego szerokość to w tej chwili 15,5mm (nowy miał 16,6mm)?
Jaką sprężynę centralną polecacie do niego na tych rolkach? Czy Hebo czarna nadawała by się?
Jeszcze jedno pytanie. Czy można tanim kosztem zwiększyć przyczepność tego skutera?
Co można w nim zmieniać, oprócz cylindra i wydech. Wiem że wydech to podstawa ale on musi zostać. A pytania zadaję ponieważ skutery są dziwne i wole sprawdzone konfiguracje.
Dzięki z góry.
PS. Przepraszam adminów jeżeli napisałem nowy temat w złym dziale.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2012, 11:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 21:27
Posty: 250
Lokalizacja: Egiertowo
Pojazd:
ja w swoim flashie mam wario hebo ng i jest super osiągi sie poprawiły od seri o okolo 10km/h i przyspieszenie, a spalanie miałem na serii cylku okolo 3 l /100km

wiec ja ci polecaam to wario z moich doswiadczen

a i czm nie chcesz zmieniac wydechu??

PS. a na jakich kolach masz flasha ? 10 czy 12?




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=346387

http://www.facebook.com/pages/Scooter-s ... 3235127416




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2012, 11:29 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Jeżeli chodzi o wario Hebo Ng to zakładałem od Zico Simpli i przyspiesznie niewielka różnia, a prędkość w ogóle. Na 3 zestawach rolek testowych. Przepraszam zapomniałem dopisać.
Wydech chciałbym ale wygląd z zewnątrz dla pewnych osób musi zostać niezminna :D
A felgi to 10.
PS. Napisałem ten temat ponieważ godziny czytania nie dały jednoznacznych odpowiedzi, a jak zobaczyłem że hebo prawie nic nie dało byłem zdziwony.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2012, 11:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 21:27
Posty: 250
Lokalizacja: Egiertowo
Pojazd:
a na jakiech gramaturach regulowałes?




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=346387

http://www.facebook.com/pages/Scooter-s ... 3235127416




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2012, 11:43 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Wszystkie testowe z zestawu Hebo do innego silnika. Lecz przerobiony talerz na wał 16mm. Jeżeli dobrze pamiętam to 3.4, 4.9 i 6.2g.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2012, 11:47 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
A dodatkowo dopowiem że na Hebo osiągi były podobne jak na seryjnym wariatorze z rolkami 3,3 gr, kręcił wysokie obroty i bez żadnego problemu stawał na swiece, nie bawie się w stunty, ale średni uderzenie w stopki wystarczyło do tego triku. Przy seri rolek i wario też za wysokie obroty kręci a przy polini delikatniej chodzi, choćby przy starcie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2012, 7:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 21:27
Posty: 250
Lokalizacja: Egiertowo
Pojazd:
w 2t wydech to podstawa ale jaak niechcesz zmieniac wydechu to wes chociaz wariator zmien jaki chcesz to zalezy od cb




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=346387

http://www.facebook.com/pages/Scooter-s ... 3235127416




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 11:18 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Wiem jak działa 2T. Napisałem ten temat aby nie bawić się szukanie części lecz wziąć sprawdzone rozwiązania. aro395 wspominałeś że masz Hebo NG. Czy zakładałeś może sprężynę z zestawu czyli Hebo Czarna +50%? Czy mieści się ona w sprzęgle?
Jeszcze jedno pytanie czy nowy pasek zwiększy jakoś osiągi? Teraźniejszy ma szerokość 15,5mm a nowy 17mm, pasek wkręci się wyżej w takim przypadku?
Dzięki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 12:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2010, 17:34
Posty: 1095
Lokalizacja: pdk
Pojazd: Keeway Flash '07 | Corolla E12
Ja mam Hebo +60%. Weszła do sprzęgła seryjnego bez kłopotu i sprawdza się.
Pasek wpływa na osiągi. Te brakujące 1,5mm to pewno będzie max 3-5km/h straty na v-maxie. Jak dla mnie można jeździć dalej.
Co do keewayów to wszystkie silniki są bardzo podobne, kwestia tylko przełożeń - występują z kołami 10 i 12 cali.
Pełen mój setup to Tecnigas Next - wydech, wario Malossi Multivar, sprężyna Hebo +60, sprężynki hebo niebieskie. Pasek Polini Race wzmacniany i gaźnik mikuni 12mm. Latam po 70km/h po prostej, obroty (nie mam obrotomierza) ale porównując z F-Actem przy tym samym setupie ok. 7,5-8rpm w czasie jazdy.




_________________

Motoforce 50cc, Tecnigas Next, Malossi Multivar (hebo niebieskie +1500rpm, hebo +60, pasek Polini Speed)
v-max 70km/h GPS | 3,5l/100km
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 12:54 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Moj ciągnie max 65km/h na prostej. I właściwie nie wiem co mogę zmienić oprócz wydechu aby minimalnie poprawić osiągi, więcej mi już nie potrzeba. Koła 10 cali na tych wysokich oponach. Czy można zwiększyć jakos przyczepność szczególnie z przodu?
Przełożenie wynosi 11,25 obrotów dzwonu.
Co sądzisz od takiej konfiguracji napędu:
-Wario seria (jeszcze nie zniszczone)
-Rolki 4,9g Polini lub 3,3g albo 5,8 (seria keeway)
-Pasek Polini Speed Belt 788-17-28 lub zalożony 792-16,6-28
-Sprężyna Hebo Czarna lub seria lub seria zipp simpli
Które z tych podzespołów wybrać?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 13:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2010, 17:34
Posty: 1095
Lokalizacja: pdk
Pojazd: Keeway Flash '07 | Corolla E12
Wario masz seryjne więc chociaż ten element zmień, aby poprawić osiągi. Pasek czy rolki dadzą tyle co nic. Nie będziesz zadowolony z efektu. Sprężyna jest do regulacji właśnie po włożeniu wario czy wydechu.
Proponuje wariator, używany w db stanie to koszt ok. 120-150zł.




_________________

Motoforce 50cc, Tecnigas Next, Malossi Multivar (hebo niebieskie +1500rpm, hebo +60, pasek Polini Speed)
v-max 70km/h GPS | 3,5l/100km
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 13:36 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Polini Hi-speed lub speed control powinno dobrze dziłać. Myslałem o używanym i dać znajomemu do szlifu i pokrycia jakoś substancją używaną w samolotach. Prawie jak nowe by było.
Mam jeszcze 2 pytania.
1.Lepiej jak skuter działa na wyższych obrotach czy niższych podczas startu? Na rolkach 3,3g jest strasznie zrywny, a na seryjnych kręci wysokie i też nie jest źle a polini w wadze po środku a działa wolniej jeżeli chodzi o obroty.
2.Co zrobić z tą przyczepnością szczególnie z przodu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 13:40 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2010, 17:34
Posty: 1095
Lokalizacja: pdk
Pojazd: Keeway Flash '07 | Corolla E12
Wyższe obroty - mocniejszy start, ale sprzęgło bardziej się zużywa.
Rolki muszą być tak dobrane aby w każdym momencie były dobre obroty i była moc.
Z przyczepnością u siebie nie mam problemu, o ile mam właściwie ciśnienie. Kiedyś myłem skuter i przy okazji sprawdziłem ciśnienie. Było o ponad 1atm w tylnym kole za niskie. A ja się dziwiłem, że coś mi lekko myszkuje w zakrętach. W razie czego można zmienić opony na lepsze. Ale trzeba pamiętać, że to skuter, do tego z bakiem w przedniej części.




_________________

Motoforce 50cc, Tecnigas Next, Malossi Multivar (hebo niebieskie +1500rpm, hebo +60, pasek Polini Speed)
v-max 70km/h GPS | 3,5l/100km
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 13:45 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Właśnie ten łatwo ma takie nadsterowności, szczególnie obawiam sie śliskiej powierzchni nawet przy 50km/h.
A jak sądzisz dlaczego zakładając Hebo NG(pisałem o tym wcześniej) nie było różnicy, jedynie przyspiesznie było takie jak na seryjnym z bardzo lekkimi rolkami?
Coś jest chyba nie tak?
Pisałeś że można kupic tak tanio. Masz na myśli może allegro? Według mnie tam jest mało wariatorów jeżeli chodzi o wał 16mm z renomowanych firm. Czy miałeś może coś innego na myśli?


Ostatnio zmieniony 11 sie 2012, 13:47 przez martox, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 13:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2010, 17:34
Posty: 1095
Lokalizacja: pdk
Pojazd: Keeway Flash '07 | Corolla E12
Nadsterowność to rzucanie tyłem. Śliska nawierzchnia i 50km/h to każdy kierowca skutera się wtedy obawia. Pojeździj innymi skuterami, zobaczysz czy z twoim jest coś nie tak czy tak jest w każdym. Ale podejrzewam że dojdziesz do tego drugiego wniosku. Sam jechałem właśnie przed chwilą w deszczu po mokrej jezdni i więcej jak 30km/h w zakrętach to nie przekraczałem (takich skrzyżowań 90st).
Wariator może mało dać jak nie zgrasz dobrze rolek i sprężyny w nim, Hebo jest akurat dość grymaśne pod tym względem. Może być i tak że da ale niedużo, mi poprawiło przyspieche istotnie ale v-max co najwyżej 5km/h. Mało jak na koszt 200zł.




_________________

Motoforce 50cc, Tecnigas Next, Malossi Multivar (hebo niebieskie +1500rpm, hebo +60, pasek Polini Speed)
v-max 70km/h GPS | 3,5l/100km
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 14:00 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Własnie w tym problem. Można wywalić 250-300zł i później żałować.
Wydech zmieniłby wszystko ale nie mogę.
A jeżeli chodzi o jazde innym skuterem to nie raz kieruje Zico Simpli jest kolosalna różnice, właściel drugiego również uważa że można się zaskoczyć. Szczególnie mam tu na myśli drogi inne niż asfaltowe (dobre wiem że rzadkie ale się zdadrzają) :D
Ciśnienie w oponach to przód 2bar a tył 2,5bar. A spalanie podjazdowe to około 3l, co dziwne twój również, poprzednie to było w trasie 70km na raz:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 14:07 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2010, 17:34
Posty: 1095
Lokalizacja: pdk
Pojazd: Keeway Flash '07 | Corolla E12
Spalanie 3l/100 w 2t to standard. Nowa Honda na wtrysku pali po 2l. Trzeba pamiętać że skuter ma wysokie obroty w czasie jazdy, mały cylinder (niewielka pojemność - małe spalanie - ale też większy wysiłek z jego strony aby sprawnie jechać niż np. 125cc), skrzynia automat bezprzełożeniowa też dokłada do pieca. Do tego skuterem najczęściej jeździ się po mieście. U mnie na trasie bez wariatora sportowego mieściłem się w 2,5l/100 bez zamulania.
W kwestii przyczepności mogę odpowiedzieć - taki skuter i ten typ juz po prostu tak ma.
Wario jak masz to możesz wyregulować rolkami i sprężyną, chyba że masz kupować to weź Polini, podobno sprawdza się dobrze.




_________________

Motoforce 50cc, Tecnigas Next, Malossi Multivar (hebo niebieskie +1500rpm, hebo +60, pasek Polini Speed)
v-max 70km/h GPS | 3,5l/100km
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 14:12 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Jest jakiś książka/poradnik o skuterach keeway. Czytałem że jak się da lżejsze rolki to warto dać twardszą sprężynę a Hebo NG mam za darmo. Tylko kolega jak montował to musial szczęki sprzęgła rozwierać aby weszła i przez to dzwon non stop łapał a kolo się nie zatrzymywało.
Z wariatorem poczekam na atrakcyjną oferte używki.
Powiedz mi czy nie przeszkadza jak dzwon od strony krawędzi jest taki nie w swoim kolorze? Czy to nic nie szkodzi?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 14:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 lip 2010, 17:34
Posty: 1095
Lokalizacja: pdk
Pojazd: Keeway Flash '07 | Corolla E12
Dzwon jak jest przebarwiony to znaczy, że pare razy użytkownik naraził go na wysoką temperaturę. Metal wtedy zmienia barwę, normalny objaw. Samo przebarwienie nie szkodzi w niczym.
Twardsza sprężyna i lekkie rolki to duże obroty w czasie jazdy. A sprężyne może miałeś do Piaggio/Gilera bo ta od minarelli pasuje u mnie dobrze, nie ma efektu że sprzęgło "nie puszcza" po zatrzymaniu.
Hebo możesz sobie wyregulować przy odrobinie chęci. Ktoś kto je regulował w Keewayu na pewno może coś doradzić. Ja bym dał sprężyne troche mocniejszą niż seria i rolki ok. 4-4,5g tak na początek. Potem można zmienić, zależnie jak będzie jeździł.




_________________

Motoforce 50cc, Tecnigas Next, Malossi Multivar (hebo niebieskie +1500rpm, hebo +60, pasek Polini Speed)
v-max 70km/h GPS | 3,5l/100km
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 sie 2012, 14:43 
*

Rejestracja: 31 lip 2012, 6:35
Posty: 17
Lokalizacja: Białobrzegi
Pojazd:
Hebo było regulowane na dodawanych do zestawu wczesniej pisałem. Zgadza sie było on do Piaggio i przerabiany talerz na 16mm.
Spróbuje dać jeszcze leżejsze rolki wałsnie 4-4,5gr i zakupie sprężynę.
Jaką byś poleciła do seryjnego waria jak na razie ?
O ile ma być twardsza ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy