Dzisiaj jest 21 lut 2025, 13:09



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 26 mar 2009, 16:19 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 16:13
Posty: 11
Pojazd:
Witam

Niedawno kupiłem cylinder i tłok do skutera TGB Orion oczywiście standardowy 50 ccm i mam problem z założeniem go, a mianowicie kiedy zalożyłem pierścienie na tłok i posmarowałem olejem gładz cylindra, ścisłem pierścienie to tłok za nic nie chce wsunąć sie w cylinder. Wymiane cylidra robie pierwszy raz ale wydaje mi się że po ściśniecu pierścieni tłok z małymi oporami powinnien dać sie wysunąć w cylinder ? Czy to może znaczyc że mam za duże pierścienie ? tłok ma 41 mm


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2009, 16:22 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Najpierw sprawdza się same pierścienie,jaki maja luz po włożeniu do cylka.Możesz też mieć tzw ,,próg''na samej górze gładzi.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2009, 16:33 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 16:13
Posty: 11
Pojazd:
Luzu nie moge sprawdzić bo nie idzie włożyć tłoka do cylindra. a cylinder wygląda tak:
http://img124.imageshack.us/my.php?image=cylz.jpg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2009, 16:40 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Cylek wygląda na ok. może faktycznie pomylili pierścienie. O ile są zaduże?




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2009, 17:34 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 16:13
Posty: 11
Pojazd:
średnica pierścienia 43 mm, po ściśnięciu wynosi 42 mm chyba nie wejdzie do cylindra 41 mm ?


Ostatnio zmieniony 26 mar 2009, 18:55 przez richard, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2009, 19:49 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
A na pewno masz pierścienie na zamkach? Ja tak miałem pierwszy raz jak rozebrałem że próbowałem wcisnąć a pierścień nie był na zamku w ogóle. Sprawdź to. Mogłeś też odwrotnie założyć pierścień, przyjrzyj się dokładnie.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2009, 20:58 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 16:13
Posty: 11
Pojazd:
Czyli te dwa pierścienie różnią się od siebie średnicą ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 26 mar 2009, 23:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Nie. Na tłoku masz coś takiego jak zamki. Są to małe, wystające elementy w tym rowku do którego wsadzasz pierścień. Jak masz pierścień to widzisz że nie jest on zakończony tak żeby się łączył z drugą połówką na prosto czyli || tylko tak jak się łączy to ma uszczerbienie specjalnie na zamek który znajduje się w tłoku. Pierścień musisz wsadzić tak aby wszedł na zamek i tam się zacisnął przy zakładaniu cylindra. Oba pierścienie robisz tak samo. Prościej chyba już nie umiem :P. Najpierw zakładasz pierścień dolny, dopiero potem górny, tak jest łatwiej i wygodniej.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 26 mar 2009, 23:09 przez ToX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 6:23 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 16:13
Posty: 11
Pojazd:
tak właśnie robie i nic. Trochę pisałem z ludzmi którzy sprzedają właśnie pierścienie do TGB i pisza że powinny mieć śrenice 41 mm. Myślałem nad kupnem innych ale czy warto kupować zaminnik czy lepiej orginał.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 14:30 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Jeżeli nie możesz włożyć samych pierścieni do cylka , to dyskusja o zamkach na tłokach jest bezcelowa!. Wkładając pierścień do cylka musisz mieć przerwę między końcówkami pierścienia około 0,5mm.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 18:49 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 16:13
Posty: 11
Pojazd:
Same pierścienie da się włożyć do cylindra ale wtedy nie ma żadnej przerwy. Pozniżej zdjęcie
http://img25.imageshack.us/my.php?image=81660979.jpg




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 18:55 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Jak nie ma,jest :) Źle wkładasz i dlatego nie wchodzi.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 19:06 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Przesiesz widać tą przerwę!! Chociaż na moje oko jest troszkę za mała , ale widać ją napewno. Mycen ma rację źle wkładasz. ToX podał Ci jak powinieneś zakładać więć ja się nie będę powtarzał.




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 19:44 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 16:13
Posty: 11
Pojazd:
udało mi się włożyć ten tłok :) ale mam pytanie czy mogę zostawić ten tłok w cylindrze tak aby pierścienie nie odbiły i montować sworzeń i reszte ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 19:48 
R.I.P. - w naszej pamięci [*]
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 cze 2008, 18:25
Posty: 4162
Lokalizacja: Górny Śląsk
Pojazd:
Ja tak zawsze robię,najpierw tłok z pierścieniami do cyla,potem dopiero reszta. Cylek oczywiście nie na dół tylko podparty,podciągam tłoczysko ,sworzeń już częściowo założony.Teraz tylko trafić,przepchać go zabezpieczyć i w dół.




_________________

Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 27 mar 2009, 19:59 przez Mycen, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 19:49 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
To założyłeś tłok bez korbowodu? Jak tak to będziesz miał chyba problemy z poskładaniem reszty.
Mycen, ale On nie założył swożnia z korbowodem!


Ostatnio zmieniony 27 mar 2009, 19:50 przez adames, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 19:50 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 kwie 2008, 8:06
Posty: 990
Lokalizacja: Gliwice
Pojazd:
Ty chcesz włożyć sworzeń itd. jak tłok jest w cylindrze? Nie ma opcji w takim razie! Ja nie polecam takich kombinacji. Teraz jeśli już masz pierścienie na zamkach to bez problemu założysz cylinder. Jeśli wyjmujesz tłok z cylindra to zawsze dołem, pamiętaj. Załóż tłok na wał z pierścieniami już. Później popraw pierścienie aby były na zamkach i heja. Dla mnie żadna filozofia, u mnie trwało to jakieś 30 minut, razem ze skręceniem i odpaleniem już z pierścieniami ;].




_________________

Obrazek Piszę poprawnie po polsku.


Ostatnio zmieniony 27 mar 2009, 19:50 przez ToX, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 20:00 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 16:13
Posty: 11
Pojazd:
Dziekuje wszystki za rady myśle że teraz pójdzie już z górki :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 27 mar 2009, 20:03 
Ex Moderator

Rejestracja: 29 sty 2009, 17:33
Posty: 1202
Lokalizacja: Legnica
Pojazd: Yamaha Majesty 250
Spoko , jak masz problem , to pisz zawsze ktoś pomoże , no chyba że sezon będzie w pełni i wszyscy wyjadą :mrgreen:




_________________

"Poznaj swój skuter zanim ON da się poznać :twisted:" - Mycen

Mycen, pamiętam i dziękuję .




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 kwie 2009, 9:11 
*

Rejestracja: 26 mar 2009, 16:13
Posty: 11
Pojazd:
a jeszcze mam pytanie czy jest jakiś prepart który usunie starą uszczękę ? Czy zostaje tylko mechaniczne usuwanie ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy