Dzisiaj jest 01 gru 2024, 20:05



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 lip 2014, 14:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Witam!

Uprzedzam, temat rzeka.. Zanim zacznę się produkować - nie wiem, czy powinienem zakładać osobne tematy z osobnymi problemami/pytaniami, wolę od razu zapytać o wszystko.

Krótki wstęp..
W maju 2014 kupiłem Ferro 803-2 (Zipp Zico Simpli 2t w innych plastikach, chyba), miał 2000 przebiegu, teraz ma 4200. Poprzednik lał jakiś tam czerwony olej, była go resztka przy kupnie i jedyne co miałem pod ręką po przejechaniu 200km był olej Repsol do crossów 2t.. No cóż, lepsze to niż dziura w tłoku, więc wlałem. Zaczął strasznie kopcić, lecz spadku osiągów nie zauważyłem. Następnego dnia po odpaleniu, by ruszyć - manetka na full i przy 25km/h leciała ogromna ilość dymu, dosyć dużo nagaru/oleju i skuter nie mógł przekroczyć magicznej bariery 25km/h przez około 2-5 sekund - gdy ten proces się skończył nie było żadnych problemów, na ciepło jeździł bez tego zjawiska. Od tej pory nawet po zmianie oleju na Orlenowski półsyntetyczny dzieje się to samo. Gaźnik był wyregulowany na olej poprzednika, przy oleju crossowym zalewało świecę. Śrubka od mieszanki jest strasznie wyrobiona i nie idzie jej ruszyć (dałem radę wykręcić na 2 obroty), zrobiłem z 50km i świeca jest brązowo-czarna, przedtem była całkiem czarna, więc uznaję, że jest ustawiony dobrze. Ssanie nie działa, właśnie dziś zamówiłem wraz z płynem do hamulców.

1. Co jest tego przyczyną tego mulenia przy 25km/h?
2. Śrubka od mieszanki w gaźniku jest bardzo wyrobiona, jest jakiś nieinwazyjny sposób na ruszenie jej?
3. Planuję delikatny tuning (wydech Tecnigas Next-R lub Q-tre), by leciał 80 po prostej i z ruszaniem nie było kłopotów (teraz 72-74 trzyma na prostej). Czy uchwyty są uniwersalne? Mój obecny tłumik (sportowy chiński, seria) ma 2 uchwyty na błotnik - niektóre tecnigasy mają 1, niektóre 2..
4. Piszczą mi hamulce (od tych 2200 km) - tylko przedni, klocki wyglądają na dobre. Piszczą tylko, gdy hamuję delikatnie/średnio, gdy wcisnę klamkę porządnie to cisza. Jedzie do mnie płyn hamulcowy, jeśli wymiana nie pomoże to gdzie szukać przyczyny?
5. Po kupnie palił około 3l/100km, po zdjęciu blokad 4.5l/100km, teraz pali 2.5-2.8l/100km, a manetka ciągle do końca (bez blokad). Czy to nie jest delikatnie podejrzane? Boję się, że ma za ubogą mieszankę, ale świeca jest brązowo-czarna i się na to nie zanosi. Tym bardziej wtedy by nie leciało nic z tłumika..
6. Obrotomierz mam co 500 obr (elektroniczny) - przy 6000 obrotów tłumik mi nieprzyjemnie charczy, taki metaliczny dźwięk.. Przy 5500 ani przy 6500 tego nie słychać, tylko przy 6000. Co to może być?

Odpowiedzi na te pytania szukam już dosyć długo, kilka for odwiedziłem i żadnego odzewu. Mam nadzieję, że tu znajdzie się ktoś, kto coś wie o chińczykach :)

Silnik to podróbka minarelii horizontal jeśli się nie mylę.
EDIT:

Jakoś 2 tygodnie temu skuter stał pół dnia na deszczu, odpalił bez problemów to śmiało jechałem. Po 10km coś strzeliło, chmura dymu za mną i zgasł. Wymieniłem świecę i działa.

7. Przy zdejmowaniu pokrywy napędu zauważyłem dziwny przedmiot, który był przy dzwonie sprzęgła i wyglądał, jakby miał o ten dzwon trzeć (albo to czujnik jakiś był?). Od tego czegoś leciał kabelek, który był ucięty gdzieś w środku skutera (myślę, że to była blokada i majster zrobił to na odwal się). Czy mam rację, czy to jednak było w czymś potrzebne?


Ostatnio zmieniony 31 lip 2014, 8:26 przez Luteres, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 30 lip 2014, 19:50 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
1.Ten kto przed tobą lał czerwony olej[najprawdopodobniej mineralny] , ty wlewając repsol najprawdopodobniej fullsyntetyk i orlenowski pół syntetyk pomagasz cylindrowi zejść z tego świata.Mineralny olej wytwarza dużo nagaru ,ty wlewając syntetyk zainicjowałeś niekontrolowaną reakcję rozpuszczania tego nagaru przez syntetyk i w efekcie odrywanie się nagaru i plucie nim i olejem,zalecałbym kontrolę gładzi cylindra i tłoka[nagar mógł je porysować.]
2. Chcesz regulować gaźnik to albo taką śrubkę załatw i wymień albo cały gaźnik.
3. Twoja regulacja jest do ...y , bo kolor świecy ma być kawa z mlekiem, czyli masz za bogatą mieszankę.
4. To że coś ci lata w wydechu to może być właśnie kawałek oderwanego nagaru.
5. zdemontuj ten zacisk hamulca i przedmuchaj kompresorem , sam tłoczek psiknij WD-40 i sprawdź klocki,oraz czy tłoczek powraca po naciskaniu klamki [trzeba pomóc w powrocie czymś podważając], sprawdź tarczę hamulcową czy niema już progów.
6.Wrzuć fotę świecy i tego niby czujnika, być może poprzedni właściciel coś zapomniał z pokrywy wyjąć i tak ją zakręcił.
7.Sprawdź stan napędu,wariator[progi], stan rolek wariatora. zmierz szerokość paska,stan sprzęgła i dzwonu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 8:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
n0ooRt pisze:
2. Chcesz regulować gaźnik to albo taką śrubkę załatw i wymień albo cały gaźnik.


Opłaca się kupować Dellorto 17,5 lub coś pokroju tego, jeśli jedynymi zmianami będzie wymiana wydechu? Chcę utrzymać optymalne spalanie. Może kupić nowy (ten sam) Mikuni 12?

n0ooRt pisze:
6.Wrzuć fotę świecy i tego niby czujnika, być może poprzedni właściciel coś zapomniał z pokrywy wyjąć i tak ją zakręcił.


Zdjęcia będą dziś.

n0ooRt pisze:
7.Sprawdź stan napędu,wariator[progi], stan rolek wariatora. zmierz szerokość paska,stan sprzęgła i dzwonu.


Z tego co wyczytałem do demontażu wariatora i sprzęgła potrzeba specjalistycznych narzędzi, których nie posiadam. Wymiary paska dziś będą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 9:21 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
W sprawie gaźnika decyzja należy do ciebie co zrobisz,gaźnik musi być sprawny aby szło go regulować i tyle.
Poszukaj w necie -domowe sposoby na ściągnięcie wariatora,sprzęgła w skuterze- coś powinno ci pomóc,.
Jeśli nie to warsztat jakiś w pobliżu ciebie powinien za browara ci to kluczem udarowym bez problemu odkręcić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 20:43 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Już lecą zdjęcia..

https://plus.google.com/photos/11349569 ... le_2m-aXBg

Jedno zdjęcie świecy z fleszem, drugie bez..

EDIT:

Z tego tematu ( wymiana-cylindra-w-2t-t53873.html ) wynika, że muszę zdjąć plastik wokół cylindra, odkręcić 4 nakrętki i po prostu pociągnąć cylinder, by go wyjąć? Coś za łatwo mi to brzmi. Pytam, bo nie mam pojęcia jak zbudowany jest 2t, co najwyżej wiem w uproszczeniu jak działa..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 21:01 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Świeca tak jak mówiłem,za bogato.,co do cylindra to tak jak przeczytałeś,zdejmiesz go w rękach,wrzuć też foty tłoka i cylindra.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 21:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
To skoro mieszanka za bogata to dlaczego pali 2,5 litra? Z 4 i więcej powinno być.

I jak z tym "czujnikiem"? Co to może być?

Zdjęcia cylindra jutro będą ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 lip 2014, 22:11 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Czujnik, szczerze powiedziawszy nie wiem co to jest,masz jakiś wyświetlacz przy zegarach informijący o temperaturze
?,jeśli będziesz miał śrubkę od powietrza w gaźniku sprawną to to jest tylko kwestia regulacji składu lub opuszczeniu na iglicy.,on nie ma oznak zalewania tylko jest trochę świeca za ciemna .Sprawdź w necie jakie czujniki może mieć twój model skutera.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2014, 7:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Jakby ktoś był ciekawy to zacytuję temat z forum skuterX

Author pisze:
Spotykamy dwa rozwiązania tego problemu: [blokady modułu - przyp. Luteresa]
Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość obrotową koła (najczęściej czujnik zczytuje szybkość/ilość obrotów w danym czasie poprzez wykorzystanie magnesiku na dzwonie sprzęgła, oraz czujnika który zlicza obroty), następnie dane te trafiają do CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera – jest to swoiste „odcięcie zapłonu”.


A więc był to zwykły element blokady, gdy czytałem o możliwych blokadach nigdzie nie znalazłem nawet wzmianki o tym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2014, 7:16 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
I chyba musiał być zawodny i awaryjny,bo temperatury dzwonu musiały go smażyć..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2014, 14:17 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Żeby zdjąć pokrywę z cylindra musiałem wymontować filtr powietrza, żeby zdjąć głowicę musiałem się pozbyć dozownika, a do zdjęcia cylindra musiałem zdemontować tłumik. Po wyjęciu cylindra tłok radośnie "opadł", czy mam go dalej wymontowywać? Znawcą nie jestem, ale rdza na cylindrze i 1/3 wylotu spalin pokryta nagarem nie oznacza nic dobrego?

https://plus.google.com/photos/11349569 ... tWHj4jPoAE

Czekam na dalsze instrukcje.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2014, 15:33 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
1.Cylinder z zewnątrz zawsze będzie przyrdzewiały[żeliwny] i łapie wilgoć z powietrza a tym bardziej AC
2.Jeśli gładź cylindra jest w porządku i niema rys lub progu to wyczyść tylko ten nagar, ale tylko do okna wydechowego,trzeba uważać żeby nie przyhaczyć gładzi cylindra.
3.Tłok ma przedmuchy na pierścieniach- to brązowe poniżej pierścieni,jeśli niema wyczuwalnych rys,przytarć to wymoczyć go w benzynie i wymyć z nagaru,zmienić pierścienie.
4.Jeśli tłok ma rysy przytarcia trzeba go wymienić na nowy.
5. Obowiązkowo nowe uszczelki pod cylinder,chyba że zdecydujesz się na nowy zestaw cylinder i tłok.
6. Ten cylinder przez te pierścienie na pewno tracił kompresję




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2014, 17:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
n0ooRt pisze:
3.Tłok ma przedmuchy na pierścieniach- to brązowe poniżej pierścieni,jeśli niema wyczuwalnych rys,przytarć to wymoczyć go w benzynie i wymyć z nagaru,zmienić pierścienie.


Pierścienie mam kupować na wymiar, czy jak? Sprawdzić jakie pierścienie powinien mieć fabryczny tłok i o takie poprosić w sklepie?

n0ooRt pisze:
4.Jeśli tłok ma rysy przytarcia trzeba go wymienić na nowy.
5. Obowiązkowo nowe uszczelki pod cylinder,chyba że zdecydujesz się na nowy zestaw cylinder i tłok.
6. Ten cylinder przez te pierścienie na pewno tracił kompresję


Uszczelki? Jeśli nic nie zgubiłem to wydaje mi się, że uszczelka była tylko między głowicą a cylindrem - pod cylindrem ani przy wydechu nie było żadnej. Czy jest jakaś tańsza alternatywa dla markowych cylindrów (+ tłok)?

Czy miejsce, gdzie powinna być świeca też wyczyścić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2014, 18:51 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
1. Pierścienie kupujesz do seryjnego cylindra czyli na tłok 40,00mm,najprawdopodobnie do chiniola-cylindra,weź ze sobą tłok do sklepu to ci dopasują pierścienie.
2.Miejsce gdzie powinna być świeca czyli głowicę cylindra też wyczyść z nagaru.
3.Uszczelki musisz kupić nowe,jedną pomiędzy głowicę i. cylinder,drugą pomiędzy cylinder i karter i trzecią uszczelkę wydechu.
4 .Co do zakupu cylindra. wszystko zależy jaką kwotą dysponujesz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2014, 19:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
n0ooRt pisze:
4 .Co do zakupu cylindra. wszystko zależy jaką kwotą dysponujesz.


W tej chwili 100zł, docelowo będzie to złotych 500 (wszystko zależy od tego jak szybko sprzedam wiatrówkę). Nie, nie ma mowy o cylindrze za 500. Przy ewentualnej wymianie cylinder musi mieć pojemność 50ccm - chcę pojeździć 2 lata tym skuterem zanim A2 zrobię, więc wolę włożyć w niego jak najmniej (mam na myśli spalanie 70tki i wymianę połowy skutera).

EDIT:

Tak w ogóle to już sobie gdybam, a jeszcze do napędu nie zaglądałem :|




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 sie 2014, 20:09 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Jeśli nie chcesz w niego inwestować to pozostaje cylek china, przy dobrym dotarciu i dobrej regulacji gaźnika ,oraz nie piłowaniu skuterka te 2 lata spokojnie pośmigasz




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2014, 8:03 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Zrobiłem mały research i wychodzi na to, że chińskie cylindry (+tłok) działają raz 5.000 km, a raz nie wytrzymują dotarcia. Nigdy nie docierałem skutera, więc nie chciałbym kupić cylindra i go zatrzeć. Jeżeli szlif będzie w dobrym stanie (mego obecnego cylindra) to rozważę zakup markowego tłoka, czy to dobry pomysł? Ogólnie do serii internet poleca: http://shop.mieloch.pl/tlok-kompletny-m ... 1004.bhtml . Wszystko zależy od kosztów naprawy reszty skutera, jeżeli nie będzie jakichś przykrych niespodzianek (np. wymiana sprzęgła) to się nad tym pomyśli, a jeśli coś wyskoczy i obecny tłok będzie sprawny to zostanę przy tym co jest. Dzisiaj oczyszczę tłok i cylinder i wezmę się za napęd. W sumie to wydech też by wypadało przeczyścić.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2014, 13:17 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Weź suwmiarkę i porównaj tłok na Mielochu z twoim.Z opinii na forum wynika że wielu tak robi i to jeździ bez problemu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 sie 2014, 18:41 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 lip 2014, 13:02
Posty: 41
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Pojazd: Ferro 803-2
Pasek ma napisane 18.0, a jeśli dobrze zmierzyłem to szerokości ma 17mm. Narzędzia do odkręcenia napędu (a także benzynę ekstrakcyjną) będę miał w poniedziałek i wtedy wznowię prace. Na cylindrze widoczny jest próg, ale nie mogę go wyczuć palcem - jest konieczny nowy szlif? Szlif + honowanie w pobliskim warsztacie kosztuje 100zł, a jeśli pojeździ 2 latka bez tego to wolałbym nie trwonić funduszy.

Głowicę wyczyściłem jak mogłem, dalej to czyścić? Nie chce zejść przy użyciu benzyny.

n0ooRt pisze:
3.Tłok ma przedmuchy na pierścieniach- to brązowe poniżej pierścieni,jeśli niema wyczuwalnych rys,przytarć to wymoczyć go w benzynie i wymyć z nagaru,zmienić pierścienie.


Tłok już 2 godziny moczy się w benzynie i nie widzę poprawy, chyba inaczej go powinienem wyczyścić. Czytałem, że tłok można czyścić papierem ściernym - jeśli tak zrobię to nie powstaną rysy? Czy chodzi tylko o rysy = wgłębienia? Trochę naciukałem się śrubokrętem podczas wyciągania zabezpieczeń ze sworznia i go ( tłok ) porysowałem..

https://plus.google.com/photos/11349569 ... aGe7qTLwQE




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2014, 7:19 
*******

Rejestracja: 08 mar 2011, 18:41
Posty: 5429
Lokalizacja: Katowice
Pojazd:
Pasek już widocznie się przytarł ten 1mm,co też ma wpływ na mulenie,decyzja czy go wymienić należy do ciebie bo widziałem nowe paski o tym rozmiarze 797 i szerokości 16,5 i 17 tylko zdaje się jest inny kąt tych pasków. Ten cylinder wygląda niby dobrze ale dałbym go do przemierzenia szlifierzowi.[kosztów pomiaru nie znam]
Tłok do wymiany jeśli mu jeszcze pomogłeś śrubokrętem
Głowicę można przelecieć papierem ściernym wodnym o granulacji 1500




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 35 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy