Dzisiaj jest 26 lis 2024, 0:29



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 10 sie 2014, 16:42 
*

Rejestracja: 10 sie 2014, 16:29
Posty: 1
Pojazd: LJ
Witam.

Otóż jestem posiadaczem od kilku lat skutera jakim jest: Longija LJ50qt-f.
Mialem okazje wymienić się za Benzera Ws 50/80, niestety nie miałem dostępu do internetu przez pewien czas i nie miałem jak odpisywać gościowi, co chciał się zamienić i się wymienił w końcu. Nie ze mną.. Więc postanowiłem się zabrać za skuter.

Problem jaki mnie napotykał przez cały czas używania chinolka to jest spalanie 4.7km/100.
I mam tutaj kilka pytań jeszcze dot. (tuningu/skutera)

1. Czy da rade coś zrobić, żeby mniej palił?
2. Skuter kiedyś bujał się do ponad 75km/h, teraz ledwo 65km/h. Czy przyczyną może być źle wyregulowany gaźnik?
3. Czy jakbym wymienił cylinder na 80 + jakiś tłok, to czy by osiągnięcia się zwiększyły, jeżeli tak to jakie i czy spalanie znowu by nie wzrosło?
4. Gdy wypale całe paliwo z baku, prawie że jest pusto skuter nie pali. Trzeba przepompowywać paliwo. Kiedyś tak nie było.

Dziękuje i liczę za wyrozumiałość


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 sie 2014, 18:21 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
1. Poziom spalania w dużej mierze zależy od wyregulowania napędu i gaźnika. Jeśli mamy dla przykładu dziurę w przyspieszeniu lub pojazd kręci za wysokie obroty względem danej prędkości to wiadomo już ,że nasza średnia spalania wzrośnie. Drugą rzeczą na jaką powinniśmy zwrócić uwage to nasz styl jazdy. Ostre odkręcanie manetki gazu ,czy zwalnianie i przyspieszenie co chwilę także odbije się na spalaniu. Kiedyś robiłem taki test na którejś drodze krajowej. Jechałem stałą prędkością przez dłuższy odcinek nie dodając ani praktycznie nie ujmując manetki gazu. Dzięki temu wskaźnik paliwa praktycznie nie zmienił swojego położenia.

2. Może mieć to miejsce. W zależności od przebiegu nie można też wykluczyć zużycia części napędowych.

3. Trudno stwierdzić. Wszystko zalezy od ogólnej regulacji. Często dwa tego samego typu silniki z takim samym zestawem części będą się od siebie różnić charakterystyką pracy i osiągami. Zależy też czy zmieniamy tylko sam cylinder ,czy też inne części. Drastycznego podwyższenia spalania w tego typu silniku praktycznie nie odczujemy. Zwykle kształtuje się to +/- 1L / 100 km

4. Trzeba sprawdzić kranik podciśnieniowy , przewód paliwowy i podciśnienia. Można też spojrzeć jakąś lampeczką do zbiornika ,czy nie ma dużej ilości zanieczyszczeń.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 3 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy