Dzisiaj jest 28 lip 2025, 18:50



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 05 mar 2010, 22:18 
**

Rejestracja: 29 sie 2009, 11:03
Posty: 357
Lokalizacja: mława
Pojazd:
Witam, otóż po zimie akumulator mi się rozładował i mam pytanie czy mogę go naładować prostownikiem samochodowym :?: Na akumulatorze mam takie symbole YTX4L-BS . I jeszcze jedno jaki to akumulator kwasowy czy żelowy :?:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2010, 22:35 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 13:46
Posty: 91
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Pojazd:
A akumulator trzymałeś w skuterze czy w domu i czy go ładowałeś podczas zimy?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2010, 22:49 
**

Rejestracja: 29 sie 2009, 11:03
Posty: 357
Lokalizacja: mława
Pojazd:
Akumulator był na zimę wykręcony, wkręcałem go tylko jak przepalałem skuter. A tak to go nie ładowałem.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 mar 2010, 22:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 13:46
Posty: 91
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Pojazd:
Hmm. Sprawdź miernikiem napięcie. Albo jakąś żarówką. Jeśli żarówka się nie świeci a na mierniku jest np 10V to raczej nie ma już ratunku. Bo kiedy spadnie napięcie bodajżę poniżej 12V robi się zwarcie i akumulator juz się do nieczego nie nadaje. Tzn. może i się nadaje, ale jak go podładujesz to się rozładuje w 5 godzin. A jak podłączysz żarówkę i będzie jakoś tam świecić to spróbuj podłączyć prostownik. Tylko nie za duża amperów. Tak koło 2A jak można tyle.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 9:38 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2009, 8:23
Posty: 801
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd:
Akumulator powinno się doładowywać co jakiś czas...
... prostownikiem samochodowym można naładować...
to jest akumulator kwasowy (elektrolit).




_________________

Cytuj:
ZA MAŁY DZWON SPRZĘGŁA !Zalozylem orygianalny i jest ok. Bede musial troche pokombinowac zeby ten WingCooler pasowal ;)

KLIKNIJ!! KEEWAY MATRIX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 10:36 
***

Rejestracja: 12 sie 2009, 10:54
Posty: 1045
Lokalizacja: Malibu
Pojazd:
lukaszek016 pisze:
Jeśli żarówka się nie świeci a na mierniku jest np 10V to raczej nie ma już ratunku. Bo kiedy spadnie napięcie bodajżę poniżej 12V robi się zwarcie i akumulator juz się do nieczego nie nadaje. Tzn. może i się nadaje, ale jak go podładujesz to się rozładuje w 5 godzin


Czyli jeśli zmierzyłem dziś napięcie aku na wyłączonym silniku i wynosi ono dokładnie 10v, to akumulator nadaje się już tylko do utylizacji? Dodam jeszcze, że przez zimę był założony w skuterze (wiem, że powinno go się wyjąć, ale i tak nie mam prostownika :roll:) i teraz w ogóle nie odpala z elektrycznego startera.




_________________

Honda Civic VI lift by mattiz1




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 10:42 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2009, 8:23
Posty: 801
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd:
Więc jak go nie doładowywałeś przez zimę to raczej do "utylizacji". A jak kupisz nowy aku to w czasie przyszłej zimy skombinuj jakiś prostownik...




_________________

Cytuj:
ZA MAŁY DZWON SPRZĘGŁA !Zalozylem orygianalny i jest ok. Bede musial troche pokombinowac zeby ten WingCooler pasowal ;)

KLIKNIJ!! KEEWAY MATRIX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 10:57 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
Ja w taki sposób Yuasa załatwiłem... Aku nadaje się na złom.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 11:22 
***

Rejestracja: 12 sie 2009, 10:54
Posty: 1045
Lokalizacja: Malibu
Pojazd:
Trudno... jakoś przeboleje te 60 zł :P Ale raczej kupie tego Motoforce żelowego. A tak przy okazji trzeba do niego jakiejś specjalnej ładowarki?
W sumie dziwi mnie to, że podczas jazy poziom naładowania aku na zegarach pokazuje mi, że jest prawie pełen, ale z rozrusznika i tak nie kręci ;/ Ledwo nacisnę klamkę kamulca, a wskaźniki gasną... :/

PS. karolqq , Asaroth , widzę, że wszyscy mamy Matrixy w tym samym malowaniu :D




_________________

Honda Civic VI lift by mattiz1


Ostatnio zmieniony 06 mar 2010, 11:24 przez mattiz1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 11:36 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2009, 8:23
Posty: 801
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd:
Bo to chyba (nie jestem pewny) pokazuje ładowanie aku... a nie poziom naładowania... (tak mi się wydaje)




_________________

Cytuj:
ZA MAŁY DZWON SPRZĘGŁA !Zalozylem orygianalny i jest ok. Bede musial troche pokombinowac zeby ten WingCooler pasowal ;)

KLIKNIJ!! KEEWAY MATRIX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 11:37 
**

Rejestracja: 19 sty 2007, 12:26
Posty: 465
Lokalizacja: nic
Pojazd:
Nie kupuj nowego ten co masz wystarczy uzupełnić elektrolit i naładować i będzie wszystko ok




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 11:57 
Last Chance
Awatar użytkownika

Rejestracja: 16 sie 2009, 8:23
Posty: 801
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd:
Ale jak dolewać to tylko elektrolit, a nie wodę...




_________________

Cytuj:
ZA MAŁY DZWON SPRZĘGŁA !Zalozylem orygianalny i jest ok. Bede musial troche pokombinowac zeby ten WingCooler pasowal ;)

KLIKNIJ!! KEEWAY MATRIX




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 12:10 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 sty 2010, 18:40
Posty: 477
Lokalizacja: Biała Podlaska
Pojazd:
No przydała by się specjalny prostownik. Ja taki posiadam. Nowy akumulator trzeba ładować małą ilością prądu 0,5 najlepiej (przynajmniej w tym moim)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 17:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 sie 2009, 13:46
Posty: 91
Lokalizacja: Sokołów Podlaski
Pojazd:
skuterek55, nie opowiadaj farmazonów. To jest akumulator bezobsługowy i tutaj się nie dolewa elektrolitu. Po pierwsze jak napięcie dużo spadnie to możesz sobie dolewać, ale tylko wydasz kasę niepotrzebie bo to nic nie da.


Ostatnio zmieniony 06 mar 2010, 17:24 przez lukaszek016, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 mar 2010, 21:23 
**

Rejestracja: 29 sie 2009, 11:03
Posty: 357
Lokalizacja: mława
Pojazd:
No więc dziś sprawdziłem i podłączyłem żarówkę i świeciła. Czyli akumulator się jeszcze nada :?:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 mar 2010, 13:48 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 wrz 2009, 20:47
Posty: 1111
Lokalizacja: Warka
Pojazd: Ibiza II FL 110KM, CRM 125ccm
ja w swoim keewayu focusie mam aku które ma zwarcie w dwuch celach, po podłączeniu prostownika od razu się "gotują", i niby aku jest do wurzucenia a pali bez problemu. W domu jestem tylko w weekendy i jak w niedziele go odstawie a w sobote podchodze to pali bez problemu. Aku ma tyle la t co skuter czyli 5:P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2010, 15:00 
**

Rejestracja: 29 sie 2009, 11:03
Posty: 357
Lokalizacja: mława
Pojazd:
Witam, ponownie muszę trochę podładować akumulator o takich symbolach YTX4L-BS. Będę ładował go prostownikiem samochodowym. I mam w związku z tym takie pytanie: Na co mam go w szczególności uważać, aby nie rozwalić akumulatora? Ile tak mniej więcej go ładować?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2010, 16:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 mar 2010, 13:28
Posty: 664
Pojazd:
masz tam napsaine na akumulatorze ile A i ile ładować jest chyba 0.5A na 10H




_________________

gas box: Malossi
wydech: Tecnigas Next-R
sprzęgło: TEC Racing 107
dzwon: TEC 107
wario: Hebo NG
pasek: Hebo kevral
przeciwtalerz: Hebo
dociskowa: Hebo czarna
sprężynki: Hebo czerwone
rolki: 4,9g
dysza: 60

Ściągam blokady w skuterach pisać na PW - okolice Tarnowa




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 23 kwie 2010, 20:07 
**

Rejestracja: 29 sie 2009, 11:03
Posty: 357
Lokalizacja: mława
Pojazd:
Ale ja mam prostownik beż zmiany A.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 kwie 2010, 7:23 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 wrz 2009, 14:26
Posty: 1081
Lokalizacja: Bierutów
Pojazd: Kawasaki Ninja ZX-6R
Wiele tematów w internece byłe regeneracja akumulatora (do żelowych musi być specialny prostownik)

1. Podłącz żarówke 12V 10W i wyładuj go do poziomu 10,5V
2. naładuj alumulator prądem nie większym niż 1A (przy napięciu 14,4V odłącz ładowanie)
3. Cykl powtóż 3 razy a odziwo nasz akumulator "ożyje" :mrgreen: :mrgreen:
No chyba że miał napięcie poniżej 6V to tylko na złom :mrgreen: (chociaż zawsze można próbować)

PS: ja zregenerowałem żelówke (króra leżała 4 lata nie użytkowana) napięcie miała 1,23V a dziś działa u mnie w skuterze :mrgreen:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 6 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy