witam! jestem w fazie tworzenia swapu skutera gilera stalker 50 2t do którego zamontowałem silnik z piaggio x9 125 4t. mechanika w miarę już ogarnięta, chłodzenie w trakcie i teraz pora również na elektrykę i tu potrzebuje waszej pomocy. Nie ogarniam zbyt dobrze jeszcze samodzielnie elektryki ale nie jestem też do końca ciemny w temacie ;) do silnika kupiłem moduł od innego modelu w wersji bez immo.
a więc tak w piaggio x9 były montowane immobilizery więc nie mogłem wykorzystać modułu. Kupiłem na aukcji więc inny moduł (zdjęcia poniżej) i nie wiem dokładnie jak go podłączyć, a nie chce go uszkodzić. Przy silniku 125 4t do statora idzie 5 przewodów, 3x żółty (grubsze), zielony i brązowy (oba o połowę cieńsze od żółtych), żółte idą na regulator, do regulatora wchodzą 3x żółty, czarny i czerwony z czarny paskiem.
no module który kupiłem są oznaczenia literowe i według mnie oznaczają kolory:
B - czarny
G - zielony
R - czerwony
W - biały
i 5 styk oddalony od reszty idzie na cewkę?
Posiadam też cewkę od silnika 125 4t, 2 styki, jeden oznaczony na zielono drugi czarny
prosiłbym o pomoc w opisie co gdzie powinno iść i być podłączane, co mam jeszcze posprawdzać? posiadam multimetr więc mogę coś pomierzyć jeśli jest taka potrzeba.
dodatkowo fotka regulatora
to jest schemat mojego alternatora:
przy silniku jest taki alternator (2) z pulsatorem (1) i regulator (3)
cały czas nie mogę znaleźć jak połączyć mój moduł. czy da się w ogóle go podłączyć? z tego co mi się wydaje to dwa przewody z pulsatora powinny iść chyba do modułu CDI ale co z pozostałymi dwoma pinami na module? zasilanie, masa? czy może któryś to gaszenie (zielony)? jest 4 piny G W B R i nie mam zielonego pojęcia jak to wszystko podpiąć, proszę o pomoc