Witam serdecznie Koleżanki i Kolegów na Forum. Posiadam skuter Kawasaki J300, czyli protoplastę skutera KYMCO DOWNTOWN 300i. Mam z nim problem polegający na głuchych stukach dochodzących z silnika. Stuki nie są regularne i pojawiają się głównie przy zwiększaniu prędkości obrotowej silnika, (gwałtownym dodawaniu gazu), oraz przy stałych obrotach silnika ok. 4000 obr/min. Bieg jałowy - praca zupełnie normalna. Najlepiej te stuki słychać przy tylnym kole ale najprawdopodobniej, słyszane w tej części stuki przenoszone są po obudowie przekładni i rezonansują w tylnej części obudowy, bo napęd oczywiście zdemontowałem w celu wyeliminowania przyczyny hałasowania, któregoś z elementów przekładni CVT. Telefon słabo pewnie odda to co jest przedmiotem niniejszego postu, nie mniej nagrałem filmiki, które może naprowadzą kogoś na ustalenie, czy przybliżenie powodu/ów hałasowania silnika.
1) silnik1 -
https://drive.google.com/file/d/1uEOTNv ... sp=sharing2) silnik2 (dosyć dobrze słychać pod koniec filmu: od 32 sek.); po przegazowaniu silnik niekiedy gaśnie, tak jak na tym filmie -
https://drive.google.com/file/d/1vo6prE ... sp=sharing3) silnik3 -
https://drive.google.com/file/d/1uekQNm ... sp=sharing - w miarę słychać od 35 sek.
4) luz poosiowy wału - czy ten luz jest dopuszczalny, czy może on stanowić o stukach??? -
https://drive.google.com/file/d/1_mh8mL ... sp=sharing5) gdzie montuje się dokładnie tą podkładkę (wariator)???:
https://drive.google.com/file/d/1_mh8mL ... sp=sharing6) czy na podstawie załączonych zdjęć możecie wizualnie i zupełnie wstępnie określić stan przekładni CVT? Czy rolki i pasek są właściwe do tego silnika?
https://drive.google.com/drive/folders/ ... sp=sharingBędę bardzo wdzięczny za wszelką pomoc i wskazówki. Serdecznie pozdrawiam.