Dzisiaj jest 19 sty 2025, 15:10



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 sty 2014, 18:10 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Witam,
Jako iż niedawno zdałem prawko, w moje ręce trafiło Tico po mamie :)
Zrobiłem mały, wizualny przegląd silnika i oto co wykryłem:
1. Znaczny ubytek oleju (poniżej min)
2. Leci olej prawdopodobnie z pokrywy zaworów (mechanik na wiosnę z tym robił i zrypał sprawę, bo już PODOBNO 2 tyg. po jego naprawie, a raczej serwisie w którym czyścił gaźnik i chyba uszczelki jakieś wymienił, zaczęło coś ciec; ale mniejsza z tym), jest to raczej związane z pkt. 1
3. Pod kurkiem od wlewu oleju można zauważyć dużo sadzy na zaworach i ogólnie pod pokrywą zaworów, ale niewiem czy to normalka czy po prostu coś jest nie tak?
4. Podczas odpalania z tłumika leci biało niebieskawy dym, i jest tak tylko chwilę po odpaleniu, potem nie ma nic.

Silnik 0,8l 41KM bla bla bla, rocznik 2000, przebieg ok 80 tys; jestem 4. właścicielem tego autka (rodzinnie :D ), autko garażuje pod chmurką, poza tym nie można odczuć jakichkolwiek strat w osiągach, ciągnie jak głupi jak na ten silnik :) Tylko proszę nie pisać że mam się go pozbyć na złom itd, bo po prostu mnie nie stać na jakieś lepsze autko, a dla mnie jest on wystarczający.




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 12 sty 2014, 18:21 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
Dobra olej może pod klawiaturą rzyga troszkę, co do sadzy a w zasadzie nagaru jeżdżony na mineralu pewnie i dlatego tak jest, niebieskawa chumra znaczy że ciągnie troszkę oleju jak tylko chwilę po odpaleniu więc pewnie uszczelniacze zaworów.
Ubytek oleju spowodowany zarówno klawiaturą jak i uszczelniaczami, pierścienie pewnie też już swoje przeżyły,

Ale w czym konkretnie leży problem? kontroluj ile tego oleju bierze wyczytaj ile jest między maks a minimum dolej pod maks i zobacz po jakim czasie będzie minimum to sie dowiesz ile faktycznie spala tego oleju.




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2014, 18:50 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Oleje jakie były lane to syntetyk (dawniej) i półsyntetyk (teraz). Uszczelkę pokrywy dam radę sam wymienić. Dało by radę samemu w warsztacie wymienić te uszczelniacze zaworów czy raczej nie obędzie się bez odwiedzenia dobrego mechanika?




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2014, 19:06 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Powiem Ci szczerze że puki co nie zauważysz znacznego spadku mocy to nie ładowałbym krocie w te auto. Wymień te uszczelke co dasz radę, uzupełnij olej, jeśli w pewnym czasie jednak zacznie spalać za dużo tego oleju to wtedy coś pomyśl. Nie ładuj za dużo w te auto bo jeśli wrzucisz pow 1000zł to można mieć co innego do śmigania.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2014, 19:34 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Revo, wiem wiem, aż tyle kasy nie chcę pakować w to auto bo tyle to ono jest pewnie warte przez wszechobecną korozję itp, ale jedynie co ma dobre to zawieszenie i silnik; sama uszczelka kosztuje grosze więc nie ma co myśleć nad jej wymianą skoro przepuszcza dość mocno. Spróbuję zmierzyć w jakim czasie pali ten olej i jakby co to dam znać, dzięki za odp :)




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2014, 19:59 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
wiesz tylko półsyntetyk np. z orlenu 10w40 może być gorszy od markowego minerala np. valvo line czy motul




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 sty 2014, 20:08 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
Przemek051195, Sprzedaj go ja kupiłem pewnego dnia takiego za 600zł bez przeglądu z pękniętą przednią szybą i w tym samym dniu sprzedany za 1050zł, myślę 1200-1300zł dostaniesz i coś dołóż i będziesz miał coś nowszego i wygodniejszego :)




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sty 2014, 18:32 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 lut 2013, 18:45
Posty: 409
Pojazd: Składam verticala
Tico to niesą złe auta,ale maja swoje + i - . na plus zasługuje wg mnie silnik bo pomimo małej pojemności zaskakuje osiągami które są zadowaljące i pozwalają na jakieś drobne wyprzedzanie. Do minusów zaliczył bym cienkie blachy i wszechobecną korozje. Ito auto wgl. ma strefe zgniotu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 sty 2014, 20:20 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
sebano, nie ma :P ale przynajmniej jak gdzieś dzwona zaliczę to nie będę na wózku jeździł tylko prosto 100m od kościoła i 2m pod ziemią :)
Plusem dla mnie jest przedewszystkim oszczędność paliwa, spala tylko troche wiecej niż mój skuterek :) Co do blachy i karoserii się całkowicie zgodzę, za cienkie i słabe.




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2014, 19:22 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Uszczelniacze na zaworach będzie ci samemu ciężko wymienić, musisz ściągać głowice itp itd,




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2014, 19:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Normalnie uszczelniacze idzie wymienić bez ściągania głowicy, no chyba że ten silnik ma jakąś inną konstrukcję.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2014, 19:38 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Tak czytam jeszcze raz pierwszy post. Powiem Ci że jak ciągnie jak głupi.. To na twoim miejscu bym śmigał. W takie auta się nie inwestuje. ;) . Wymień usczelke tą z wierzchu , uzupełnij ubytek i śmigaj.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2014, 21:01 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Nie widziałem silnika tico wiec mówiłem "na oko" ale jak masz już wałek ( z tego co wiem tico ma) to jak chcesz wymienić uszczelniacze zaworów nie rozpinając ich? gumki są pod sprężynami




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2014, 21:51 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Jeśli to jest uszczelka pod pokrywą i na nic nie leci to można olać, gorzej jak się pomyliłeś i leci z uszczelnień wałka rozrządu albo aparatu zapłonowego. Wtedy musisz to zrobić.

Sprężyny można zdjąć z pomocą dorobionego przyrządu, zawory podeprzeć o tłok albo na jakimś innym patencie.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sty 2014, 1:44 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 cze 2011, 21:21
Posty: 1709
Lokalizacja: Połomia / Wodz. Śl.
Pojazd: Faspi F8, Tigra 1.6 16V
Spokojnie, tylko uszczelka :) Sprawdziłem to czyszcząc wczesniej te miejsce gdzie jest ta uszczelka, potem się przejechałem kawałek i już było można zauważyć że przecieka w niektórych miejscach.
Tylko martwi mnie ten nagar na klawiaturze, ale chyba tak jak wcześniej pisaliście, nie opłaca się tego robić w takim aucie; tymbardziej, że zbieram na nowe :)




_________________

Obrazek

https://www.facebook.com/PKRHgarage ZAPRASZAM !

http://forum.mieloch.pl/faspi-by-przemek051195-70cc-midrace-t261458-580.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sty 2014, 19:42 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
Co do strefy zgniotu to Tico jest jeżdżacą strefą zgniotu :PP




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sty 2014, 20:08 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2009, 8:49
Posty: 2257
Lokalizacja: Kasinka Mała/krk
Pojazd: Bmw e82
Nagar na popychaczach raczej ni jak nie wpływa na prace silknika




_________________

facebook.pl/weldonespawmichalak
Spawanie TIG. MAG . MMA - aluminium, stal nierdzewna, stal czarna itp




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 sty 2014, 23:36 
***

Rejestracja: 02 lut 2010, 20:57
Posty: 1126
Lokalizacja: WLKP
Pojazd: Coś co ma 4 kółka..
To pewnie nie jest typowy nagar tylko po prostu osad olejowy, nic groźnego i nie ma się czym martwić.
Co do wymiany uszczelniaczy, faktycznie da się bez ściągania głowicy, ale jest to dość trudne i szczerze to mało który mechanik się tego podejmie bez zdjęcia czapy..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 18 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 25 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy