Cześć, zawitałem do Was na forum gdyż na pewno jest tu wielu specjalistów od bardziej współczesnych, motocykli/skuterów i wie coś na temat jakości dzisiejszych części.
Otóż planuję zlecić przeróbkę cylindra do Rometa Charta na wielokanałowca, kupiłem tłok DS Piston dedykowany Hondzie MBX50 (Wymiarowo pasujący do chartowskiej jednostki 027). Czy wszystkie zestawy dzisiejszych tłoków typu Meteor, Piston Kit, wcześniej wspomniany DS Piston lub inne chińskie no-name mają tak luźne pasowanie sworznia ? Ten z zestawu wchodzi z dość małym oporem praktycznie pod naciskiem małego palca. Do tej pory miałem do czynienia bardziej z Dezametowskimi oryginałami rodem z PRL gdzie fabryczny komplet zawsze ciasno do siebie pasował. Główka korbowodu nie jest łożyskowana, posiada tylko tulejkę z fosforobrązu czyli typowe rozwiązanie dla sprzętów z tamtych lat.
Logicznie do sprawy podchodząc luźny sworzeń dość szybko rozwali piastę w tłoku, jednak sprzedawca zarzeka się że tak powinno być, a te zestawy chwalą się kilkuletnią sprzedażą praktycznie bez zwrotów i reklamacji. Będę wdzięczny za każdą sugestie.
|