1.Organizator
Organizatorem zawodów, na zlecenie Polskiego Związku Motorowego, jest
Motoklub „UNIA” 61-858 Poznań, ul. Grobla 30, tel/fax (0-61) 8523002.
Zawody zorganizowane będą zgodnie z postanowieniami Regulaminu Sportu Motocyklowego i Regulaminem Ramowym na 2009 rok.
2. Termin i miejsce zawodów
Zawody rozegrane będą w dniu 3.05.2008 r. na torze kartingowym
w Gostyniu, przy ul Zamkowej.
3. Władze Zawodów
Sędzia Zawodów - Wojciech Bilewski
Kierownik Zawodów - Krzysztof Howil
Z-ca Kierownika Zawodów - Wiktor Firlik
Kierownik Biura - Roman Piskorski
Kierownik Trasy - Krzysztof Gubański
Kierownik Komisji Technicznej - Jan Kwiatkowski
Chronometraż - Grzegorz Ostrowski
Starter - Czesław Molik
Lekarz Zawodów - ZOZ Gostyń
4. Biuro Zawodów
Biuro zawodów czynne będzie w dniu i miejscu zawodów od godziny 7.30 do zakończenia zawodów.
5. Zgłoszenia
Prawo startu w zawodach mają zawodnicy:
- nieposiadający licencji, lecz tylko w dwóch pierwszych dla siebie imprezach
- z licencją A i B
Zgłoszenia do zawodów, podpisane przez zawodnika i potwierdzone przez jego klub (jeśli zawodnik jest członkiem klubu), należy przesłać na adres organizatora lub złożyć w biurze zawodów czynnym jak w pkt. 4.
Termin nadsyłania zgłoszeń upływa w dniu 25.04.2009 (decyduje data stempla pocztowego lub przesłania faxu/maila).
Osoba zgłaszająca się musi przedłożyć organizatorowi następujące dokumenty:
- dowód tożsamości (jeśli zawodnik nie posiada jeszcze licencji) lub certyfikat i licencję ważną na 2009 rok
- ważną książeczka zdrowia sportowca (obowiązkowa dla zawodników z licencją) lub zdolność do udziału w zawodach potwierdzoną przez lekarza medycyny sportowej
- wypełnioną kartę zgłoszenia
- dowód wpłaty wpisowego
Osoby niepełnoletnie, nieposiadające licencji, dostarczyć muszą pisemną zgodę rodziców lub opiekunów prawnych na udział w zawodach.
Dopuszcza się udział zawodników zagranicznych w zawodach.
Od zawodników nie jest wymagane posiadanie pozwolenia na prowadzenie pojazdów mechanicznych.
Wpisowe do zawodów wynosi:
- dla klasy 1 i 2 - 80 zł
- dla klasy ZIPP - 100 zł
- dla klasy 3 - 100 zł
- za start w drugiej klasie - 50 zł
- za zgłoszenie zespołu (obowiązuje licencja sponsorska) -50 zł
Wpisowe wpłacone po terminie podanym wyżej będzie podwyższone o 50 zł. Dla zawodników z licencją, nie będących członkami PZM, wpisowe będzie podwyższone o 50%.
6. Odbiór techniczny
Odbiór techniczny obejmuje sprawdzenie zgodności pojazdu i wyposażenia zawodnika z wymogami RSM i regulaminem technicznym danej klasy. Na badanie techniczne zawodnik zobowiązany jest stawić się z kombinezonem (dotyczy klasy 3) oraz atestowanym kaskiem. Pojazdy i kaski, które przejdą pozytywnie badanie techniczne, powinny być oznakowane.
Zawodnicy muszą posiadać odpowiednie wyposażenie indywidualne, tj. kask motocyklowy, rękawice, buty z wysoką cholewką oraz odzież z długimi rękawami i nogawkami (klasy 1 i 2 oraz ZIPP) lub kombinezon z materiału trudnościeralnego (klasa 3 skuterów).
Każdy pojazd musi posiadać trzy numery startowe – jeden na przedzie i dwa po obu bokach, w tylnej części pojazdu. Numery startowe nadaje organizator (wg kolejności zgłoszeń) i zapewnia możliwość ich nabycia. Numery raz nadany obowiązują zawodnika do końca sezonu.
Kolory tła i cyfr oraz numery startowe – wg Regulaminu Ramowego na 2009 rok.
7. Treningi
Dla każdej klasy przeprowadzone będą dwa 20-minutowe treningi z pomiarem czasu. Warunkiem dopuszczenia do zawodów jest przejechanie minimum 5 okrążeń toru w obu treningach łącznie. Zawodnik startujący w dwóch klasach musi przejechać dodatkowo w drugiej klasie co najmniej 3 okrążenia toru.
Aby zakwalifikować się do wyścigu klasy 3 skuterów, zawodnik musi uzyskać w treningu kwalifikacyjnym czas jednego okrążenia nie gorszy niż 130% najlepszego czasu.
Dopuszcza się połączenie treningu klasy ZIPP z klasą 1 lub 2.
8. Zawody
Zawody rozegrane będą na torze o długości 900 metrów i szerokości 7 metrów, w
następujących klasach i dystansach :
- klasa 1 amator – skutery o poj. do 70cc, wiek zawodników od 10 lat, bez licencji lub z licencją uzyskaną w 2009 roku, dystans wyścigu 10 okrążeń
- klasa 2 – skutery o poj. 50cc, wiek od 10 lat, licencja A, B lub bez licencji (z uwzględnieniem treści pkt 5), dystans wyścigu 12 okrążeń
- klasa ZIPP – skutery ZIPP o poj. 50cc, wiek zawodników od 10 lat, licencja A, B lub bez licencji (z uwzględnieniem treści pktu 5), dystans wyścigu 12 okrążeń
- klasa 3 – skutery o poj. 70cc, wiek od 15 lat, licencja A, B lub bez licencji, (z uwzględnieniem treści pktu 5), dystans wyścigu 15 okrążeń
Dopuszcza się start skuterów klasy 2 w wyścigu klasy 3.
Dopuszcza się połączenie wyścigu klasy ZIPP z klasą 1 lub 2, z zachowaniem oddzielnej klasyfikacji.
Zawodnicy ustawieni będą na polach startowych wg czasów uzyskanych w treningach kwalifikacyjnych.. Czas i kolejność wyścigów zgodnie z harmonogramem czasowym.
W każdej klasie odbędą się dwa biegi. Możliwy jest start w jednym tylko biegu, z prawem do klasyfikacji.
Komisja Techniczna – przy udziale wskazanego przez środowisko doświadczonego zawodnika lub mechanika – może przeprowadzić badanie dowolnego skutera, sprawdzając wybrane losowo elementy techniczne pojazdu (patrz regulamin techniczny)
Dekoracja trzech pierwszych zawodników (po dwóch biegach łącznie) w poszczególnych klasach, odbędzie się na zakończenie zawodów.
9. Protesty
Sposób składania protestów powinien być zgodny z RSM i Regulaminem Ramowym na 2009 rok. Kaucja wymagana przy składaniu protestów wynosi 600 zł gdy konieczne jest rozbieranie silnika i 300 zł w pozostałych przypadkach.
10. Ubezpieczenie zawodów
Zawody będą ubezpieczone od odpowiedzialności cywilnej OC, a osoby biorące udział w ich organizacji od następstw nieszczęśliwych wypadków NNW. Organizator nie ponosi odpowiedzialności za szkody motocykli lub ich części powstałe w wyniku uczestnictwa w zawodach.
11. Uwagi końcowe
Każdy uczestnik zobowiązany jest podporządkować się bezwzględnie wszystkim poleceniom organizatora pod rygorem wykluczenia z zawodów. Organizator zastrzega sobie prawo do wydawania dodatkowych komunikatów oraz właściwej interpretacji niniejszego regulaminu.
Harmonogram czasowy
7.30 - czynne biuro zawodów
7.30 – 11.00 - badanie techniczne
8.00 - 8.15 - trening dowolny klasy 1 i ZIPP
8.20 – 8.35 - trening dowolny klasy 2 i 3
8.40 – 9.00 - I trening kwalifikacyjny klasy 1 amator
9.05 – 9.25 - I trening kwalifikacyjny klasy 2
9.30 – 9.50 - I trening kwalifikacyjny klasy ZIPP
9.55 - 10.15 - I trening kwalifikacyjny klasy 3
10.20 – 10.40 - II trening kwalifikacyjny klasy 1 amator
10.45 – 11.05 - II trening kwalifikacyjny klasy 2
11.10 – 11.30 - II trening kwalifikacyjny klasy ZIPP
11.35 – 11.55 - II trening kwalifikacyjny klasy 3
12.40 - odprawa z zawodnikami i otwarcie zawodów
13.00 - wyjazd do I wyścigu klasy 1 amator;
następne wyścigi bezpośrednio po sobie, w kolejności klasa 2, klasa ZIPP i klasa 3, oraz druga tura wyścigów w tej samej kolejności
ok. 16.30 - dekoracja zwycięzców i zakończenie zawodów
Ostatnio zmieniony 30 kwie 2009, 12:15 przez MRT_Manager, łącznie zmieniany 1 raz
|