Dzisiaj jest 27 lis 2024, 6:00



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 13 sty 2011, 11:38 
Admin

Rejestracja: 28 sty 2009, 14:04
Posty: 755
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Kalendarz wyścigów European Scooter Trophy 2011:

30.04 - 01.05. Templin
28.05 - 29.05. Stary Kisielin (Polska)
18.06 - 19.06. Dahlem
09.07 - 10.07. Wittgenborn
06.08 - 07.08. Liedolsheim
03.09 - 04.09 Pottendijk (Holandia) UWAGA!!!!
zmiana terminu i miejsca: 10-11.09 Belleben (30 km od Harz Ring)

01.10 - 02.10. Harzring

Obrazek

REGULAMIN EUROPEAN SCOOTER TROPHY 2011

Ze względu na coraz większe zainteresowanie i frekwencję na wyścigach EST zdecydowaliśmy się, w myśl bezpieczeństwa zawodników i kibiców, na poniższy regulamin.
Regulamin musi być przestrzegany w całości! Jeżeli skuter nie będzie odpowiadał regulaminowi ogólnemu może nie zostać dopuszczony do wyścigów. Skuter, który nie będzie spełniał regulaminu technicznego dla poszczególnych klas będzie mógł wystartować wyłącznie gościnnie poza punktacją. Odbiór techniczny będzie miał miejsce podczas zawodów przed pierwszym wyjazdem na tor i będzie przeprowadzony przez komisarzy technicznych.

OGÓLNY REGULAMIN TECHNICZNY (DOTYCZY WSZYSTKICH KLAS)
1. Pokrywa wariatora musi być zamontowana wraz ze wszystkimi śrubami.
2. Na pokrywie silnika nie można przeprowadzać żadnych prac spawalniczych (z wyjątkiem koniecznych napraw w czasie zawodów).
3. Typy silników muszą odpowiadać markom skuterów.
4. Obracające się elementy muszą zostać zabezpieczone odpowiednimi pokrywami (np. układ zapłonowy).
5. Śruby wlewu i spustu oleju muszą być zabezpieczone skręconym drutem.
6. Jako woda chłodząca dozwolona jest tylko i wyłącznie czysta lub destylowana woda i dodatki Motul Mocool i Silcolene Pro CCA.
7. Układ wydechowy musi być wyposażony w sprawną końcówkę wydechu.
8. Każdy pojazd musi posiadać dwa niezależne od siebie, sprawne hamulce.
9. Nie wolno montować w skuterze żadnych niebezpiecznych, ostrych przedmiotów; nie może on posiadać ostrych, raniących kantów.
10. Opony mogą być dowolne.
11. Skuter powinien optycznie odpowiadać oryginałowi.
12. Śruby mocujące zaciski hamulcowe muszą zostać zabezpieczone skręconym drutem lub przez zabezpieczenie śrub Loctite’m.
13. Rama musi odpowiadać oryginałowi.
14. Można stosować tylko i wyłącznie kierownice odpowiadające oryginałowi, z zamontowaną osłoną kierownicy.
15. Wszystkie specjalne i szczególne konstrukcje (zmiany subramy, wzmocnienia ramy) mogą zostać dopuszczone po wcześniejszym zgłoszeniu i rozmowie z komisarzem technicznym oraz po przedstawieniu odpowiedniej dokumentacji technicznej, zdjęć itd.
16. -Podnóżek centralny, nóżka boczna oraz lusterka muszą zostać usunięte.
17. Reflektory, szkła kierunkowskazów itd. muszą zostać usunięte lub zaklejone, zabezpieczone przed pęknięciem.
18. Starter nożny musi być całkowicie sprawny oraz bezproblemowo wracać do pozycji wyjściowej.
19. Manetka gazu, po jej puszczeniu, musi wracać do pozycji zerowej.
20. Silnik musi gasnąć w momencie naciśnięcia oznaczonego na czerwono wyłącznika.
21. Maksymalna emisja hałasu skutera to 94 dB!
22. Generalnie należy stosować tylko komponenty i części, które pochodzą od skuterów, motocykli i kartingów (np. dźwignie hamulca i armatura);
23. Wszystkie urządzenia i elementy nie mogą wystawać poza szerokość kierownicy i muszą być odpowiednio zabezpieczone.
24. Można stosować tylko i wyłącznie paliwo dostępne w handlu na publicznych stacjach benzynowych.
25. Można stosować tylko silniki z gaźnikami lub wtryskami! Każde doładowanie dodatkowe (NOS, itd.) jest wykluczone.

REGULAMIN TECHNICZNY DLA POSZCZEGÓLNYCH KLAS

Klasa 1 (KL 1)
Maksymalna pojemność: 50 cc – 2 suw
Maksymalna średnica gaźnika: 19 mm
Podwozie: dowolne
Maksymalna średnica felg: 12 cali
Minimalna waga skutera razem z kierowcą: 135 kg
Wielkość numerów startowych: minimum 12 cm, muszą być wyraźne i czytelne

Maksymalna pojemność: 100 cc – 4 suw
Minimalna waga skutera razem z kierowcą: 135 kg
Maksymalna średnica gaźnika: dowolna
Podwozie: dowolne
Wielkość numerów startowych: minimum 12 cm, muszą być wyraźne i czytelne

Klasa 2 (KL 2)
Maksymalna pojemność: 70 cc
Maksymalna średnica gaźnika: 25 mm
Minimalna wielkość felg: 12 cali
Maksymalna wielkość felg: 16 cali
Podwozie: dowolne
Minimalna waga skutera razem z kierowcą: 135 kg
Wielkość numerów startowych: minimum 12 cm, muszą być wyraźne i czytelne

Klasa 3 (KL 3)
Maksymalna pojemność: 70 cc – 2 suw
Maksymalna średnica gaźnika: 19 mm
Maksymalna wielkość felg: 10 cali
Podwozie: dowolne
Minimalna waga skutera razem z kierowcą: 135 kg

Maksymalna pojemność: 140 cc – 4 suw
Maksymalna średnica gaźnika: dowolna
Podwozie: dowolne
Maksymalna wielkość felg: 12cali
Wielkość numerów startowych: minimum 12 cm, muszą być wyraźne i czytelne

Klasa 4 (KL 4)
Maksymalna pojemność: 2 suwy 125-180cc
Maksymalna średnica gaźnika: 28mm
Podwozie: dowolne
Maksymalna pojemność: 4 suwy do 300cc
Maksymalna średnica gaźnika: 34mm
Podwozie: dowolne
Wielkość felg zarówno dla 2 suwów jak i 4 suwów dowolna

Klasa Big-Bore
Minimalna i maksymalna pojemność: 71 – 124cc
Maksymalna średnica gaźnika: 28mm
Podwozie: dowolne, w przypadku pojazdów Piaggio Zip zalecane wzmocnienie bloku silnika!!!!!
Minimalna wielkość felg: od 10 cali
Wielkość numerów startowych: minimum 12 cm, muszą być wyraźne i czytelne

Klasa Początkujący (KL 5)
Minimalna pojemność: 70 cc
Średnica gaźnika: dowolna
Podwozie: dowolne
Wielkość felg: dowolna
Minimalna waga skutera razem z kierowcą: 120 kg
Wielkość numerów startowych: minimum 12 cm, muszą być wyraźne i czytelne
W tej klasie obowiązuje także ogólny regulamin techniczny!!!

WYŚCIGI DŁUGODYSTANSOWE (LSC)
Wszystkie uczestniczące pojazdy muszą odpowiadać regułą EST dla odpowiednich klas.


REGULAMIN OGÓLNY

1. Uczestnicy
Uprawnieni do uczestnictwa są w zasadzie wszyscy kierowcy, którzy uważają się za zdolnych pędzić skuterem po torze kartingowym. Zalecane jest roczne badanie lekarskie. Kierowca musi być w takim stanie fizycznym, żeby mieć kontrolę nad pojazdem.

2. Wpisowe / zapisy i numery startowe
Wszyscy kierowcy, którzy chcą być klasyfikowani w EST mają obowiązek zapisać się przed pierwszymi wyścigami w sezonie. Dodatkowo każdy kierowca musi przedstawić roczne członkostwo w DMV (wniosek DMV znajdziecie TUTAJ) lub ewentualnie wykupić na wyścigach licencje jednodniową.
Wszyscy kierowcy, którzy chcą zapisać się dopiero po pierwszej rundzie EST będą klasyfikowani jako kierowcy startujący gościnnie i nie będą brani pod uwagę w klasyfikacji EST.

Wniosek o członkostwo w DMV należy wysłać faxem na nr +49 05164/8025829 , a opłatę przelać do:

Konto Nr: 45038593
BLZ: 251 523 75
Bank: Kreissparkasse Walsrode
BIC: NOLADE21WAL
IBAN: DE80251523750450385930


3. Zawody
Na każdych zawodach we wszystkich klasach przewidziane są dwa biegi. Organizator serii wyścigów zastrzega sobie prawo do odwołania zawodów, zredukowania liczby wyścigów i powołania innych w zastępstwie.

Na każdych zawodach gwarantuje się zawodnikom przynajmniej:
- jeden wolny trening,
- dwa treningi czasowe (kwalifikacje),
- jeden warm-up (rozgrzewka) w dniu wyścigu,
- dwa okrążenia zapoznawcze przed startem,
- start Gran Prix z ustalonymi ustawieniem na starcie,
- dwa biegi, każdy długi na ok. 15 km.

4. Wpisowe
Wpisowe w tych mistrzostwach wynosi 70 euro od kierowcy z pojazdem. Startujący podwójnie otrzymują zniżkę na start w innej klasie, która będzie ustalona przez organizatora.
Organizator może pobrać dodatkową opłatę np. za prąd, ok. 10 euro. Wpisowe będzie płatne na miejscu na każdych wyścigach.
Ważne: W celu usprawnienia organizacji prosimy wszystkich zawodników o zgłaszanie się na zawody przynajmniej z tygodniowym wyprzedzeniem. W przypadku braku nadesłania takowego zgłoszenia wpisowe będzie droższe o 10 euro. Pieniądze te powędrują do skarbonki na przyjęcie na zakończenie sezonu.

5. Klasyfikacja
Za każde miejsce uczestnik zawodów otrzymuje następujące punkty:
1 miejsce – 25 punktów
2 miejsce – 20 punktów
3 miejsce – 16 punktów
4 miejsce – 13 punktów
5 miejsce – 11 punktów
6 miejsce – 10 punktów
7 miejsce – 9 punktów
8 miejsce – 8 punktów
9 miejsce – 7 punktów
10 miejsce – 6 punktów
11 miejsce – 5 punktów
12 miejsce – 4 punkty
13 miejsce – 3 punkty
14 miejsce – 2 punkty
15 miejsce – 1 punkt

W przypadku skrócenia dystansu lub przerwania wyścigu, jeżeli nie zostały one ponownie rozpoczęte, kierowca otrzymuje następujące punkty, jeśli z nowym dystansem zostały osiągnięte poniższe wartości procentowe:

ponad 50% przewidzianej liczby okrążeń: pełna liczba punktów
ponad 25% przewidzianej liczby okrążeń: 50% punktów
do 25% przewidzianej liczby okrążeń: bez punktów

Kierowca z największą liczbą punktów na koniec sezonu zostaje zwycięzcą w danej klasie. W przypadku równej liczby punktów decydują lepsze miejsca w sezonie. W punktacji końcowej ważne będą wyniki ze wszystkich wyścigów ( nie będzie żadnych skreśleń).

6. Ubiór
Wszyscy zawodnicy muszą podczas wszystkich zawodów i jazdy na skuterze nosić kompletne ubranie skórzane, buty wyścigowe, rękawice i ochraniacz na plecy. Noszenie kasku integralnego z homologacją E- 22/05 jest obowiązkowe!

7. Odbiór techniczny
Odbiór techniczny będzie miał miejsce w pierwszym dniu zawodów. Każdy kierowca jest odpowiedzialny za przejście odbioru technicznego! Podczas zawodów EST zabroniona jest jazda bez odbioru technicznego. Podczas odbioru technicznego będzie sprawdzany stan techniczny kasku, ochraniacza na plecy i skutera! Podczas zawodów kierowca może jeździć tylko tym skuterem, który został przez niego zgłoszony.
Na pierwszym odbiorze technicznym każdy zawodnik otrzyma książeczkę, którą należy mieć przy sobie na każdych zawodach. W przypadku zgubienia trzeba będzie wystawić nową za 10 euro.

8. Postanowienia ogólne
Poza wyznaczonymi trasami testowymi i torem dozwolona prędkość jazdy skuterem musi być równa krokom pieszego. Na próbnych jazdach istnieje obowiązek jazdy w kasku!
W boksach i w namiotach serwisowych należy położyć pod skuterami matę antyolejową.

9. Wywóz śmieci
Podczas wyścigowego weekendu powstaje ogromna ilość śmieci, które muszą zniknąć. Ponieważ wywóz śmieci zajmowałby znaczący udział w finansach, śmieci pozostawione przez każdy z zespołów muszą zostać zabrane ze sobą i wywiezione.

10. Szara strefa regulaminu
Naszym zadaniem jest zorganizowanie EST w tak prostej formie, jak to jest możliwe i apelujemy tutaj do wszystkich uczestników, aby przestrzegali powyższego regulaminu, tak jak jest on napisany. Rozumie się samo przez się, że szara stefa regulaminu nie powinna być wykorzystywana.

Jeżeli powstaną jakieś wątpliwości w przestrzeganiu regulaminu, Komitet EST lub komisarz techniczny jest uprawniony do podjęcia decyzji, która rozwiąże problem.
Organizatorzy zastrzegają sobie prawo wprowadzenia zmian w regulaminie w trakcie sezonu, jeżeli w trakcie głosowania koła technicznego zostanie ona przyjęta większością głosów.

11. Protesty
W przypadku pojawienia się skargi dotyczącej klasyfikacji lub niezgodności każdy ma możliwość w ciągu 15 minut po wyścigu (biegu) złożyć protest, wnosząc opłatę 50 euro. Jeżeli protest zostanie uznany, to znaczy strona protestująca wygra, opłata zostanie zwrócona. W przeciwnym przypadku opłata nie zostanie zwrócona. Jeżeli będzie to skarga dotycząca technicznych aspektów, nie można domagać się odszkodowania za olej, środek smarny, uszczelki itd. Te koszty ponosi osoba, której skuter jest rozbierany, obojętnie czy protest będzie uznany czy nie.


UWAGA: Każdy team musi mieć na wyścigach 6 kg gaśnicę!!!!

Stan: Styczeń 2011
Tłumaczenie: Małgorzata Mieloch


Ostatnio zmieniony 30 cze 2011, 14:40 przez MRT_Manager, łącznie zmieniany 6 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2011, 15:18 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
Dziwne, że zero komentarzy :| Nikt się nie wybiera?




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2011, 15:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 sty 2011, 0:21
Posty: 7
Lokalizacja: Za sałatą
Pojazd:
Junior jak mi załatwisz transport to z chęcią pojadę..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2011, 15:50 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 lip 2009, 18:19
Posty: 255
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
To standard że wyścigi w Templinie pokrywają się z terminem rajdu Magnolii, który muszę sędziować ;/ Więc prędzej spotkamy się na customie :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2011, 18:24 
*

Rejestracja: 14 lut 2010, 11:58
Posty: 109
Pojazd:
Junior przeczytałem cały regulamin i widzę, że nie ma wpisów odnośnie dostępności wszystkich użytych podzespołów w handlu oraz o obróbkach bloku silnika typu skrawanie, spawanie itp. Do czego dąże, czy jest szansa, że na dość pomodyfikowanym w ten sposób silniku i opartym na kilku podzespołach 'home made', wystartować w klasie 5?




_________________

http://bikepics.com/members/dudi1203/p9/
pisz za siebie - nie wypowiadaj sie za mnie
jak nie masz o czymś pojęcia - nie pisz

NIE ODPOWIADAM NA BZDURNE PW
Na inteligentne wiadomości odpowiadam bardzo chętnie.


Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 18:59 przez Dudi, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 lut 2011, 21:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 lut 2011, 19:16
Posty: 10
Lokalizacja: Nowy Sącz / Męcina
Pojazd:
Dudi pisze:
Junior przeczytałem cały regulamin i widzę, że nie ma wpisów odnośnie dostępności wszystkich użytych podzespołów w handlu oraz o obróbkach bloku silnika typu skrawanie, spawanie itp.


Cytuj:
2. Na pokrywie silnika nie można przeprowadzać żadnych prac spawalniczych (z wyjątkiem koniecznych napraw w czasie zawodów).


:)


Ostatnio zmieniony 06 lut 2011, 21:30 przez dawidos32b, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2011, 22:49 
*

Rejestracja: 24 lut 2009, 20:18
Posty: 83
Lokalizacja: Budzyń
Pojazd:
Pokrywa to nie blok :roll:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2011, 11:21 
**

Rejestracja: 14 sty 2005, 17:57
Posty: 305
Lokalizacja: www.SQTERY.com
Pojazd:
Niewątpliwie należy szczególnie rozgłaszać eliminację w Starym Kisielinie, aby pokazać, że w Polsce warto organizować tego typu zawody!

Będziemy starać się, aby jak najszerzej to wydarzenie reklamować!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 lut 2011, 12:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 lis 2010, 1:09
Posty: 822
Lokalizacja: B.O
Pojazd:
jedyne co mnie rozwaliło to toże osłone na kire trzeba mieć :D




_________________

Peugeot speedfight 2 custom>yamaha rex 2006r>simson s51 enduro>honda cb50J>Suzuki Rg80>Yamaha TZR 125 >Apka Sr 50 morini ditech>Suzuki Bandit 400:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2011, 11:34 
Admin

Rejestracja: 28 sty 2009, 14:04
Posty: 755
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Uwaga!!!!!

Zmiana w kalendarzu! wszystkie terminy już potwierdzone.

Każdy zawodnik musi posiadać na wyścigach gaśnicę!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lut 2011, 13:40 
*

Rejestracja: 20 lip 2009, 13:15
Posty: 28
Lokalizacja: Nowe kramsko
Pojazd: Yamaha aerox R
ja bede w Starym Kisielinie ale tylko jako oglądający bo chodzę do sql w zg i mam tam żabi skok czyli bede ja na 100 % bo chcę zacząć przygodę z wyścigami i to bedą moje pierwsze wyścigi ale ( na razie ) w roli widza ................... :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 kwie 2011, 13:46 
*

Rejestracja: 16 wrz 2009, 16:31
Posty: 97
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
Ja mam nadzieje że będę 28.05 - 29.05. Stary Kisielin (Polska) ale nasuwa mi się pytanie ile kosztuje wstęp na te zawody?? i jakieś dokładniejsze informacje są już znane??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 cze 2011, 14:43 
Admin

Rejestracja: 28 sty 2009, 14:04
Posty: 755
Lokalizacja: Poznań
Pojazd:
UWAGA! Zmiana w kalendarzu wyścigów!

Zamiast 3-4 września w Pottendijk (Holandia) wyścigi odbędą się 10-11.09 w Belleben (30 km od Harz Ring).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2013, 21:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lip 2009, 23:43
Posty: 227
Lokalizacja: Lwówek Ślaski
Pojazd: Apka Sr/Zip SP
Czy regulamin techniczny dla poszczególnych klas jest jest nadal aktualny ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2013, 22:56 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
Szczegóły na:
www.europeanscootertrophy.de




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 gru 2013, 11:37 
***

Rejestracja: 07 sie 2013, 22:35
Posty: 526
Pojazd: gilera runner
ja mam pytanie w jaki sposob osiagaliscie taka glosnosc???????????? bo 94 db to jest malo i tez tak bym chciał

21. Maksymalna emisja hałasu skutera to 94 dB!




_________________

Zajrzyj do mojej runnerki
gilera-runner-zmiana-planow-big-bore-t378945.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 gru 2013, 1:13 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
To pomiar dokonywany wg dodatkowych zasad (określona odległość, określone obroty)




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 14 sty 2014, 17:14 
***

Rejestracja: 07 sie 2013, 22:35
Posty: 526
Pojazd: gilera runner
mozesz przyblizyc te zasady?




_________________

Zajrzyj do mojej runnerki
gilera-runner-zmiana-planow-big-bore-t378945.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 lut 2014, 1:11 
Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 wrz 2004, 16:41
Posty: 2430
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Gilera Stalker
W zależności od organizatora wyścigów:
np xx dB przy xxxx obr/min, pomiar z odległości xx cm.

Lub pomiar podczas przejazdu z odległości xx m.




_________________

Sklep internetowy z częściami i akcesoriami do skuterów / motorowerów / motocykli
WWW.SKLEP.MIELOCH.PL

Szukasz części oryginalnych Aprilia / Derbi / Gilera / MBK / Peugeot / Piaggio / Vespa?
Jeżeli tak napisz na oe@mieloch.pl !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 kwie 2014, 14:25 
*

Rejestracja: 17 lut 2014, 16:07
Posty: 3
Pojazd: VW GOLF V
Taki laik jak ja zrozumiałem więc inni też powinni.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy