Jest coraz więcej tematów pt:" Jaki motocykl 125 kupić?" w związku z tym postanowiłem opisać Honde Varadero którą posiadam. Jeśli temat się spodoba proszę o podklejenie, jeśli nie to do kosza
Honda Varadero 125
Wersja przed liftingiem, na gaźnikach
Suche dane techniczne na przykładzie mojego, 2001r.
Informacje ogólne
Model: Honda Varadero 125
Rok: 2001
Kategoria: Turystyczne enduro
Silnik i przeniesienie napędu
Pojemność skokowa 125 ccm
Typ silnika V2
Ilość suwów 4
Moc maksymalna 15.00 KM (10.9 kW)) przy 11000 RPM
Maksymalny moment obrotowy 10.50 Nm (1.1 kgf-m or 7.7 ft.lbs) przy 9000 RPM
Stopień sprężania 11.8:1
Średnica cylindra x skok tłoka 42.0 x 45.0 mm
Liczba zaworów na cylinder 2
Skrzynia biegów 5 biegowa
Wtórne przeniesienie napędu Łańcuch
Wymiary i wagi
Waga na sucho 149 kg
Wysokość siodła 800 mm
Wysokość całkowita 1,250 mm
Długość całkowita 2,150 mm
Szerokość całkowita 850 mm
Prześwit 190 mm
Rozstaw osi 1,450 mm
Podwozie
Skok zawieszenia przedniego 150 mm
Skok zawieszenia tylnego 150 mm
Opona przednia 100/90-18 56P
Opona tylna 130/80-17 65P
Hamulec przedni Jednotarczowy
Średnica przedniej tarczy276 mm
Hamulec tylni Jednotarczowy
Średnica tylnej tarczy 220 mm
Inne dane
Pojemność zbiornika paliwa 17.5 litry
Rezerwa paliwa 2.0 litry
Dodatkowo doposażona w szybę turystyczną, turystyczne siedzenie, kufer , kierownicę Lucas i gmole
******************
W praktyce :
Varadero jak na ramie Transalpa 650 więc jest duże i swoje waży. Do 100km/h można wyprzedzać, powyżej tej prędkości zajmuje to trochę więcej czasu
Pali około 3,5/4l (zależy od tego gdzie i jak jeździmy). Jest bardzo wygodne, pozycja jest wyprostowana więc plecy nie bolą i dystans 200km bez przerwy nie stanowi problemu. Żeby czuć się na nim pewnie trzeba mieć minimum 170cm wzrostu. Wprawdzie zawieszenie z tyłu ma regulację ale nadal jest dość wysoko. Przy oryginalnej szybie trochę wieje, po zmianie na wyższą jest super. Przy seryjnym siedzeniu też jest bardzo wygodnie ale moje było podarte więc musiałem dać do obszycia a przy okazji do przerobienia
Jadać w trasie czasem brakuje 6 biegu ale 5 też wystarcza
Żeby jechać dynamicznie musimy trzymać ok. 8tys.obr., niżej niewiele się dzieje.
Hamulce:
Wprawdzie po 1 tarczy na koło ale w zupełności wystarcza nawet przy wyższych temperaturach i hamowaniu ze 100km/h.
Zawieszenie:
Bardzo miękkie i komfortowe, super wybiera dziury. Mimo takiego zawieszenia, motocykl świetnie czuć na zakrętach.
Plastiki:
Jak przypadło na Honde plastiki bardzo dobrej jakości, nic się nie kruszy i nie łamie
Widoczność w lusterkach
W oryginalnych lusterkach bardzo dobrze widać, mają duże lustra, są szerokie. Mają regulacje we wszystkie strony. Ja zmieniałem bo nie podobał mi się ich kształt
Podsumowanie: Świetny motocykl dla 16 latka i nie tylko, mało pali, jak na 4T fajnie jedzie ze względu an V2, wygodny, dość ciężki bo 160kg i wysoki ale za to bezawaryjny
Więcej informacji:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=345048
***Nie kopiować bez zgody autora***