Dzisiaj jest 23 lis 2024, 3:19



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 lis 2016, 22:18 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 15:22
Posty: 130
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk, UK
Pojazd: Suzuki UX 50 Zillion
Siemanko witam, niedawno wszedłem w posiadanie motocykla Gilera Cougar 125. Niestety, niezbyt rozgarnięty poprzedni właściciel nie potrafił mi powiedzieć, czy i kiedy wymieniano w nim olej czy filtr powietrza.
Co do oleju - według producenta należy lać syntetyczne 20W/50. Posłuchać się i wlać syntetyka czy może bezpieczniej będzie wlać półsyntetyczny?
Filtr... To jest dramat, nigdzie go nie mogę znaleźć. Zamiast zrobić normalną gąbkę, to Makaroniarze wpieprzyli okrgły/walcowy filtr. Według katalogu Piaggio numer seryjny części to 907044, ale wszędzie jest wycofany ze sprzedaży. Wymiary filtra:
Wysokość - 163 mm;
Średnica - 100 mm
Średnica wewnętrzna - 60 mm;
Jakieś pomysły gdzie tego szukać lub ewentualnie czy da się dobrać jakiś filtr z innego motocykla albo nawet samochodu, żeby pasował do pudełka? Wolę uniknąć wymiany/wyrzucenia airboxa.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=fMt6RPvD4Ms :D


Ostatnio zmieniony 04 lis 2016, 7:37 przez MotoMysz, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 lis 2016, 23:32 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 lis 2016, 4:01
Posty: 3
Pojazd:
Producent raczej wie jakiego oleju użyć. Filtr trzeba będzie poszukać po osobach prywatnych, ogłoś się na innych forach (też na olx). Gdzieś musi się znaleźć.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 02 lis 2016, 23:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 15:22
Posty: 130
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk, UK
Pojazd: Suzuki UX 50 Zillion
konmoranaf2 pisze:
Producent raczej wie jakiego oleju użyć. Filtr trzeba będzie poszukać po osobach prywatnych, ogłoś się na innych forach (też na olx). Gdzieś musi się znaleźć.

Dzięki, zastanawiałem się po prostu czy ze względu na wiek i dość duże prawdopodobieństwo, że olej od bardzo dawna nie był wymieniany warto wlać coś innego :P
A co do filtra - napisałem do dużych dystrybutorów części jak i do producenta oryginalnego filtra dla tego sprzętu. Z forami i OLX dobry pomysł, na pewno skorzystam. Swoją drogą nie znasz kogoś, kto robi filtry? :mrgreen:




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=fMt6RPvD4Ms :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 lis 2016, 8:28 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Co do oleju to spokojnie można wlać półsyntetyczny. Polecam Motul z serii 5100. Lepkość to musisz się zorientować bo najbardziej popularnym i dostępnym jest 10W40. Jeśli masz obawy to Motul z serii 3100 (minerał) lub inny ale przystosowany do pracy z mokrym sprzęgłem.
Co do filtra to spojrzyj na filtr od kawasaki EN500 - nie pamiętam rozmiarów ale już dobierałem taki do jakiegoś Dealima. Jak będzie troszkę za niski to podłożysz jakąś gąbkę. Filtr jest fajny bo gąbkowy na stelażu i można go myć. Przed montażem każdego filtra gąbkowego nie zapominajcie o nasączeniu olejem do filtrów, gdyż to jest dopiero pełna filtracja powietrza.

OT.
Proszę zachować poprawność pisowni i nie przeklinać!




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 lis 2016, 7:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 sie 2013, 15:22
Posty: 130
Lokalizacja: Ipswich, Suffolk, UK
Pojazd: Suzuki UX 50 Zillion
robdk pisze:
Co do oleju to spokojnie można wlać półsyntetyczny. Polecam Motul z serii 5100. Lepkość to musisz się zorientować bo najbardziej popularnym i dostępnym jest 10W40. Jeśli masz obawy to Motul z serii 3100 (minerał) lub inny ale przystosowany do pracy z mokrym sprzęgłem.
Co do filtra to spojrzyj na filtr od kawasaki EN500 - nie pamiętam rozmiarów ale już dobierałem taki do jakiegoś Dealima. Jak będzie troszkę za niski to podłożysz jakąś gąbkę. Filtr jest fajny bo gąbkowy na stelażu i można go myć. Przed montażem każdego filtra gąbkowego nie zapominajcie o nasączeniu olejem do filtrów, gdyż to jest dopiero pełna filtracja powietrza.

OT.
Proszę zachować poprawność pisowni i nie przeklinać!


Dzięki wielkie!
No i sorry za język, ale na samą myśl o tym filtrze nóż się w kieszeni otwiera, nigdzie go nie ma :/




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=fMt6RPvD4Ms :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy