Dzisiaj jest 20 lut 2025, 20:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 mar 2011, 14:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Witam. Otóż mam taki problem... Wczoraj spuściłem płyn chłodniczy z rieju- odkręciłem wąż od pompy wody po czym przedmuchałem żeby wszystko wyleciało. Robiłem to z odkreconą pokrywką od zbiornikczka wyrównawczego żeby dobrze zleciało...
Dziś zaczełem lac płyn... Zalałem ten zbiorniczek... troszke poszło do środka... uruchomiłem i nic... Nie chce się ten płyn przemieścić do chłodnicy i cylindra... Znów odkręciłem ten wąż od pompki i tam normlanie z węża od chłodnicy zaczeło lecieć i zarazem ubywać ze zbiorniczka... Uruchomiłem go i ustawiłem żeby leciało do pompki wody... Gdy już zaczeło wylatywac znow zakreciłem ten wąż i dolałem do zbiorniczka... i nic... Dalej płyn nie dostaje sie do cylindra...
Co to może być? Dodam, że ze zbiorniczka idzie jeden waż do chłodnicy. Czyli tak jakby jak jest za mało płynu to zlatuje do chłodnicy... Problem w tym, że nie chce się do cylindra i spowrotem do chłodnicy dostac woda.
Pompka wody do wymiany? Czy jak mam to odpowietrzyć bądź zrobić aby zaczeło działać?
Pozdrawiam, Michał


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 14:56 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Odkręć pokrywę wirnika pompy i zobaczy czy całe łopatki, jeśli całe to może gdzieś układ przytkany.




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 15:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Właśnie się zastanaiwałem nad reperaturką pompy wody bo na mój rozum- jeżeli pompka by działała to by ten płyn pompowała do cylindra a z cylindra poszedłby znów do chłodnicy i tak w kółko... przytkać się raczej nie mogło bo jeżeli jest przytkane to od pompki do cylindra i od cylindra do chłodnicy bo ze zbiorniczka przez chłodnice normalnie leci płyn tamtym wężem co z pompka się łączy...
Dodam że jak go zgasiłem pierwszy raz dolałem do zbiorniczka płynu i uruchomiłem znowu to co pare sekund poszedł bąbeklek powietrza ale płynu nie ubywało...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 15:41 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Moje zdanie jest takie pierwsze co musisz zrobić to rozgrzej go porządnie ,żeby termostat puścił jak to nie pomoże to raczej termostat masz do wymiany




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 15:46 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Co to znaczy termostat puścił? Boje się że mi się przegrzeje jak nie dochodzi płyn do cylindra... Bo około litra powinno wejść a weszło gdzieś z pół... i nie chce ze zbiornika lecieć...
A o co chodzi z tym termostatem?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 15:49 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
No bo termostat ci się otwiera jak będzie miał odpowiednią temperaturę wtedy on ci się otworzy i płyn zaczynię się przepływać i wtedy ci się temperatura cieczy wyrównuje.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 15:53 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
A jeżeli to nie wina termostatu to co grozi dla cylindra i tłoka? Od wysokiej temperatury?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 15:54 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
Tłok zacznie puchnąć ale raczej nie powinno się nic stać.Tzn zależy od jakiego przegrzania ale nie takie rzeczy widziały am-szóstki.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.


Ostatnio zmieniony 04 mar 2011, 15:56 przez wojak, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 15:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Dziś jak on pochodził z 2 minuty to kolanku wydechu było bardzo gorące a cylinder lekko cieply... jak zgasilem to potem cylinder był cieplejszy... a płyn chłodniczy jak zimny był taki został... Czyli mówisz go zostawić właczonego i termostat powinien wlaczyć pompe( nie wiem jak on działa) ale powinno zacząć pójść w obieg? Na ile minut go zostawić wlączonego skoro tak?
Ja myslałem, że pompa wody działa ciągle od czasu uruchomienia się silnika... :)

PS: A może odłączyć wtyczke co idzie do termostatu? jest jeden kabelek... chyba, że to nie termostat. Ten kabelek idzie do takiego czegoś złotego co jest wkrecone do glowicy...
To moze być termostat? gdybym odączył to powinno krażyć jak pompka działa?


Ostatnio zmieniony 04 mar 2011, 16:09 przez Cheldoro96, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 16:10 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Pompa działa cały czas, termostat otwiera obieg przez chłodnice, pozwala on na szybsze rozgrzanie silnika;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 16:12 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Ehh. Czyli jakbym odłączył od termostatu kabelek to powinno krązyć? Czy ten kabelek jest do kontrolki przegrzania? Napewno się zapowietrzyło ale jeden wąż idzie do zbiorniczka i płyn mi nie kraży i nie wiem co robić :(




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 16:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Ten kabelek to od czujnika temperatury,termostat jest gdzie indziej, zapal motor i niech pochodzi z 15min na wolnych, tylko pilnuj żeby się nie przegrzał bo nie wiadomo czy wszystko jest ok;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 16:22 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Według mnie to się przegrzeje... A jeżeli sie przegrzeje to co wtedy?
Dobra uruchomię go, ale korek zostawić odkrecony od płynu? jak zapali się lampka przegrzania to odrazu wyłacze ale czy nie bd za późno? :D
Cóż, boje się że mi coś cylinder pójdzie jakby się przegrzał temu pytam... ;]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 16:27 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Korek ma być otwarty, raczej jak lampka się zapali to nic się nie stanie po coś ona jest, jak płynu będzie ubywało to uzupełniaj ;)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 16:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Dobra a jak płynu nie będzie ubywało, a już cylinder będzie gorący i lampka przegrzania się nie zapali to co zrobić?
Jak to się odpowietrzy skoro do zbiorniczka idzie jeden wąż? To chyba słuzy że jak jest za mało w chłodnicy to idzie z tego zbiorniczka ale zazwyczaj są 2 weżyki- jednym leci płyn a 2 przypływa... A tutaj nie wiem jak to się odpowietrzy i czemu nie chce krążyć...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 16:36 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 mar 2010, 19:21
Posty: 529
Lokalizacja: Tarnów
Pojazd:
Jak się przegrzeje to zgaś i trzeba szukać przyczyny, pompa lub termostat:)




_________________

http://motoklub.malopolska.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 16:36 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Odepnij ten wąż co jest najwyżej i jak będzie pusto to lej tamtędy płyn. Powinieneś też przechylać moto na boki przy odpowietrzaniu.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 16:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
Do chłodnicy ida 3 węże. jeden jest po prawej stronie od góry- od zbiorniczka. 2 jest też u góry tylko tak po lewej stronie i on idzie do cylindra. I jest po lewej stronie na dole który idzie do pompki... to który mam odkręcić? i jak go odkręce lać bezpośrendio do chłodnicy płyn?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 19:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Ten co jest najwyżej.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 mar 2011, 19:59 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 lut 2011, 16:08
Posty: 904
Pojazd:
A gdzie znajduje się termostat? kolega mi powiedział, żebym go wyjął i będzie ciągle krążyć... gorzej jak to nie jest to...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 21 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy