Dzisiaj jest 22 lut 2025, 11:54



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Rieju RR - muł
Post: 08 mar 2012, 17:58 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Witam. Mam Rieju RR z 2004 roku z cylindrem Tec HQ. W poprzednim sezonie ledwo zdążyłem go dotrzeć (zrobiłem 700-800km) ale wydawało mi się ciągle, że muli. Przed wymianą cylindra miał już słabą kompresję (seryjny cylinder), ale dałbym głowę, że był znacznie szybszy, szczególnie chodzi mi o wkręcanie się na obroty na 4, 5 i 6. Mierzyłem GPS w telefonie jak wtedy jeździłem, pod koniec docierania. Kilka razy sprawdzałem na płaskim i z lekkiej górki również. Wychodziło mi ~75km/h. Według mnie to stanowczo za mało, bo mój Ogar 900 72ccm też jechał GPSowe 75km/h na "odcince" a Rieju wyprzedzał go z całkiem dużą różnicą. Teraz nawet nie mogę porównać, bo Ogara już sprzedałem.
Gaźnik był regulowany przez mechanika, jednak powinienem teraz do przeregulować, ale nie wiem dużo o gaźnikach w AM6. Boję się, że np zrobię mu za ubogą mieszankę i będzie miał mało smarowania. Gaźnik to seryjny Dellorto 16mm, dysza bodajże 95.

Co powinienem zrobić z podstawowych czynności? Świeca niedawno wymieniana. Dodam, że mam zębatki 12:48 i seryjne koła, a z tego co wiem, na takich powinien pójść chociaż 85km/h GPSowe. Wydawało mi się najpierw, że sprzęgło się ślizga, bo było słabe, ale wymieniłem tarcze w tamtym sezonie i jest identycznie.
Cylinder na pewno zdrowy, nie zatarłem go. Jeździłem rozsądnie i na dobrym oleju, mieszając począwszy od 1:35/1:40 na początku docierania kończąc na 1:50/1:45 w stanie aktualnym.
Moim skrytym marzeniem jest, by nie odstawał za dużo w wyścigu na przyspieszenie z CBRką, którą kolega będzie miał w kwietniu. Na tuning raczej mnie nie stać.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 18:29 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Zivtam, jaki gaźnik, jaki wydech? Regulacja to nie wszystko, być może dusi się na tym wydechu :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 18:35 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Gaźnik podałem. Wydech seryjny, odblokowany. No i nic poza cylindrem i regulacją się nie zmieniło od czasu, kiedy był szybszy na starym, przytartym seryjnym cylindrze.


Ostatnio zmieniony 08 mar 2012, 18:38 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 18:44 
****

Rejestracja: 02 maja 2011, 19:55
Posty: 1630
Pojazd:
Zivtam, sorka nie zauważyłem. Moim zdaniem sportowy wydech załatwi sprawę. U mnie rs z cylem 70cc jechała gorzej niż seria na oryginalnym cylu, po zmianie o prędkość się podniosła o 15km/h, i super się wkręca. Kup jakiś używany wydech sport :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 18:55 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Nie mam kasy... Przecież Tec HQ niby jest porównywalny z seryjnym, czemu nagle miałoby być źle, skoro ten sam wydech? Nie brałem się jeszcze za gaźnik, bo mechanik regulował, ale mam zamiar, więc chcę wiedzieć, co i jak jeszcze sprawdzić. Filtry itp. Co może mieć na to wpływ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 18:57 
****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2010, 12:07
Posty: 1857
Lokalizacja: Smród
Pojazd:
Zivtam, Nie wiem czy pomoże ale spróbuj przeczyścić filtr.




_________________

http://www.facebook.com/KubaStunt - SPRAWDŹ TO!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 19:12 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 lis 2011, 21:09
Posty: 217
Lokalizacja: Wolanów / Radom
Pojazd:
przeczyść filtr i gaźnik ;)




_________________

______
Roxana 2007r.
Pozostaw po sobie ślad ;D
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1912383#1912383
________________
Na sprzedaż BMX, Lampa z kierunkami i Telefon więcej w linku : http://tablica.pl/oferty/uzytkownik/r9af/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 19:37 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
O ile mi wiadomo, w AM6 są montowane zawory membranowe, zgadza się? Jak się go sprawdza i gdzie dokładnie jest? Może też sprawdzę przy okazji.
Ogólnie to ile powinien pojechać mi na takich zębatkach ze zdrowym, dotartym silnikiem? Z tego co wiem, takie są seryjne, ale tutaj akurat jest cały nowy zestaw DID, ma około 2-3k km.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 21:29 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sie 2009, 16:46
Posty: 620
Lokalizacja: Tarnobrzeg
Pojazd:
Ja mam seryjny silnik z tym, że cylek oryginalny ale też zdrowy bo ma tylko 5k przebiegu. Na zębatkach 12/52 zamyka skalę o centymetr czyli idzie blisko 90km/h. Przyśpieszenie rewelacyjne.




_________________

Polska Jazda - http://polskajazda.pl/Profil/65541

Był:
- TKR 1998r.
- RUNNER 2000r.
- SR 2001r.
- SPEEDFIGHT 2 2004r.
- RIEJU RR SM 2007r.

Obecnie:
- Szukam...


Jazda !! xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 21:38 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Jutro przeczyszczę gaźnik i filtr powietrza, może kupię też filtr paliwa. Teraz z innej beczki (bez sensu nowy temat zakładać): Gdy go kupowałem miał zdjęte kierunkowskazy, kiedyś próbowałem je podłączyć, bo są kabelki, ale nie ma prądu w nich. Przerywacz chyba działa. Trudno jest pociągnąć kabelki od nowa? Domyślam się, że kabelek idzie z prądnicy do przerywacza a dalej do poszczególnych kierunkowskazów? Co muszę kupić i przygotować, żeby na nowo pociągnąć te kabelki i podłączyć kierunki?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 23:18 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Halo? Jutro od razu po szkole chciałbym się wybrać do garażu i jak dzisiaj wyłączę komputer to już nie wejdę potem.
1. Jak się sprawdza zawór membranowy?
2. Jak dobrze wyczyścić gaźnik?
3. Jak wyczyścić filtr powietrza?
4. Jak ewentualnie sprawdzić wydech, może jakieś nagary, czy coś?
5. Co będzie potrzebne do pociągnięcia nowych kabelków od kierunków i jak to zrobić?


Ostatnio zmieniony 08 mar 2012, 23:20 przez Zivtam, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 23:41 
*

Rejestracja: 13 lut 2012, 20:20
Posty: 44
Lokalizacja: Bielsko Biała
Pojazd:
co do wydechu.. jak ci wydech idzie od silnika masz tam łączenie ? ja miałem i tak własnie była blokada która sprawiała ze moje rieju tez muliło strasznie , wyciągnąłem i śmiagam :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 mar 2012, 23:48 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Czytałeś cały temat? Pisałem, że wcześniej chodził bardzo dobrze, tylko już kompresja padała i łożyska wyły.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2012, 10:07 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Zamiast kupować TECa mogłeś zrobić szlif oryginalnego cylindra. Te tanie cylindry są średniej jakości, a przyczyny muła mogą być zarówno w oknie wydechowym o złym kącie jak i nierównych kanałach płuczących. TECa kupuje się nie do tuningu tylko żeby tanim kosztem naprawić moto do sprzedaży lub spokojnej jazdy. Jak kompresja jest dobra, gaźnik i filtr czyste, świeca i przerwa na niej OK to nic więcej nie zrobisz.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 mar 2012, 12:14 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Chciałem szlifa, ale cylinder był lekko skorodowany i mechanik mówił, że potem by były problemy z uszczelkami itp. Nie czyscilem filtra, gaźnika nie regulowalem. Chcę to zrobić dzisiaj i chciałem się dowiedzieć, co jeszcze przy okazji sprawdzić. O Tecu HQ słyszałem, że jest porównywalny do oryginalnego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2012, 14:44 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Właśnie wróciłem z garażu. Zdemontowałem filtr, potem wziąłem się za gaźnik. Ale utknąłem. Odłączyłem przepustnice, linkę od ssania, wężyk od dozownika (i tak jest odłączony), dwa wężyki od podgrzewania gaźnika (zamknąłem obwód) i został mi taki twardy, jednak chyba gumowy wężyk, idący od samego dołu gaźnika do bloku silnika. Jak zacząłem odkręcać go śrubką od gaźnika to coraz bardziej lał się płyn chłodniczy, więc po chwili od razu zakręciłem. Co to za wężyk? Mam spuścić cały płyn chłodniczy, czy jak?
Proszę o szybką odpowiedź.

Gąbka filtra jest w opłakanym stanie. Postrzępiona, krzywa, brudna. Gdzie można dostać nową? Wątpię, by w zwykłym motocyklowym mieli do Rieja...


Ostatnio zmieniony 10 mar 2012, 15:08 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 mar 2012, 15:48 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 11:04
Posty: 350
Lokalizacja: ŚLĄSK
Pojazd:
Jak odpiąłeś wężyki ogrzewania gaźnika to jak z dołu gaźnika odkręcasz śrubkę to ci nie leci płyn chłodniczy tylko benzyna. Zakręć kranik, odepnij wężyk od gaźnika (chyba że już to zrobiłeś) i potem zlej sobie do słoika resztę paliwa, która jest w gaźniku (tą śrubką z dołu). Gąbkę filtra pewnie motorland będzie mieć, poszukaj sobie albo napisz do nich.




_________________

Moja maszyna:
http://polskajazda.pl/Motocykle/Rieju/MRX-50/123534
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... 5&start=20




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 1:29 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
A czemu z dołu gaźnika idzie wężyk do bloku silnika? Po co smarowanie i paliwo tam, zupełnie z tyłu? Dałbym głowę, że to był płyn chłodniczy, bo wydawał mi się niebieski.
Nie da się tej gąbki samemu z odpowiedniego materiału wyciąć?


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 1:31 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 14:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2009, 19:52
Posty: 297
Lokalizacja: kuj-pom division
Pojazd:
Gąbkę możesz kupić uniwersalną do filtrów powietrza i dociąć ją na wymiar, wiem że są takie właśnie jak ktoś ma nietypowy filtr: http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... ca51eb9c5c

A wężyk z dołu gaźnika idzie do tyłu, żebyś spuszczając paliwo nie wylał go na gorący silnik tylko na dół na drogę. Ten wężyk nie jest nigdzie podpięty tylko przy silniku jest takie gumowe ucho i w nie ten wężyk wchodzi żeby nie latał na boki.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 mar 2012, 16:02 
*

Rejestracja: 07 kwie 2010, 13:41
Posty: 137
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
Obrazek
1. To ten, o którym mówisz (przycięty pewnie przez poprzedniego właściciela, bo ja go nie ruszałem)
2. To ten, nad którym się zastanawiałem. Odpiąłem go, ale nic tam nie było. Więc po co on w ogóle łączy się z silnikiem?
W każdym razie już wszystko ok, wymontowałem gaźnik. Tylko ciekawi mnie, co to za wężyk.


Ostatnio zmieniony 11 mar 2012, 16:04 przez Zivtam, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 25 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy