Dzisiaj jest 26 lis 2024, 3:23



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 15 cze 2012, 0:14 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
Siemaneczko.
Kupiłem TZR 2007 z Polini Race 80cc, na nastepny dzień sie rozsypała. 1 nie chciałą wejść, i jakoś kulawo działała, v-max był 20 km/h. Rozebrałem silnik, powymieniałem rozsypane zębatki. W między czasie okazało się że jakiś kretyn wcześniej skręcał ten silnik, min. z tego że zębatki wałka wyrównawczego i wałka skrzyni biegów nie nakrywały się pod sobą kropkami. Złożyłem silnik, zalałem olejem, wlałem płyn do chłodnicy, wrzuciłem go do ramy. Odpalił od kliknięcia. Pochodził sobie z 5 minut, i się przejechałem. Niby było ok, choć luz nie chciał wchodzić i sprzęgło ciągneło. Później wyregulowałem sprzęgło było ok. Pojechałem na miasto, jeździłem jeździłem i nagle 1 nie chciała wejść, 2.. Później weszły, i poźniej coś dziwnego zaczeło dziać się z biegami, coś skrzeczało więc pojechałem do domu. Jadę z górki, i nagle paff spadł łańcuch z przedniej zębatki. Założyłem łańcuch, i dojechałem do domu na 3 biegu bo tylko on działał!! reszta albo skrzeczała, albo rzucało motorem bo kilka zębów ułamane. No i dobra, znowu rozebrałem silnik, tym razem całą NOWĄ skrzynię biegów z allegro zamówiłem, przyszła wszystko wporząsiu włożyłem ją, wyciągnąłem z pod mniejszego wałka podkładkę bo jak przykręcałem dekiel to nie ruszał się wałek (i zobaczyłem że na serwisówce Yamahy nie ma tej podkładki). No i niby ok, wszystko wporząsiu składam silnik. Źle wyregulowane sprzęgło, i jak wrzucałem bieg to stał w miejscu więc jeszcze wyregulowałem sprzęgło i ok. Odpalam, wrzucam 1 niby jest ok, tylko że luz jakiś dziwny nie chce wchodzić. Ale stwierdziłem że się przejadę, wyjechałem na prostą, nie dawałem mocno gazu tylko delikatnie, później 2, i nastała pora na zmiane na 3.. naciskam i paff coś strzeliło. I teraz klekocze na 1 biegu, 2.. Coś jest nie tak. Jak wrzucam luz, to jest luz luz luz luz i nagle motor stoi i łapie bieg sam i gaśnie, chyba że doda mu się gazu to jedzie !!! Dzisiaj przeanalizowałem że nie mam pod sprzęgłem podkładki gwiazdki, podkładki zwykłej jak w schematach pokazane jest, jedynie mam gwiazdkową już w koszu sprzęgła, również nie mam kulki przy grzybku od sprzęgła.. (tak jak już mówiłem, jakiś baran składał ten silnik). Co może być nie tak? Co zrobić z nim? Wiadomo że znowu rozbieram silnik, ale to już 2 coś się stało więc musi być jakaś przyczyna.. pomocy :P


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2012, 11:26 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
bartox555, Szczerze to na Twoim miejscu nie bawił bym się w naprawę tego silnika...Ty go już ze 3 razy rozbierałeś i pewnie ze dwa razy więcej poprzedni właściciele.Teraz jak zęby są poharatane/sklepane itp.To już nigdy nie będzie chodzić jak ma.A znowu kupno nowej skrzyni to ryzyko więc lepiej jest kupić używany silnik ,jak dobrze popytasz to za 400zł już wyrwiesz a cylinder i wał (lepsze części) będziesz mógł sobie przerzucić do tego co kupisz a pozostałości sprzedać.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 15 cze 2012, 12:46 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
Żłożę go jeszcze 3 raz, jeżeli nie poskutkuje to kupie nowy silnik i przerzuce wał TR i cylek Polka do tego nowego, no ale narazie musze wiedzieć co jest nie tak




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 cze 2012, 8:48 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
ref




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2012, 17:58 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2011, 12:00
Posty: 97
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd:
jak na moje skrzynia biegów nie wytrzymuje obciążenia albo tez zle jest poskładana ,lub choinka zmiany biegów jest tak wyrobiona ze sie wstawia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2012, 19:57 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
soltys13 pisze:
jak na moje skrzynia biegów nie wytrzymuje obciążenia albo tez zle jest poskładana ,lub choinka zmiany biegów jest tak wyrobiona ze sie wstawia.

jak może nie wytrzymywać obciążenia? :O
poskładana jest chyba ok.
co to znaczy że jest wyrobiona i sie wstawia ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2012, 20:09 
**

Rejestracja: 11 maja 2012, 14:00
Posty: 392
Lokalizacja: Kraków
Pojazd: Derbi GPR 125 4t
może ta skrzynia nie wytrzymuje 80cc :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 cze 2012, 21:08 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
Nie przejdzie, przecież musi wytrzymywać, przecież te cylindry nie są robione pod nie wiadomo jaki tuning wliczający skrzynie biegów w zmiany..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 cze 2012, 17:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 15:46
Posty: 2365
Lokalizacja: Limanowa
Pojazd:
soltys13, karol02, :roll: Wytrzyma i to bez żadnych problemów.




_________________

Obrazek Piszę poprawnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 sie 2012, 23:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 maja 2011, 12:00
Posty: 97
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd:
wymieniłąes łozyska na mocniejsze moze nie wytrzymać z powodu wysokich obrotów podczas jazdy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 sie 2012, 22:25 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 paź 2011, 14:17
Posty: 968
Pojazd:
soltys13, Pytałem się w serwisie Aprili o tuning i żywotność silnika. Odpowiedzieli,że jeśli silnik jest w dobrym stanie to niewiele się zmniejszy żywotność,ja tego nie zauważę i nawet sprzedam takie moto.

Co do twojego przypadku - silnik ten swoje najlepsze przeżył. Jeśli samoistnie wbija biegi to wybierak źle złożony. Co do dziwnej pracy biegów - źle złożona lub brak podkładek dystansowych. Możliwe też,że gniazda wałków i łożysk w karterach są wyrobione i łapie luz,te twoje opisy dźwięków wydawanych przez skrzynie pasują do obracających się łożysk w karterze......

Mówiąc wprost - kup drugi silnik i przełóż wnętrzności,bo będziesz dużo płacił za naprawy,o nerwach nie wspominając.....




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 sie 2012, 1:18 
**

Rejestracja: 16 paź 2011, 12:32
Posty: 255
Lokalizacja: B-c
Pojazd:
Biskup Śmierci pisze:
soltys13, Pytałem się w serwisie Aprili o tuning i żywotność silnika. Odpowiedzieli,że jeśli silnik jest w dobrym stanie to niewiele się zmniejszy żywotność,ja tego nie zauważę i nawet sprzedam takie moto.

Co do twojego przypadku - silnik ten swoje najlepsze przeżył. Jeśli samoistnie wbija biegi to wybierak źle złożony. Co do dziwnej pracy biegów - źle złożona lub brak podkładek dystansowych. Możliwe też,że gniazda wałków i łożysk w karterach są wyrobione i łapie luz,te twoje opisy dźwięków wydawanych przez skrzynie pasują do obracających się łożysk w karterze......

Mówiąc wprost - kup drugi silnik i przełóż wnętrzności,bo będziesz dużo płacił za naprawy,o nerwach nie wspominając.....


Dzieki, ale juz tak zrobilem 2 miesiace temu i do dziś jest ok, a kolega soltys odkopał temat:)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 12 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy