Dzisiaj jest 01 mar 2025, 19:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 sie 2009, 16:47 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
tak jak w temacie nie mam nic wymienionego po za cylindrem jedzie mi tylko 92 km/h osiaga ta predkosc na obrotach 10 mysle ze na tym cylku powinna isc wiecej co wymienic?


Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 16:58 przez Mysza, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 31 sie 2009, 17:11 
Zbanowany

Rejestracja: 08 paź 2008, 8:02
Posty: 64
Lokalizacja: Sekret
Pojazd:
Wydech koniecznie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sie 2009, 17:14 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
a co teraz lepiej kupic gaznik czy wydech ? gaznik mam totalna seria czy moze tez modul bo tlyko 10tys


Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 22:29 przez Mysza, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sie 2009, 22:35 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 gru 2008, 17:23
Posty: 899
Lokalizacja: Poznań
Pojazd: Piaggio NRG MC2 Evo / Zip SP 2
Totalna seria tzn? 12? 14? 17,5? Jeśli 12 albo 14 to pewnie za mało dostaje mieszanki. Gaźnik bym kupił 19 bądź większy. Tłumik od 50 też swoje robi i zamula pewnie sporo. Moduł odpuść.




_________________

Obrazek
Obrazek Piszę poprawnie po polsku.

NIE POMAGAM NA GG ! OD TEGO JEST FORUM !

Użytkowniku! Pamiętaj, że słowami jakich używasz i stylem jakim piszesz tworzysz wizytówkę swojej osoby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 31 sie 2009, 22:41 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
od 2006r w rs'kach montowane seryjnie sa gazniki 17.5 silniki sa takie same jak w derbi od 2006r wiec nie wiem gaznik czy wydech ? zeby te 100-110 lecialo ? jesli teraz wymienie gaznik to poleci te 100? a przez zime uzbieralbym na wydech


Ostatnio zmieniony 31 sie 2009, 22:41 przez Mysza, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2009, 0:01 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Jakie ubogie jest obecne pokolenie motorowerzystów, którzy zaczynają swoją motoryzacyjną karierę od pojazdów "niby" lepszych od rometów, jaw i wuesek, a w rzeczywistości tylko niepotrzebnie bardziej skomplikowanych.

Podnoszenie mocy w silnikach spalinowych, w tym dwusuwowych, to zgranie wszystkich ich elemetów takich jak dolot, tłok/cylinder oraz skrzynia korbowa, oraz komora rozprężnikowa i ewentualny tłumik dźwięku.

Powiedzcie mi, czy ktoś z was słyszał o wpływie długości i kształtu krócca ssącego na moc i spalanie silnika 2t, albo o dorabianiu wypełniacza do skrzyni korbowej czy choćby banalniej wydawałoby się roli komory rozprężnikowej?? Jeśli słyszałby o tym na przykład autor wątku, to nie byłoby tego pytania. Google na prawdę nie gryzą i nie słyszałem, aby kogoś na nich zabanowali :mrgreen:

Większa pojemność to automatycznie większe zapotrzebowanie na mieszankę, więc tu kłania się układ dolotowy: odpowiedni gaźnik, filtr powietrza dobrany do mocy i pojemności, no i króciec ssący. Przy założeniu, że membrany są w wystarczająco dobrym stanie, tą kwestie można pominąć. Tłumik szmerów ssania (jeśli jest takowy) pewnie trzeba będzie takiej sytuacji zdemontowac z powodu większych gabarytów gaźnika.

Dalej autor powinien zadbać o skrzynię korbową. Kiedyś do wuesek (i innych podobnych) trzeba było dorabiac "wypełniacz" (co i jak: google), teraz kupuje się specjalny wał korbowy i po kłopocie. Tylko ze te akcesoria czynią juz sporą kwotę, a trzeba jeszcze dokupić dyfuzor i końcówkę wydechu, jakichś renomowanych firm (Arrow, Gianelli ...), bo większa ilość spalin (i zmieniona charakterystyka silnika == zjawiska falowe sie kłaniają i fizyka ze szkoły - przyznac się, kto miał w liceum przynajmniej 4 z tego przedmiotu? :mrgreen: ) potrzebują innych podzespołów.

Wreszcie, skoro już moc silnika mamy większą, możemy pokombinować z zębatkami. Większa ilość zębów na zębatce zdawczej da wyższa prędkość. Ale zębatka to kolejne 40 złotych, plus wysyłka oczywiście.

Policzyłem kiedyś, że na takie przeróbki można wydać przynajmniej 3000 złotych (bez wydechu, bo u mnie już siedzi) a gdzie jeszcze oleje, uszczelki, świeca, łożyska, simmeringi i inne pierdółki, które się kupuje przy rozbieraniu silnika? Jak dla mnie koncepcja takiego motoroweru jest do dupy, dużymi motocyklami 4t jeździ się już taniej.

pozdr

ps; naprawdę myślałeś że sam cylinder podniesie moc?? Nie chcę, abys Ty ani ktokolwiek odczytali moja wypowiedź jako wulgarną, ale to conajmniej naiwne. wystarczyło wejść na forum i uzyć opcji "szukaj".


Ostatnio zmieniony 01 wrz 2009, 0:05 przez MVP, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2009, 13:12 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
no ale teraz jak dokupie gaznik 21mm to poprawi osiagi bo ciezko dostac do niej wydech ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 wrz 2009, 18:21 
Zbanowany

Rejestracja: 08 paź 2008, 8:02
Posty: 64
Lokalizacja: Sekret
Pojazd:
Na pewno. Więcej wachy = lepsze osiągi.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 8:53 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
a na wasze oko jaki powinienem wyciagnac v-max na tych czesciach Cylinder Airsal tec racing 70cc gaznik 21 mm delorto metrakit ??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 9:34 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Jeśli na tym cylindrze 70ccm osiąga obroty maksymalne na każdym z biegów (głownie mam na myśli najwyższy bieg), to logiczne jest, że po zmianie gaźnika na większy prędkość nie wzrośnie, jedynie moc. Zmienić należy przełożenia, np zębatkę zdawczą o jeden ząb większą.

Jeśli jednak jest tak, że na najwyższym biegu nie osiąga takich obrotów jak na niższych (np mniej niz 10 k rpm), no to wtedy wszystko jasne: za mało mocy (gaźnik powinien troszkę pomóc).

Taka mała rada: na cylindrze 50ccm z kilkoma upgrade'ami mi dobrze chodzi na gaźniku 21mm (nie pamiętam jaka dysza) i wcale sie nie zalewa, ty możesz spróbować 24 mm - możesz kupić używany (zawsze możesz go potem sprzedać lub zostawić na potem, kiedy już będziesz miał komplet gratów do tunningu) np od jakiejś aprilii 125ccm (są one po 200 zł, 21mm nowy to chyba 450 zł). Ale jest taki myk: do niego potrzeba jeszcze króćca, membran, filtra powietrza i linek, bo te od 50 ccm newt do 21mm nie pasują. Wypadałoby także dać nowy filtr paliwa.

pozdr


Ostatnio zmieniony 09 wrz 2009, 9:38 przez MVP, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 9:59 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Na malymbiegukrecisie nawet do 12 na 6 biegu do ok 10 mam gaznik nowy 21 mm dellorto metrakit dysze mam do wyboru 95 i 105 zalozona jest 95 iglica ma 4 zabkijestna 2 i podlaczony poddo jestseryjny filtr powietrza tylkowydlubalem takie badziewie dziekiczemu dostaje troche wiecej powietrza czy membramki dodza mi mocy czy zwykla regulacja pomoze mi osiagnac 100km/h??




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 19:45 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Wyregulować to go i tak musisz, zeby w ogóle jeździć i mieć na przykład wolne obroty zeby nie gasł.

Czy w rzeczywistości dadzą tyle ile mają dać to przecież ci nie powiem, ale w teori powinny dać sporo. Jeśli wymieniałeś kruciec (a zapewne tak było) to oczom twoim musiały ukazać się wspomniane membranki: taki gumowy graniastopsłup prosty prawidłoy trójkątny, do którego po dwóch stronach przykręcone są membranki, a na trzecim boku jest otwór, przez który wpada mieszanka z gaźnika. Do tego właśnie boku dochodzi króciec. No i teraz tak: tuningowy króciec ma większa średnicę tego otworu niż seryjne membranki, i to go właśnie dławi. Po ich wymianie przewiduję ze będzie odczuwalnie lepiej (co jednak w praktyce nie musi sie sprawdzić).

Ja mam dyszę 96. Tak z ciekawości: ile dałeś za gaźnik? Bo patrze teraz w neta i widzę że cię chyba oszukałem, bo widziałem po 230 zł.

Pokaż foto gaźnika jeśli możesz, chciałbym podpatrzeć jak masz ssanie założone. Proszę.

pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 wrz 2009, 20:48 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Gaznik zakupilem ten http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 82d4b8897b tylko kruciec mi nie pasowal i przerobilem stary pod nowy rozwiercil mi specjalista wygladzil i wszystko pasuje jutro dam foto jak on siedzi u mnie i jak wyglada ta przerobka




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 wrz 2009, 7:40 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Według mnie dobry wybór, bo jest nowy. W moim egzemplarzu jakoś dziwnie delikatne było ssanie, więc radziłbym ci zwrócić na to uwagę. Fajnie, że jest cały kit montażowy, łącznie z linką, ale jak ona się zużyje to już nie pomyśleli skąd wziąść następną (ja dorobiłem, 30 zł).

Zwróć uwagę na średnicę tych otworów, co pisałem, żeby były zgrane. Jako ciekawostkę powiem ci, ze Romety z silnikami jawki (te stare, nie te chińskie) były właśnie tak dławione (miałem, rozbierałem, więc sam widziałem).

Pokaż foto ssania, jak mozesz to wykręć je z gaźnika, byłoby mi to bardzo pomocne.

dzięki i pozdrawiam.


ps: ja mam taki: http://sklep.mieloch.pl/product_info.ph ... 82d4b8897b
oczywiście z zaslepionym tym wichajsterkiem z boku i wyjętym trybami z pompki oleju. Bo widzisz, jak dasz większy gaźnik, to dozownik może nie wyrabiać się z robotą. To dosłownie 15 minut pracy, jak nie wiesz jak to zrobić to pisz.


Ostatnio zmieniony 10 wrz 2009, 12:38 przez MVP, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 wrz 2009, 17:17 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
http://img2.imageshack.us/img2/1010/rs1i.png
http://img12.imageshack.us/img12/9431/rs2y.png
http://img41.imageshack.us/img41/7392/rs3w.png
Ssanie na zdjeciu mam zalozone inne ktore bylo w komplecie zeby lepiej je wlaczac ale srodek jest taki sam jak w tym na zdjeciu




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 10 wrz 2009, 20:30 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Bardzo dziękuję za wstawienie fotek, naprawdę bardzo mi pomogłeś. Dokładnie na nich było to co chciałem podejrzeć.

Bardzo ładnie to u ciebie wygląda, jednak co nowe to nowe. Ja miałem ssanie dosyc dziwne, bardzo podobne do tego >>> LINK <<< ale z plastikową obudową, jakby od innego gaźnika. Dzisiaj właśnie zamówiłem takie jak tzrymasz na ostatnim zdjęciu (45 zł, z wysyłką 67, załamka...).

Powiedz mi jeszcze jak masz podłączony ten przewód obok przewodu od kranika, bo ja w swoim gaźniku tam nic nie mam, w miejscu gdzie masz podłaczony ten przewód o którym mówię (inna wersja jakaś, czy co??).

Ps: Panie Mod, wiem, ze to się powoli robi OT, ale forum to wiedza, a wiedza jest wielce potrzebna, ze szczególnym akcentem na "kończcie to panowie" :mrgreen: co też robimy

pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 wrz 2009, 11:50 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
Chodzi Ci o podcisnienie ?? w gazniku tez nie mialem podciesnienia wiec w kruccu dorobilem jak widac (te spawy)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 wrz 2009, 12:46 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Aaa, pociśnienie... nie skojarzyłem :ups: :mrgreen:

Ja mam (a właściwie brat, a ja serwisuję) RX 1996, i tam nie ma tego bajeru (zwykły kranik).

ps: sklep mieloch coś ostatnio kiepsko ma z częściami na magazynie - zamówiłem to ssanie ale nie mieli. Kupiłem w motoromie, 10 zł tanej (sugestia w sensie dokupywania przez ciebie reszty tuningowych gratów).

pozdr




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 wrz 2009, 14:28 
*

Rejestracja: 31 sie 2009, 16:37
Posty: 18
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
ja jutro zaloze dysze 105 i bede sie staral zostawic seryjny filtr napisze co z tego wyniknie ;p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 19 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy