Dzisiaj jest 24 lip 2025, 14:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 29 wrz 2009, 16:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2009, 7:28
Posty: 49
Pojazd:
Witam.


Posiadam PEUGEOTA XPS z jak wiadomo silnikiem Minarelli AM6 lecz nie posiadam w nim startera nożnego a bardzo by się przydał. Posiada więc ktoś może foty pokazujące jak wygląda cały układ za pokrywą ???


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2009, 18:53 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
A ściągnąłeś katalog części??

Nie musiałbys o nic pytać. Mod ci powinien dać prezent :mrgreen: (joke). Z tego co wiem to wersji z rozrusznikiem elektrycznym nie da się ot tak przerobic na wersję z rzorusznikiem nożnym. Jest tak z dwóch, a właściwie z trzech powodów:

1) Po pierwsze: różnice w prawym karterze. Są dwie: "okienko" przez które zazębia sie tryb rozrusznika nożnego z trybami skrzyni w momncie rozruchu. Dwa silniki minarelli, które rozbierałem (am3 i am6) TYLKO z rozrusznikiem nożnym, miały to okienko, a jak patrzę w katalog części silnika am6 z samym tylko rozr. el., to tego okienka nie widzę. Stąd wniosek że to wyraźna różnica i zarazem przeszkoda,

2) oraz po drugie: mocowanie silnika rozrusznika elektrycznego pod spodem prawego kartera. Po prostu w tym miejscu nie bedzie się trzymał.

3) Prawy dekiel + wałek rozrusznika nożnego (i kilka drobiazgów które tam dochodzi, typu dwie sprężyny, jakies zabezpieczenie i tryb).


Sam zdecyduj, czy chcesz się w to bawić. Numr silnika jest na szczęście na lewym karterze, ale co z tego, jak cały silnik trzeba rzobierać i kupować tyle gratów. Sam karter (JEDNA SZTUKA, niezależnie który) to jakieś 100 zł, w zależności jak się tarfi. Do tego oczywiście uszczelki, uszczelniacze, łóżyska wału i płyny i to co się zawsze robi jak się silnik ma rozebrany... Uzbiera się trochę.

Według mnie nie warto. pozdrawiam i zyczę mądrej decyzji.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2009, 19:26 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2008, 20:49
Posty: 49
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd:
Ewentualnie możesz spróbować wystawić na allegro swój silnik (może się trafi, że ktoś weźmie) i wtedy kupić już silnik z starterem nożnym.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 29 wrz 2009, 19:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
Tak, brawo, i oddać komus dobry kilkuletni silnik, a za to wziąść kilkunastoletni w niewiadomym stanie "!!" "!!" "!!"




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2009, 8:08 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2008, 20:49
Posty: 49
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd:
Czemu od razu zakładasz, że wziąłby gorszy silnik od tego swojego?? Na allegro nie raz były sprzedawane młodziutkie silniki z roczników 07' czy 08'. Zresztą to jest jego sprawa i zrobi jak chce.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2009, 8:24 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
No masz niby rację, nie mówie przeciez że nie. Chciałem tylko powiedzieć (może to źle napisałem) że ciężko jest ocenić stan silnika nie odpalając go.

Mówie np o wypadających biegach, zuzytych tarczkach sprzęgła lub ułamanych elementach sprzęgła w któree wkreca się śrubki przytrzymujące sprężynki (wiesz o czym mówię), zerwanych gwintach, pompkach w złym stanie albo jakimś ukrytym defekcie, który ciężko wyłapać widząc złożony silnik do zakupu jako całość. Każdy silnik zuzywa sie inaczej, poza tym nieuczciwych kupujących takze nie brakuje.

Co innego jak kupowany silnik można uruchomić przed wyjęciem z ramy, wtedy już mamy jakieś pojęcie o jego stanie. No i warto by spisać umowę, albo chociaz wziąść fakturę (jeśli silnik wystawia jakas firma) w razie czego.

To tyle ode mnie. pozdrawiam.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2009, 8:51 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sty 2008, 20:49
Posty: 49
Lokalizacja: Bochnia
Pojazd:
Dlatego też jeżeli Rockstein, zdecydowałby się na zakup nowego silnika powinien sie kierować rokiem produkcji. Wiadomo im silnik jest młodszy tym mniejsze prawdopodobieństwo na to, że silnik bedzię mocno zużyty, czy z jakaś wadą.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2009, 11:12 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 sie 2009, 16:11
Posty: 348
Pojazd:
I z tym właśnie się nie zgodzę. Na to nie ma reguły. Skończmy to, bo nie o tym jest wątek. Niech się autor wypowie, czy mu to potrzebne i czy życzy sobie takich rad.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 30 wrz 2009, 16:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sty 2009, 7:28
Posty: 49
Pojazd:
A dajcie spokój , przecież nie będę z tego powodu całego silnika wymieniał.
Sprawa jest bardzo prosta. Jeżeli nie da się tak po prostu zainstalować tam startera nożnego to już trudno i odpuszczam to sobie.
Dzięki wam za pomoc i za dowiedzenie się czegoś nowego , to by było na tyle , więc w takim razie proszę o zamknięcie tematu. POZDRO !!!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Forum zablokowane Ten temat jest zamknięty. Nie można w nim pisać ani edytować postów.  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 8 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy