POLACY PONOWNIE W CZOŁÓWCE - WYŚCIGI SKUTERÓW NA SACHSENRING
Tym razem zawodnicy wyścigów skuterowych gościli 18-19 września na profesjonalnym torze Sachsenring. Wyścigi odbywał się, jak co roku, na fragmencie dużego toru, tego samego, na którym rozgrywają się wyścigi Moto GP. Prędkości skuterów rozwijane na tym odcinku trasy nie odbiegają znacząco od motocykli Moto2 i Moto GP. Prędkość maksymalna osiągana przez zawodników wynosiła ponad 120 km/h!
Słoneczna pogoda, doskonała organizacja, wysoka frekwencja z ponad trzydziestoma zawodnikami z Niemiec, Polski, Czech i Szwajcarii sprawiły, że weekend na torze Sachsenring można zaliczyć do udanych.
W treningach kwalifikacyjnych najlepsze czasy wywalczyli:
- w klasie 1 – #24 Swenja Mengel (HK Performance Racing Team) - 51.717;
- w klasie 2 - #8 Marcus Andruschiewicz (Scootershop 53 / Heidenau Racing Team) – 47.076;
- w klasie 3 - #89 Szymon Rajczak (Polini – Mieloch Racing Team) – 45.871;
- w klasie 4 - #3 Philipp Winkel (Scooteria Spandau Racing Team) – 47.287.
Pierwszy bieg klasy 3 miał miejsce już w sobotę po południu. Z pole position startował Szymon Rajczak #89 z Mieloch Racing Team, który słynący już z fantastycznych startów, objął prowadzenie od pierwszych metrów i pozostał na czele stawki do końca wyścigu. Jego największy rywal, lider klasyfikacji generalnej Mistrzostw Niemiec, Max Kretschmer #13 (Scootershop 53/Heidenau Racing Team) nie zdołał utrzymać narzuconego przez Szymona tempa i przewrócił się na skutek uślizgu na dystansie kilkudziesięciu metrów na długim lewym łuku. Ten upadek i doskonała jazda Jerzego Mielocha jr #88 sprawiła, że awansował on na pozycję drugą, do samego końca odpierając ataki Jarno Mueller’a #4 z Racing Planet Racing Team, który uplasował się na pozycji trzeciej. Wyścig był bardzo widowiskowy. Na skutek wywrotek z czternastu zawodników na linię mety dojechało zaledwie ośmiu.
W niedzielnym wyścigu ponownie bezkonkurencyjny okazał się Szymon Rajczak #89. Zdeklasował rywali przejeżdżając linię mety dziewięć sekund przed Maxem Kretschmerem #13 i czternaście przed trzecim Denisem Chadrysiakiem #81 z AST Racing Team. Przyblokowany na starcie przez przewrócony przez Daniela Kocha pachołek Jerzy Mieloch jr #88 zmagał się przez kilka okrążeń z Michaelem Lewickim#57 i Timem Mose’rem #14. Po wyprzedzeniu ich odskoczył od grupy i zaczął doganiać Denisa Chadrysiaka i Jarno Muellera, ostatecznie jednak przejechał linię mety za nimi na miejscu piątym.
Marcus Andruschiewicz zdominował oba wyścigi klasy 2. W pierwszym biegu pokonał startującego gościnnie Thorstena Muller’a i Maksa Moutschke #24. Kevin Chadrysiak #82 (AST Racing Team) uplasował się na miejscu piątym, natomiast w drugim biegu wygrał z Maxem walkę o trzecią lokatę. Reprezentant Polski Bartosz Łyskawiński #93 borykający się z problemami technicznymi wystartował ostatecznie na silniku wypożyczonym od Ondry Honzaka i zajął dwa razy ósme miejsce.
W pierwszej klasie prym wiodły przedstawicielki płci pięknej. Oba wyścigi z ogromną przewagą zwyciężyła Swenja Mengel #24 (HK Performance Racing Team). W pierwszym biegu drugą lokatę wywalczył Denis Koch #4, pokonując Stefanie Menzel #42. W drugim wyścigu drugie miejsce wywalczył Maik Zoerner #51, przejeżdżając linię mety przed Denisem. Polski zawodnik Dariusz Beszterda #37 z Bidon Racing Team podczas treningu kwalifikacyjnego na skutek upadku doznał bardzo poważnej kontuzji. Złamał nogę w sześciu miejscach oraz dwa żebra, co wyklucza go z dalszych startów w sezonie 2010.
Finałowa runda European Scooter Trophy oraz zakończenie sezonu 2010 odbędzie się 16 października na torze Harz Ring. Emocje gwarantowane! Szymon Rajczak #89 (Polini - Mieloch Racing Team) będzie walczył o utrzymanie pierwszej lokaty i zdobycie tytułu Mistrza Niemiec 2010. Jerzy Mieloch Jr #88 (Stage6 – Mieloch Racing Team) ma szansę na tytuł drugiego v-ce Mistrza Niemiec!
Mieloch Racing Team jest wspierany przez: Polini, Stage6, Shell, Galfer, Hebo, CMS, NGK, Modeka, Mieloch Motocykle, Prebena, Tec oraz Revo.
Tekst & foto: Małgorzata Mieloch