Dzisiaj jest 14 lis 2024, 10:49



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Tuning 4T
Post: 08 lis 2010, 22:58 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Większość z Was głowi się i szuka odpowiedzi jak 'stuningować swojego 4suwa. Większość ludzi
uważa 4suwy za chińskie wynalazki , które ledwo co jadą , łamią się w pół i w ogólę są jakimiś
wynalazkami wpuszczonymi na Polski rynek. Napisałem ten poradnik z myślą właśnie o tych osobach
które mają 4suwy i chcą zacząć tuning...


Do rzeczy.

Pierwszą najistotniejszą rzeczą przy tuningu jest zdemowanie blokad. Jak wiadomo chińskie,
czy jak kto woli tajwańskie skutery posiadają blokady , ponieważ bez nich nie mogłyby być wpuszczone
na Polski rynek. Większość blokad ujawnia się w postaci :

:arrow: - Blokady modułu - Kwestie są podzielone. Jedni twierdzą ,że trzeba odciąć magiczny różowy kabelek , inni
twierdzą że trzeba wymieniać cały moduł na 'szportowy'. Dlaczego 'szportowy' ? A to dlatego
że spotkałem się z tanimi modułami (26zł!!) które po podłączeniu do motoru i odpaleniu
'wybuchają'. Kolega tak miał ,że moduł pod jego oznaczenie silnikowe wystrzelił , była
tylko kupa dymu. Warto na to zwracać uwagę , aczkolwiek kupować coś, co jest już sprawdzone.
Jeszcze jeden sposób na moduł opisany wg poradnika Piórka KLIK

:arrow: - Blokady "euro" - Jest to blokada , która powoduję ponowny obieg spalin. Przez co nasz skuter jest zmulony
i nie chcę jechać (podobno). Producent danej marki musi to zastosować dla naszych norm krajowych.

:arrow: - Blokada tzw 'ślepa kiszka' , ' zawirowywacz spalin'
- Jak sama nazwa wskazuję tworzy nam zawirowywanie spalin w wydechu. Jest to nie korzystne dla naszego
silnika ,ponieważ nie może ich szybko wydalić i się dławi.
:arrow: - Blokada wariatora - Pierścień między wariatorem a przeciw talerzem. Nie pozwala do końca 'zejść' się tym elementom.

:arrow: - Blokady gaźnika - jakieś tam śrubki blokujące wychył przepustnicy , bądź co gorsza blokadę manetki. To jest dla mnie śmieszne wręcz.
Nie są to wszystkie blokady. To nie artykuł poświęcony blokadą.
W każdym skuterze może być inna , ale to jest "ogół".


Czas na tuning...

1. Cylinder
Warto kupić większy cylinder, który doda nam jako takiej mocy może i v-maxu tego nie wiem , bo szczerze mówiąc
jeszcze nie sprawdzałem. Obiło mi się o uszy , że nie warto kupować cylindrów 65ccm , ale nie powiem Wam dla
czego, najlepiej żeby ktoś się wypowiedział to zedytujemy.
Na allegro są cylindry tzw. NoName , które jak sprawdzałem ostatnio nie są adekwatne wymiarami do średnic tłoka
(oszukaństwo?)
Podam Wam wymiary poszczególnych średnic tłoków przy danej pojemności znalezione w necie :

Kod:
65cc - 44mm
72cc - 47mm
80cc - 49mm
85cc - 50mm
88cc - 51mm
90cc - 52mm


2. Wał
Chińczycy , Tajwańczycy czy jak ich nazwiemy nie jeżdżą u siebie w kraju standardowymi 50'tkami, dlatego wału
NIE TRZEBA wymieniać , ponieważ z tego co wiem starcza on do pojemności ok. 100ccm


3. Wariator
Są gusta i guściki , jedni wolą markowe części , drudzy zamienniki. Spotkałem się z opiniami takimi jak
"wydałem 200 zł na wariator i prawie mi nic nie dało". Otóż to. Nie zawsze cena równa się jakość.
Doczytałem się ,iż częśći WMmotor są zamiennikami Naraku , ale są o wiele tańsze , niby efekty te same.
Według osób piszących na różnych forach najlepsze są wariatory :
:arrow: Malossi Multivar
:arrow: Naraku HS
Do Waszej opinii to należy który kupicie. Czy Malossiego , Naraku , a może zamiennik WMmotor.

4. Pasek
Tuning podnosi moc , więc warto zainwestować w lepszy pasek , który wytrzyma większe obciążenia. Pamiętajcie
o tym...

5.Wydech
Tu się zaczyna zabawa :}
4suwy wyróżniają się tym od 2suwów , że mają mieć udostępniony jak najlepszy i najszybszy wylot spalin. W przypadku 2T musi byś zastosowana 'komora rozprężania?'. Do rzeczy. W 4suwach są zakładane tłumiki o małej przepustowości powietrza przez co silnik ma mniejszą moc. Jest na to myk. Albo kupujemy drogi tłumik NCY za ponad 400 zł (Przelotowy tłumik o średnicy kolanka od cylindra aż 25 mm a przy wylocie 35mm ) ,albo bierzemy rurę i ją gniemy ,spawamy i robimy sami taki tłumik. Sama nazwa że jest przelotowy wskazuję na to , że głośno i basowo chodzi. Możemy zastosować tzw. DB Killer
(nakładka na tłumik zwężająca wylot) który zmniejszy nam ilość decybeli wydobywających się z tłumika , ale 'osłabi' nam znów motor. Ostrzegam że za głośny tłumik może Wam policja zabrać dowód. BROŃ BOŻE stosować 'sportowe' tłumiki do 4t ,
które wyglądają jak 2 suwowe... Nic to nie daje , a jedynie klepanie jak we starej fieście 10 lat po remoncie..

6. Gaźnik i filtr powietrza
Po zmianie cylindra przydałoby się zwiększyć dawkę paliwa , żeby ten cylinder miał co spalić. Nie wiem jak to ze 'sportowymi' gaźnikami do 4t , ale wiem jedno. Przy zwiększeniu pojemności , zawsze zwiększamy także dyszę główną. Min. o 10 jednostek więcej. Z kolei filtry powietrza seryjne są blokowane zwężającą rurką ,które 'hamują' dopływ powietrza. Albo wyciągamy tą rurkę ze środka , albo kupujemy filtr stożkowy. UWAGA. Nie kupujcie filtrów stożkowych innych niż gąbkowe. Siatkowe filtry przepuszczają syf. Z własnego doświadczenia wiem , że bez zmiany dyszy , przy założeniu stożka jest go bardzo ciężko
wyregulować , więc oszczędźcie sobie problemów na przyszłość :)

7.Przełożenia
Niby montują blokowane przełożenia, nie wiem jak jest w istocie. Sportowe przełożenia + 10 % naraku są dostępne na rynku
ale nie wiem czy opłaca się je kupować.


Nie opisywałem już sprzęgieł dzwonów itp ,bo chyba nie ma po co.. Istnieją także sportowe wałki itp , ale w te tematy nie jestem zagłębiony. Chciałbym aby ten poradnik był wciąż edytowany i udoskonalany na wiadomościach od innych użytkowników ,
którzy się z tym spotkali.

Osobiście wykonywałem z bratem małe modyfikacje jak polerowanie i lekkie powiększanie kanału wydechowego w cylindrze , przeróbki układu wydechowego i powiem że przy dobrej regulacji motor miało taką moc (mowa o Baotianie), że gdy usiadło
się na początku siedzenia z przodu podnosiło go bez problemu na koło a także przy dużych pionach nie zalewało go i nie tracił mocy. Normalnie dawał on radę jeździć na kole... To taka sugestia ode mnie...

Proszę o rady , sugestie , krytykę , zróbmy porządny artykuł :}
Zastrzegam prawo do kopiowania bez zgody.
Pozdrawiam MaydayKSSG




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]


Ostatnio zmieniony 09 lis 2010, 18:13 przez MaydayKSSG, łącznie zmieniany 3 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 16:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2010, 17:30
Posty: 611
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
dosyć dobry poradnik :)

przyda się niedoświadczonym ludziom :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 16:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 lip 2008, 15:18
Posty: 252
Lokalizacja: Gorzów Wlkp
Pojazd:
Polecam T.Sałka na temat tuningu 4T. W 4T bardzo ważny wpływ na osiągi ma głowica. Nawet w seryjnym silniki po odpowiednich obliczeniach (biorąc pod uwagę średnicę gaźnika/rury wydechowej, skok zaworu, kąty otwarcia etc.) można powiększając kanały, modyfikując komorę spalania zwiększyć moc. Wałek rozrządu można dać do przerobienia zwiększając odpowiednio krzywki, można założyć tłok zwiększający kompresję, odchudzić zawory. Jest tego wiele, tylko trzeba to robić z głową.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 17:44 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Co do blokad opis kicha :(
Teraz coś ode mnie :
1. Układ paliwowy
-Zwężka w filtrze powietrza - wyrypać , dać max na iglicy - i regulowac gaźnik ew. zmiana dyszy o 5 jednostek
-śrubka pod czarnym dekielkiem , lub metalowy dekielek , wtedy ucinamy na równi z dekielkiem bolec
-pewien rodzaj blokady ograniczający gaz, zdemontować mechanizm
2. Moduł ,
zmiana na odblokowany lub przecięcie kabelka
w innych modelach przecięcie modułu piłką do metalu wg poradnika Piórka
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=46332&start=0
Coś jeszcze ?
Cytuj:
- Blokady "euro" - Jest to blokada , która powoduję ponowny obieg spalin. Przez co nasz skuter jest zmulony
i nie chcę jechać (podobno). Producent danej marki musi to zastosować dla naszych norm krajowych.

- Blokada tzw 'ślepa kiszka' , ' zawirowywacz spalin'
- Jak sama nazwa wskazuję tworzy nam zawirowywanie spalin w wydechu. Jest to nie korzystne dla naszego

Hmm po 1 nie ma tu ślepej kiszki w 4t , po 2 zdjęcie blokady euro nic nie daje, bo zatkałem otwór i osiągi były te same :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 09 lis 2010, 18:09 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Revo pisze:
Co do blokad opis kicha :(

MaydayKSSG pisze:
Nie są to wszystkie blokady. To nie artykuł poświęcony blokadą.
W każdym skuterze może być inna , ale to jest "ogół".


Revo pisze:
1. Układ paliwowy

Chyba powietrzny , jak już nawiązujesz do filtra powietrza.

Revo pisze:
-pewien rodzaj blokady ograniczający gaz, zdemontować mechanizm

Nie zdemontować mechanizm , tylko wykręcić śrubkę ze sprężynką. Najczęściej w tej postaci jest to spotykane.

Revo pisze:
Hmm po 1 nie ma tu ślepej kiszki w 4t


Mój błąd ! Rozpisałem się i musiało mi się pomylić. Dzięki za uwagę.

Revo pisze:
po 2 zdjęcie blokady euro nic nie daje, bo zatkałem otwór i osiągi były te same :)

Każdy przypadek może być inny. Znam ludzi którym to pomogło , nieznacznie , ale jednak coś...




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2010, 20:39 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 paź 2010, 17:49
Posty: 2
Lokalizacja: płock
Pojazd:
warto też wspomnieć o swego rodzaju filtrze paliwa :P , który może w nie dużym stopniu ale zawsze, blokuje przepływ paliwa z baku do gaźnika. Warto by było wymienić go na inny o większej przepustowości. Mi pomogło to podczas regulacji gaźnika w sqterze kolegi :D




_________________

Bajaj spirit custom project 30%
silnik: peugeot
wydech: bidalot s3r
wał: tec evo
zawór membranowy: hebo
króciec: 21mm
sprzęgło: hebo r
łożyska: s6 teflon
gaźnik: arreche 19mm
przeciwtalerz: s6 CNC racing drive




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lis 2010, 23:52 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
ronilus pisze:
MaydayKSSG, nie wiem czy wiesz ale silniki kymco są na licencji hondy więc ty tez masz chińskie padło .Lecz poza tym artykuł dobry
24h

Tak silniki kymco są świetne jeżeli mowa o 2T!
Zaś 4t to zawsze china, bez podziału na gorszy i lepszy ..




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2010, 11:54 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 01 lip 2009, 18:33
Posty: 41
Lokalizacja: Ząbki
Pojazd:
ronilus pisze:
MaydayKSSG, nie wiem czy wiesz ale silniki kymco są na licencji hondy więc ty tez masz chińskie padło


chińskie 4t colibry itd. też podobno mają silniki na licencji hondy, ale to nie znaczy że są wykonane tak samo jak silniki hondy.




_________________

Wszyscy z warszawy i okolic wbijać!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2010, 18:12 
*

Rejestracja: 12 lis 2010, 8:23
Posty: 19
Lokalizacja: Małopolska
Pojazd:
E tam :) wiadomo że każdy silnik 2t w porównaniu z 4t będzie lepszy i tu dyskusji niestety nie ma. Sam żałuje że nie wybrałem innego modelu tylko dlatego że z moim wymarzonym został w sprzedaży tylko 4T :) tak nawiasem blokadę euro można zaliczyĆ do zawirowywacza chyba że chodzi ci o katalizator wiadomo że w wszedł w obieg nowy przepis w którym każdy pojazd UE musi spełniaĆ określone normy tzn. EURO 0, EURO 1 o ile się nie mylę tak aż do numeru 5

Szerokości

Edit : to że napisali na licencji hondy to jest ładny pic na wode :D jakby w aprilce było napisane że silnik na licencji hondy to już bym prędzej uwierzył wiadomo motorek za 10 kółek hehe te chinole po 3000 na licencji hondy ? pomyśl :)




_________________

~ B y T i A n ~


Ostatnio zmieniony 12 lis 2010, 18:13 przez Romecik717, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 lis 2010, 18:44 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2010, 21:03
Posty: 188
Lokalizacja: Biker boyz lubin
Pojazd:
dobry poradnik .
4t seria gorsza od 2t ,ale znowu jak wsadzimy w niego 500zł w normalnie będzie ścigać seria 2t i za to mało pali .Wiem jak u mnie jest .W tej chwili po przbiegu ogólnym 14.200km a w tym 6tyś 72cm poszło mi łożysko na wale ,jestem w czasie rozpoławiania silnika .




_________________

Romet 777 SPORT
+cylinder- 72cm \ROLKI MALLOSI 5.2
+sprężynki- sprzęgła HEBO 1500+
+wał WM
+wałek - rozrządu
+sprężyna dociskowa +7 MALOSSI
+świeca irydowa
+opona AVINA
+Pasek ATHENA
+Polerka gaźnika +dysza 85
+pierścienie Wm
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=657071#657071




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 13 lis 2010, 12:00 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2010, 8:57
Posty: 165
Pojazd:
4t są "gorsze" bo ich wykonanie ogólnie jest trochę droższe od wykoniania dwusuwów a żeby zciąć koszty często zostawia się różne niedociągnięcia np mój kolega miał na szerokie zaworki przez co skuter nie dociągał za wiele mocy . Jak się dobrze poprawi wszystkie te niedorobienia lub/i przeprowadzi drobne ulepszenia to da się tym jeździć .
aby zacząć tuning chińskiego czterosuwa najlepiej zacząć od rozkręcania silnika i zobaczyć czy wszystko jest takie jak być powinno bo zdaża się często iż części potrafią odlecieć bo nie są podokręcane




_________________

AirSoft Player




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 15:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 20:04
Posty: 33
Lokalizacja: Kowale Oleckie
Pojazd:
MaydayKSSG, mam tylko pytanko bo nie zrozumiałem o co chodzi z tym wydechem jakby to miało wyglądać po zrobieniu ?




_________________

Cytuj:
tylni amortyzator zostal zmieniony na gazowy, co poprawia przyspieszenie...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 20:37 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Wydech trzeba wyspawać tak , aby od samego mocowania do cylindra miał już większą średnicę (25mm) , najlepiej wzorować się na kształcie idącej rury oryginalnej.. Pod koniec rozszerzyć rurę wylotową , tylko że wtedy będzie bardzo głośny. Trzeba na końcu założyć jakąś puszkę ala tłumik , tak żeby w środku niego była rura , najlepiej ponawiercana. Jest tego od groma w internecie. Popatrz na seryjne tłumiki jak są wykonane w środku.




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 20:54 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 20:04
Posty: 33
Lokalizacja: Kowale Oleckie
Pojazd:
No właśnie i to jest najgorsze bo z jednej strony ja uwielbiam jak wyje i mi by nie przeszkadzało ale nasi kochani panowie policjanci ehh :|




_________________

Cytuj:
tylni amortyzator zostal zmieniony na gazowy, co poprawia przyspieszenie...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 21:19 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Osobiście na tym co widać w avatarze jeszcze na 4suwowym silniku miałem ok 6 cm rurki od cylka. Chodziło jak czołg , ale jeździło :}




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 21:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 20:04
Posty: 33
Lokalizacja: Kowale Oleckie
Pojazd:
MAsz może jakiśfilmik jak to chodziło ? : D




_________________

Cytuj:
tylni amortyzator zostal zmieniony na gazowy, co poprawia przyspieszenie...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 21:54 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
Niestety nie mam , ale jak kupię jakiś cylinder do 4t z pierścieniami to mogę nakręcić :}




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 lis 2010, 22:28 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 20:04
Posty: 33
Lokalizacja: Kowale Oleckie
Pojazd:
No to jakbyś mógł a co myślisz o zrobieniu czegoś na wzór wydechów wykorzystywanych w sportach motocyklowych np http://www.motogen.pl/gfx/motogen/pl/de ... -4rear.jpg : tylko wiadomo pod jeden cylinder i odpowiednie wymiary. Jak myślisz dało by się ?




_________________

Cytuj:
tylni amortyzator zostal zmieniony na gazowy, co poprawia przyspieszenie...


Ostatnio zmieniony 18 lis 2010, 22:30 przez Kubar, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2010, 13:43 
Zbanowany
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2010, 21:03
Posty: 188
Lokalizacja: Biker boyz lubin
Pojazd:
dało by rade .Kiedyś myślałem aby wstawić tłumik od cbry krótki ,ale dużo roboty .Sam muszę kupić kolanko o większej średnicy bo mam cienkie .




_________________

Romet 777 SPORT
+cylinder- 72cm \ROLKI MALLOSI 5.2
+sprężynki- sprzęgła HEBO 1500+
+wał WM
+wałek - rozrządu
+sprężyna dociskowa +7 MALOSSI
+świeca irydowa
+opona AVINA
+Pasek ATHENA
+Polerka gaźnika +dysza 85
+pierścienie Wm
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=657071#657071




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 19 lis 2010, 17:06 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2010, 20:04
Posty: 33
Lokalizacja: Kowale Oleckie
Pojazd:
To wiesz że się da to ja wiem Polak potrafi ale chodzi mi jak to się będzie sprawować wszystko dźwięk itp




_________________

Cytuj:
tylni amortyzator zostal zmieniony na gazowy, co poprawia przyspieszenie...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 42 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy