Dzisiaj jest 20 lis 2024, 19:32



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Post: 01 mar 2014, 13:39 
Cześć.

Obrazek

Kiedyś podłączałem licznik KOSO do swojego Aeroxa (2003) i wszystko zapisałem na kartce. Czasami ludzie pytają jak je podłączyć, gdyż nie wiedzą, który kabel jest od czego w skuterze.
Ja rozbierałem oryginalny licznik i dochodziłem po ścieżkach, gdzie dany kabel prowadzi.

Obrazek

Kolory kabli w Aeroxach do licznika są najprawdopodobniej takie same. W nowych wersjach nie ma obrotomierzy, w starych jest o 1 więcej kabli i jest to kolor pomarańczowy. To pod niego można podpinać kabel od obrotomierza w KOSO i/ lub do cewki (+), gdy nie mamy oryginalnie poprowadzonego kabla. Kabel do cewki daje nam producent licznika.

Przedstawiam podłączenie kabli, gdzie zielona kontrolka N będzie nam się zapalała, gdy temperatura silnika będzie za wysoka. Zasilanie też jest pod jakiś kabel od kostki licznika seryjnego (działa po przekręceniu kluczyka).

schemat: Kable w skuterze - Kable licznika KOSO (tylko te wolne 9)

czerwono żółty (temperatura, kontrolka) - biały
jasno zielony (paliwo) - zielony
jasno brązowy (IGN) - czerwony (zasilanie)
ciemno brązowy (kierunkowskaz 1) - pomarańczowy (lub niebieski, obojętne)
ciemno zielony (kierunkowskaz 2) - niebieski (lub pomarańczowy, obojętne)
żółty (światło drogowe/"długie") - żółty
szary / kremowy, taki rzygowaty (olej) - szary
czarny (masa) - czarny


Ze skutera pozostaje kabel czerwono zielony od podświetlenia seryjnego licznika oraz pomarańczowy (w wersjach z obrotomierzem Roxa) do obrotomierza. Tych dwóch nigdzie się nie podpina, no chyba, że obrotomierz jak wyżej pisałem.


Ja jestem autorem tego tekstu i zabraniam umieszczania go na innych forach, portalach z podpisem osoby trzeciej bez mojej zgody. Jeżeli chcesz komuś pomóc z podpięciem licznika, wyślij mu link do tego tematu.

Nie biorę odpowiedzialności za uszkodzenia sprzętu w skutek złego podpięcia kabli. Opisuję Yamahę Aerox w wersji Panasonic Toyota Racing Race Replica z 2003 roku. PRAWDOPODOBNIE kolory kabli zgadzają się też w innych rocznikach i wersjach Aeroxa.

-- 1 mar 2014, o 13:39 --

Jakby ktoś jeszcze chciał zmieniać seryjny licznik np. ten nowy na ten z obrotomierzem (kostka na 10 pinów niebieska) to podaję kolory do tych oryginalnych kostek wg kolejności: od lewej (1.) strony do prawej (10.), gdzie przed oczami mam zatrzask kostki, a piny są z tyłu:

Licznik nowej wersji, bez obrotomierza (prędkość do 80km/h na dużym zegarze, paliwo na małym):
1. zielono czerwony
2. żółto czerwony
3. jasno brązowy
4. NIC
5. czarny
6. jasno zielony
7. ciemno brązowy
8. ciemno zielony
9. żółty
10. szary rzygowaty (od oleju)


kostka do licznika Z obrotomierzem (obrotomierz na dużym zegarze, paliwo niżej obrotomierza, prędkościomierz na małym zegarze):
1. czerwono żółty
2. jasno zielony
3. jasno brązowy
4. ciemno brązowy
5. ciemno zielony
6. żółty
7. szary sraczkowaty (olej, kontrolka)
8. POMARAŃCZOWY (obrotomierz)
9. zielono czerwony
10. czarny


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
   
 
 


Offline
Post: 06 kwie 2014, 22:16 
*

Rejestracja: 20 mar 2014, 21:29
Posty: 3
Pojazd: Yamaha Aerox
Siema, założyłem licznik zgodnie z twoimi radami, wszystko działa oprócz podświetlenia, nie wiecie może co jest nie tak?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Post: 17 kwie 2014, 20:30 
Podświetlenia nie ma osobno w tym liczniku. Jest razem z zasilaniem. Być może masz spalone źródło światła lub jakieś drobne uszkodzenie. Niestety też mi kiedyś przestało działać podświetlenie z dnia na dzień.




Na górę
   
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy