Dzisiaj jest 26 lis 2024, 4:34



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 16 mar 2012, 1:22 
*

Rejestracja: 16 mar 2012, 1:18
Posty: 16
Lokalizacja: k. Środy Wlkp
Pojazd:
Prezentuje wam najprawdopodobniej pierwszy X wing zalozony do gaznika w Simsonie. Sposob jest prosty, bo moj, a ja nie lubie sie meczyc. No to zaczynamy.

Potrzebne elementy i narzedzia:

-nozyce do blachy, (nozyczki opcjonalnie)
-pisak, marker, cos do zaznaczania
-linijka, suwmiarka, lub inny przymiar liniowy
-blacha, tektura na proby, grubsza blaszka (najlepiej mosiezna do 0,5mm lub aluminiowa do 1mm, (tej drugiej uzylem ja)
-kawalek drucika, lub klej, zaleznie od sposobu montazu
-gaznik (w moim przypadku StylePRO, ale do kazdego innego rowniez mozna takie cos zamontowac
-kombinerki, szczypce
-kilka drobnych rzeczy, ktore pominalem.

Obrazek

Zaczynamy od zdjecia gaznika z motoru, obmyslenie koncepcji. Przygotowujemy sobie makiete z tekturki, cienkiej blaszki. Nie polecam robic na zywca, bo efekt koncowy rzadko jest oczekiwany.

Najpierw na oko wycialem ksztalt poziomej "lotki" z tektury. Nastepnie odrysowalem ksztalt na blaszce z puszki po Leszku. Pionowa lotke (bede to tak nazywal) odrysowalem od poziomej, sa prawie takie same. Blaszki nacialem tak, aby zlozyc je ze soba. Jedna w przedniej czesci, druga w tylnej. Wyglada to tak:

Obrazek

Niestety wiecej zdjec z tego etapu nie mam, nie zapisaly sie na karcie z niewiadomych przyczyn.

Pozniej robimy podobna czynnosc, lecz nalezy odrysowac od naszego modelu ksztalt lotek na blasze, z ktorej ma byc gotowy X wing. Nalezy tez zwrocic uwage, ze gaznik ma wlot odpowietrznikow, oraz kanal powietrzny do regulacji skladu mieszanki. Nie nalezy ich zatykac, zaslaniac, wiec mam w pionowej lotce wyciecie u dolu. W plastikowym wlocie powietrza do gaznika wywiercilem 4 otwory, sluzace montazowi pionowej lotki. Warto tez zaznaczyc, ze nie musi to byc w pionie, wazne, aby otwory byly po tej stronie, gdzie lotka jest nalozona, dociskajac druga, nie odwrotnie, bo moze nam wypasc. Ponadto zrobilem 4 naciecia stabilizujace owe lotki, aby sie nie obracaly. Zrobilem to brzeszczotem.
A, najwazniejsze. Aby zachowac idee dzialania tego patentu, pozioma lotka musi siegac bardzo blisko przepustnicy, najlepiej ponizej 5mm odleglosci od przepustnicy. Pionowa moze miec 1-1,5 centymetra, nie ma tak waznej funkcji. Rownie waznie jest to, aby pozioma lotka nie byla wyzej po stronie przepustnicy, niz po stronie wlotu powietrza. Nizej moze byc, nawet wskazane jest, gdy gardziel i wlot gaznika sa rownej srednicy. W tym przypadku pozioma spelnia swoja funkcje. A teraz do rzeczy.

W lotce, ktora bedzie trzymac rowniez druga lotke, nalezy wywiercic dwa otwory. Przez ten otwor, oraz przez otwory w plastikowym wlocie powietrza przelozony zostanie drucik, ktorym skrecimy na sztywno nasz X wing z gaznikiem. Wazne jest aby polaczenie bylo rozlaczalne, bo nie mozna przekrecic plastikowej nasadki wlotu powietrza, bez niszczenia tych lotek, wiec nalezy te lotki skrecic drucikiem po zamontowaniu wlotu powietrza na gaznik.

Obrazek

Sam X wing bez gaznika wyglada tak:

Obrazek

Obrazek

Teraz wkladamy nasz X wing, przeciagamy drucik, chwytamy go kombinerkami czy innymi szczypcami, oraz skrecamy, tak aby drut sciagnal nam lotke trzymajaca X wing do wlotu filtra. Robimy tak po obu stronach.

Skrecony wyglada mniej wiecej tak:

Obrazek

Obrazek

Po tych czynnosciach montujemy gaznik. Cieszymy sie z lepszego wkrecania na obroty z dolu, lepszym wygarem oraz udanym tuningiem.

Efekt X winga jest zauwazalny. Motor ma mniejszego mula, po podaniu w manetke do oporu z wolnych obrotow na biegu.

Szczerze to ambitnym, polecam, bo kosztem niczego mozna osiagnac sporo.

A, jeszcze o zasadzie dzialania:
Powietrze wpadajace do gaznika pelna gardziela, na wolnych obrotach tloczy sie pod przepustnice tworzac zawirowania. Otwierajac manetke na full mamy efekt zamulenia, przez zwolnienie tych zawirowan i wpuszczenie calosci przez przepustnice. X wing rozdziela glownie poziomo przepywajace powietrze. Przez to, na wolnych obrotach powietrze leci tylko z dolnej czesci gardzieli, nie ma za duzo powietrza, a otwierajac manetke do oporu, przepustnica dostanie dawke powietrza tylko, gdy minie pozioma "lotke" x winga, przez to silnik nie dostaje zbyt gwaltownie duzej ilosci powietrza. To tak lopatologicznie wytlumaczone. Pionowa lotka stabilizuje przeplywajace powietrze, aby nie tworzylo zawirowan w poziomie miedzy gorna a dolna czescia gardzieli.


A teraz inna wersja X-winga, zmodyfikowana, dajaca efekt w calym zakresie obrotow:

Czynnosci te same, lecz przed ostatecznym zamocowaniem X-winga skrecamy lotki, aby utworzyly swider. Wyglada to tak:
Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

I teraz krotko o zasadzie dzialania tego:
Powietrze przeplywajace przez gardziel, leci na wprost, miesza sie z paliwem dopiero podczas, gdy leci kroccem az do cylindra. Idea tego jest taka, aby wprawic powietrze w ruch obrotowy, co da nam lepszy efekt zmieszania powietrza z paliwem, co w efekcie daje nam lepszy i szybszy zaplon mieszanki - innymi slowy, daje kopa.

Dzialanie obu patentow jest potwierdzony przez kilku uzytkownikow. A jezeli nawet, to sprawdzenie tego zajmie okolo popoludnia, a jest za praktycznie kilka groszy, jezeli nie posiadamy materialow.

PS. Jestem autorem patentu w formie zastosowania go do motorowerow oraz w pelni tutoriala. Mozna go rowniez znalezc na kilku innych forach motoryzacyjnych sygnowanego moim nickiem.


Ostatnio zmieniony 16 mar 2012, 1:27 przez AntonioPL, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 1:37 
*

Rejestracja: 06 sie 2011, 20:28
Posty: 36
Pojazd:
Dobry patent. Powiedz mi tylko, mocno poprawiło przyspieszenie i dało coś na v-maxie? Chodzi mi o tą wersję a'la śmigło (świder).




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 1:59 
*

Rejestracja: 16 mar 2012, 1:18
Posty: 16
Lokalizacja: k. Środy Wlkp
Pojazd:
W moim przypadku poprawa V-maxu nie wchodzi w gre- ograniczenie przelozen do 90km/h. Jednak przyspieszenie uleglo poprawie, ogolnie sama reakcja na gaz.

Niebawem zdam ponowne relacje, poniewaz bede robil to od nowa, na nowym gazniku.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 13:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 maja 2010, 21:01
Posty: 548
Lokalizacja: Zamosc / okolice
Pojazd:
No bardzo ciekawy art. sam się za to wezme w wolnym czasie ;)




_________________

Sfera

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... ggio+sfera




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 14:20 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 lut 2011, 15:27
Posty: 156
Lokalizacja: brac pieniadze ?
Pojazd:
DObry poradnik . Jak bede mial czas to zrobie takie cos w swoim HrR




_________________

Obrazek
Obrazek

Obrazek
http://www.youtube.com/user/ClZiom/vide ... rid&view=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 15:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2011, 13:40
Posty: 349
Lokalizacja: Rzeszów/Łańcut.
Pojazd:
Poradnik bardzo dobry, sam skorzystam. Tylko uzupełnij dalszymi zdjęciami dalszą część poradnika.
Pozdrawiam.




_________________

Facebok'owy Project Bike xD.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 18:41 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 11 lis 2011, 10:08
Posty: 469
Pojazd:
Jak ktoś zrobi to u siebie to niech napisze jak sie sprawuje, ile dało to w skuterze, bo sam się zastanawiam czy czegoś takiego nie zrobić :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 19:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 kwie 2011, 15:42
Posty: 145
Lokalizacja: Łódź
Pojazd:
Takie dziwne troszkę, ale kto wie- może naprawdę warte uwagi. :P Jeśli to serio coś daje, to szacunek za pomysł, wykonanie i dobry art! Jak dla mnie +. :) PZDR




_________________

ObrazekJęzyk Polski na 100%




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 20:22 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Szczerze to 1 raz widzę taki zabieg :) być może jutro to zrobię jak będę miał chwilkę ;)

edit
widzę że chyba z puchy po piwie robiłeś :)




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 16 mar 2012, 20:25 przez Revo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 20:49 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 paź 2010, 18:56
Posty: 754
Lokalizacja: Tłuszcz
Pojazd: Kymco ZX & Rieju RRX
Revo, tosz to napisał, że z Leszka :lol:


Ciekawe... można zrobić, nic nie kosztuje, a może coś da :wink:




_________________

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=106106&start=0 ZX <3
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=190001RIEJU <3
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 21:18 
*

Rejestracja: 16 lut 2012, 16:30
Posty: 17
Lokalizacja: ludwinowo
Pojazd:
pomysl dobry ale pomyslales o tym jak motor dostaje powietrze bezposrednio z powietrza
czy niedostaje kurzu ? i czy w gazniku sie dysze niezatkaja




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 21:26 
*

Rejestracja: 15 lip 2011, 21:47
Posty: 66
Pojazd:
a jakby zrobić mniejszą wersję i na to filterek powietrza? Mam już pomysł dam foty jak zrobię;p




_________________

Zapraszam do mojego huragana ;p
Nowe up-y

http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=239946




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 22:01 
*

Rejestracja: 06 sie 2011, 20:28
Posty: 36
Pojazd:
przemo11 pisze:
pomysl dobry ale pomyslales o tym jak motor dostaje powietrze bezposrednio z powietrza
czy niedostaje kurzu ? i czy w gazniku sie dysze niezatkaja
Skąd kurz, jak to jest za filtrem powietrza?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 22:10 
**

Rejestracja: 04 cze 2011, 17:18
Posty: 494
Lokalizacja: Łowicz
Pojazd:
AntonioPL, Ciekawy patent, pobróbuje :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 16 mar 2012, 22:29 
*

Rejestracja: 16 mar 2012, 1:18
Posty: 16
Lokalizacja: k. Środy Wlkp
Pojazd:
Tam przychodzi filtr powietrza, wszystko jest jak nalezy.


Puszka po piwie to tylko przymiar! Nie robcie z puszki od piwa, chyba ze z plaskiego denka. Blacha 0,13 jest za cienka, duze ryzyko, ze wam wciagnie pod przepustnice. Uzywac blachy stalowej minimum 0,2 lub blachy aluminium minimum 0,8.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2012, 10:22 
Zbanowany

Rejestracja: 07 lut 2012, 16:25
Posty: 38
Pojazd:
To było już za komuny znane zwano to "Turbinką Kowalskiego" Koleś chciał to opatentować ale w Polsce nikt tego nie chciał... Chyba patent został sprzedany USA itp. bo teraz można kupić to do crossa na ebayu za około ~300 zł




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2012, 12:18 
*

Rejestracja: 27 sty 2011, 16:37
Posty: 86
Pojazd:
"Turbinka Kowalskiego" jest do Maluszków, miała zmniejszać spalanie, ale wyszło cłkiem inaczej, jeszcze się rozpadała po około 10 000km. Konstrukcja była trochę, nawet więcej niż trochę, inna, był tam, tak jak w "normalnym" turbie, wirnik. Tutaj tylko powietrze przechodzi przez te "blaszki", tam było to zamontowane za gaźnikiem i mieszanka paliwo+powietrze przechodziła przez ten "wynalazek".




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 17 mar 2012, 22:32 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Obrazek
Dokładnie tak wygląda turbinka kowalskiego, tak jak kolega wyżej piszę , patent był stosowany w 126p , tutaj mamy zupełnie inną konstrukcję (ruchomy wirniczek)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 18 mar 2012, 3:50 
*

Rejestracja: 16 mar 2012, 1:18
Posty: 16
Lokalizacja: k. Środy Wlkp
Pojazd:
Dlatego napisalem, ze na wzor. Wiem jak wyglada turbinka kowalskiego, ale nie znalazlem solidnego materialu, do stworzenia obrotowego wirnika, ktory bedzie obracal sie lekko, szybko i dlugo. Innymi slowy, niebezpieczne dla silnika - cialo obce w silniku to pewny remont ukladu korbowo tlokowego.

Moj patent tworzy podobny efekt, wytwarza przeplyw turbulentny zamiast laminarnego w sposob statyczny, nie dynamiczny. Poza tym smiglo ma pewna bezwladnosc, przez co po zamknieciu przepustnicy ma znaczny ciag, stad pewnie powod rozlatywania sie lozyskowania tego wirnika. Obciazenia przekazywane byly radykalnie od dopychajacych po odpychajace, czyli do takich zastosowan konieczne sa lozyska stozkowe. Niestety jest to niemozliwe, poniewaz lozyska stozkowe, szczegolnie po obu stronach maja znaczne tarcie, co zamiast pomagac, z pewnoscia by przeszkodzilo w osiagnieciu celu - wyzszych wartosci mocy i momentu obrotowego.

Swoja droga, znacznie tez poprawia moc zastosowanie wiekszej zwezki venturiego. Odsylam do artykulow na ten temat. Nie bez powodu wlot gaznika ma taki ksztalt. Jaki? No wlasnie ksztalt zwezki venturiego.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 mar 2012, 17:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 10:39
Posty: 433
Pojazd:
Pomysł ciekawy, ale podejrzewam, że zanim to zacznie dobrze działać, trzeba będzie popróbować różnych ustawień tych płatków. Normalnie z ciekawści coś takiego sklecę. Ja bym to nazwał strumienica gazów dolotowych.

Tak na marginesie to bardzo ładnie to wszystko opisałeś.

Zauważ, że w simsonie nie ma zaworu membranowego i to może inaczej działać niż w skuterze. Pozatym mieszanka paliwowo-powietrzna ma dużo krótszą drogę do pokonania:

Obrazek

Zgodzę się, że w simsonie jest sens wprawiać mieszankę w ruch wirowy, ale w skuterze to raczej nie ma sensu. Ta pierwsza wersja wydaje się nawet sensowna, a jak będzie w praktyce, to się okaże.


Ostatnio zmieniony 20 mar 2012, 18:14 przez patrolek, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 36 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy