Dzisiaj jest 03 gru 2024, 15:44



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 lut 2012, 21:42 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2011, 21:53
Posty: 67
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Pojazd:
Polerowanie pokrywy przekładni oraz klamek hamulca

Co nam będzie potrzebne?

Wodne papiery ścierne o granulacjach:

Ilość sztuk na pokrywę przekładni oraz klamki hamulca

Ilość x Granulacja

2 x 320
2 x 400
1 x 600
1 x 800
1 x 1000
1 x 1200
1 x 1500
1 x 2000
1 x 2500

W moim mieście koszt arkusza papieru ściernego wodnego wynosi 1,50zł.

Obrazek

Scansol – środek do usuwania lakierów z powierzchni metalowych, drewnianych itp.
Ja zakupiłem opakowanie 0.8 kg, koszt 23 zł.

Obrazek

Plastikowe szpachelki do usunięcia starej powłoki lakierniczej.
Cena za zestaw – 4 zł.

Obrazek

Filc polerski (na rzep)
Koszt – 10zł.

Obrazek

Uchwyt do filca na wiertarkę (z rzepem)
Koszt – 10 zł.

Obrazek

Pasta polerska ALUCHROM firmy K2
Koszt – 6 zł.

Obrazek

Pędzelek

Obrazek

Bawełniana szmatka

Obrazek

Wkrętarka (wiertarka, byle miała możliwość regulacji obrotów)

Obrazek

Start !

Na początku musimy dokładnie umyć nasz przedmiot do polerowania, w moim przypadku była to pokrywa przekładni oraz klamki hamulca.

Obrazek

Demontujemy wszystkie nie potrzebne rzeczy (typu kopka, czarny plastik).

Zaczynamy polerkę:

I. Otwieramy puszkę ze środkiem do zdzierania lakieru „Scansol”.

II.
Maczamy pędzelek (nakładamy trochę tego specyfiku).

Obrazek

III. Rozsmarowujemy na przedmiocie który chcemy polerować.

Obrazek
Obrazek

Teraz musimy chwilę odczekać (ok. 15 min.) aby „Scansol” zaczął działać. Po tym czasie farba się złuszczy.

Obrazek


IV. Bierzemy najmniejszą plastikową szpachelkę, i zdrapujemy nią złuszczoną farbę.

Obrazek
Obrazek


W moim przypadku, za pierwszym razem nie pozbyłem się całej farby z klamek hamulca(foto podglądowe:

Obrazek

jeśli u was też tak będzie, należy powtórzyć krok I. – IV.

Oto klamki hamulca po zabiegu zdzierania farby:

Obrazek


W tym momencie powinniśmy zacząć trzeć papierami wodnymi, jeśli jednak mamy głębokie rysy na swoim przedmiocie do polerowania typu:

Obrazek
Obrazek

Należy przetrzeć te miejsca suchym papierem o gradacji 120 (bez użycia wody).
Efekt po przetarciu tym papierem:

Obrazek

Zaczynamy tarcie papierami wodnymi:
Do pojemniczka wlewamy wodę (tak abyśmy mogli w niej zamoczyć papier, oraz żebyśmy nie musieli jej co chwilę zmieniać – ok. 250 ml.)

Odrywamy kawałek z arkusza papieru o granulacji 320, wymiarów ok. 5cm x 3cm.
Oderwany kawałek bierzemy na dwa palce, moczymy w wodzie i trzemy przedmiot do polerowania okrężnymi ruchami, gdy polerowana część ma bardzo małe powierzchnie, możemy trzeć prostymi ruchami ( tylko w jednym kierunku, aby przy następnej granulacji papieru, rysy się wyrównywały poprzez tarcie w przeciwnym). Chodzi w tym o to by zacierać ryski drobniejszym papierem po grubszym papierze.

Jeśli nasz kawałek papieru będzie już na wykończeniu (tj. będzie się rozwalał, rwał etc.) należy go zmienić na inny (odrywamy z arkusza, maczamy, trzemy).

Po przetarciu wodnym papierem o granulacji 320, powinniśmy uzyskać taki efekt:

Obrazek
Nie są tu jeszcze dokładnie wytarte krawędzie, ale już widać jak wygląda polerka przy papierze 320.

Tutaj różnica pomiędzy przetartą pokrywą papierem 320 (na górze) , a jedynie zdartym lakierem(na dole):

Obrazek

Jeśli każdy zakamarek przetarliśmy już danym papierem, bierzemy arkusz papieru ( z inna granulacją, kolejną, w moim przypadku 400) i robimy to samo, odrywamy, zamaczamy, trzemy.

Porównanie, od góry klamka hamulca po papierze 320, z dołu po papierze 400:

Obrazek

Jeśli skończyliśmy już tarcie naszymi papierami (granulacje od 320 do 2500).

Dokładnie myjemy nasz przedmiot do polerowania...(polecam użycie płynu do mycia naczyń).

Obrazek

Czekamy chwilę aby ściekła woda, wycieramy do sucha...

Z tubki z pastą polerską wyciskamy odrobinę na nasz polerowany przedmiot lub bawełnianą szmatkę i rozsmarowujemy go nią.

Obrazek

Obrazek

Jeśli cała wyciśnięta pasta została przez nas rozsmarowana, przygotowujemy wkrętarkę wraz z filcem i uchwytem na rzep, aby nadać naszemu przedmiotowi wysoki połysk...

Filc zakładamy na uchwyt i mocujemy do wkrętarki.

Obrazek

Wkrętarka w dłoń i średnimi obrotami polerujemy nasz przedmiot....

Obrazek

Po chwili zauważymy mocny efekt połysku/lustra.

Prezentuję porównanie pomiędzy spolerowaną powierzchnią za pomocą filca, a jedynie wtartą pastą. (Po prawej stronie widać już wysoki połysk, po lewej jeszcze za mgłą - przed filcem).

Obrazek

Efekt w całej okazałości:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek


Czas wykonania: Mi zajęły to 2 pełne dni, z czego często robiłem przerwy z powodu bolących nadgarstków od tarcia papierami.

Wszelkie prawa zastrzeżone. Kopiowanie, powielanie i wykorzystywanie części lub całości informacji, zdjęć, grafik, kodów html i innych zawartych na tej stronie w formie elektronicznej lub jakiejkolwiek innej bez zgody autora zabronione. Artykuł napisany przez użytkownika mati55 z forum zipp-forum.pl
Poradnik został umieszczony na stronie: www.zipp-forum.pl oraz forum.mieloch.pl


Podobał Ci się poradnik ? Pomógł Ci ? Postaw Piwo...




_________________

Obrazek


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 04 lut 2012, 22:38 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 sty 2012, 20:43
Posty: 13
Lokalizacja: Rybnik
Pojazd:
Przyda się w jakim sklepie kupiłeś SENSOL ??




_________________

Project DRAG 2013 by Hojas & Edi wbijać !!
\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/\/
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2156274#2156274




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 8:16 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 paź 2010, 16:24
Posty: 3001
Lokalizacja: Słopnice
Pojazd: nissan
Hojas21 pisze:
Scansol

Kupisz go nawet w budowlanym.Albo na pewno będzie tam gdzie kupisz papiery wodne.
Co do poradnika to na prawdę wzorowa instrukcja :wink:


Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 8:56 przez capekpl1, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 8:31 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
Hojas21 pisze:
SENSOL ??


capekpl1 pisze:
Hojas21 napisał/a:
SENSOL

Kupisz go nawet w budowlanym


Chyba Scansol. :wink:

Co do poradnika, podobnych jest już sporo, jednak widać, że się starałeś za co duży plus. :wink: Co do samej polerki - efekt średni. :<

Obrazek

Wyżej masz fotkę mojej, po 2h pracy (nie skończona w 100%) ;)




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK


Ostatnio zmieniony 05 lut 2012, 8:33 przez Tom_Q, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 11:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2011, 21:53
Posty: 67
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Pojazd:
A czym polerowałeś ? Pastami czy papierami ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 17:32 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 maja 2011, 12:32
Posty: 846
Lokalizacja: Dolny Śląsk
Pojazd:
Tom_Q pisze:
Hojas21 pisze:
SENSOL ??


capekpl1 pisze:
Hojas21 napisał/a:
SENSOL

Kupisz go nawet w budowlanym


Chyba Scansol. :wink:

Co do poradnika, podobnych jest już sporo, jednak widać, że się starałeś za co duży plus. :wink: Co do samej polerki - efekt średni. :<

Obrazek

Wyżej masz fotkę mojej, po 2h pracy (nie skończona w 100%) ;)

według mnie zależne jest to również od trafienia w odpowiedni stop aluminum :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 20:34 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 gru 2010, 12:38
Posty: 179
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
Tom_Q, 2h to robisz coś szybkim sposobem ;d
Jak robiz polere?




_________________

https://www.facebook.com/KrzysztofZielaskiewiczStunt4t




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 20:38 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 05 mar 2011, 9:17
Posty: 1142
Lokalizacja: to masz ?
Pojazd:
KrzysiuZ pisze:
Jak robiz polere?


mati55 pisze:
A czym polerowałeś ? Pastami czy papierami ?


Ojj, raczej sposobu nie zdradza, gdyż zamierzam otworzyć zakres usług polerskich ;)




_________________

Śledź na bieżąco relacje z mojego garażu na Facebook'u: KLIK




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 22:01 
*

Rejestracja: 05 lut 2012, 21:50
Posty: 2
Lokalizacja: Shadow Moses
Pojazd:
Mati55 napisałeś żeby polerować na średnich obrotach, tylko miałeś na myśli ustawienie na skręcanie w srednim przedziale czy wciśnięcie spustu do połowy bo zdaje się że mam taką samą wkrętarkę to będzie idealnie tak samo. Kupiłeś ja z 2 aku jeśli tak to ta sama, ciekawe ile wytrzymuje Ci aku przy polerowaniu?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lut 2012, 22:04 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 14 kwie 2011, 19:20
Posty: 114
Lokalizacja: Sońsk (mazowieckie)
Pojazd:
Baker89, Nie prawda, na każdej się da zrobić porządny efekt. :P


Co do poradnika to trochę zbędny, jest ich już kilka na forum...




_________________

SpeedFight I by Damian
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2012, 14:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 02 paź 2011, 21:58
Posty: 447
Pojazd:
Dobrze jest.. Mi sie tam podoba :P
Od jutra sam sie wezme za polerke :D
Dobry poradnik 6/6.. :P :roll:




_________________

Zapraszam do Speeda ! :D
viewtopic.php?p=2201105#2201105
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2012, 16:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 06 lis 2010, 19:55
Posty: 447
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd:
Dobry poradnik wszystko dobrze wyjaśnione pokazane na fotach. Gratuluję :)




_________________

TGB - Diabeł
RS - Szatan.

Aprilia : http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=1841573#1841573




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 lut 2012, 21:12 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 cze 2010, 19:01
Posty: 410
Lokalizacja: Koronowo (CBY)
Pojazd:
Skoro nie zdradza sposobu to na 99% robi to pastami podejrzewam że w trzech gradacjach sie zamyka może uzywa 4. Plus do ostatniej pasty bawełniania tarcza. Jeżeli dobrze strzeliłem to żadna tajemnica bo tyle mozna sie dowiedzieć od uzytkowanika na alle sprzedającego pasty szlifierskie i polerskie,




_________________

Obrazek
Ku pamięci[*]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 11 lut 2012, 12:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2011, 21:53
Posty: 67
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Pojazd:
FoxHound, Po prostu wciskasz spust tak jak czujesz, przy wielkich obrotach filc będzie ci uciekał, jeśli uda Ci się utrzymać wiertarkę/wkrętarkę to możesz nawet na dużych obrotach polerować, wkrętarka/wiertarka w tym przypadku nie ma znaczenia, ja musiałem doładowywać 3 razy akumulatorek, ponieważ przy dużych obrotach, i przy dociskaniu akumulator szybko się rozładowuje...




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2012, 18:38 
*

Rejestracja: 21 sty 2012, 17:16
Posty: 12
Pojazd:
zaczołem od papieru o granulacji 320
i nadal są rysy

mam zacząc od nowa i zacząc od papieru o granulacji 200 czy 120


Ostatnio zmieniony 14 lut 2012, 18:40 przez tuner34, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 14 lut 2012, 18:56 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lut 2011, 21:53
Posty: 67
Lokalizacja: Rawa Mazowiecka
Pojazd:
Ale czy robiłeś wszystko zgodnie z poradnikiem ? tj. takimi papierami ? Co polerujesz ? Jakie ilości papierów Ci poszły ? Małe ryski po papierze 2500 jeszcze będą, od tego jest pasta polerska, aby nadać efekt lustra, jednocześnie pokryć te ryski...;)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 16 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy