Dzisiaj jest 01 gru 2024, 20:15



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 cze 2011, 18:19 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2009, 14:27
Posty: 512
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd: CIVIC
Witam,

Zauważyłem, że na forum nie ma jeszcze tematu jak rozebrać korektor momentu obrotowego. W związku z tym, że wiele ludzi o to pyta, a dla niektórych jest to nieosiągalne, postanowiłem zaprezentować jak to zrobić w prosty sposób.

Potrzebne nam będą:

- 2x śrubokręt płaski (solidny o szerokiej końcówce)
- imadło, albo druga osoba, która pomoże trzymać nam korektor

Obrazek

Na początku wkładamy korektor momentu obrotowego do imadła, jak na obrazku poniżej. Najlepiej jak rozszerzymy talerze i wtedy lekko ściśniemy (pamiętajcie, żeby skręcać imadło z umiarem, aby nie pokrzywić talerzy korektoru!).

Obrazek

Użyłem szmatki, aby nie porysować korektora.

Następnie bierzemy poprzednio przygotowane śrubokręty i wkładamy je pod element na który zakłada się sprężynę centralną.

Obrazek

Teraz naciskamy równocześnie na oba śrubokręty i widzimy taki efekt:

Obrazek

Ściągamy tą "nakładkę" i nasz korektor na tą chwilę wygląda tak:

Obrazek

Co łatwo możemy zauważyć na zdjęciu na części ruchomej są 2 bolce, które umożliwiają poruszanie się jej. Na tę chwilę nie są one niczym przykręcone i same mogą wypaść. Jednakże w moim przypadku w wyniku dużej ilości smaru do wyciągnięcia ich użyłem magnesu (tym samym zapobiegłem zgubieniu)

Obrazek

I to już chyba wszystko co możemy rozebrać. Oczywiście w 2 części mamy jeszcze 2 łożyska ale ich nie będę wyciągał :mrgreen:

Oto wszystkie elementy:

Obrazek


Często w wyniku wysokich przebiegów, czy obciążenia silnika zauważamy, że nasz korektor się rusza na boki. Przyczyną mogą być zużyte bolce. Nie wiem czy da się je kupić, ale ja założyłem z poprzedniego korektoru i teraz chodzi jak nowy.

Przy okazji możemy również odnowić korektor, czyli wytrzeć stary smar, a nałożyć nowy, najlepiej grafitowy. Nakładamy go do wewnętrznej części ruchomego talerza.

I to chyba już na tyle. Mam nadzieję, że się przyda, i że to co napisałem jest łatwe do odczytania. Chętnie udzielę odpowiedzi na Wasze pytania.

Artykuł pisałem sam i zabraniam rozpowszechniania go po innych forach.

Pozdrawiam.


Ostatnio zmieniony 20 cze 2011, 18:24 przez wiq_27, łącznie zmieniany 2 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2011, 20:51 
******
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 sty 2010, 6:29
Posty: 3774
Lokalizacja: RMI
Pojazd: Struś
Super art. Na pewno się przyda :) Brawo :twisted:




_________________

http://olx.pl/oferty/uzytkownik/4qYN/

Sprzedam strój motocyklowy




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 20 cze 2011, 20:54 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 paź 2010, 17:30
Posty: 611
Lokalizacja: Nowy Tomyśl
Pojazd:
brakowało tu tego artykułu :<

brawo dla Ciebie mistrzu :wink:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2011, 8:23 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 07 maja 2011, 6:25
Posty: 118
Lokalizacja: Łódzkie
Pojazd:
świetnie :cool: na pewno się przyda w przyszłości :<




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2011, 8:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 maja 2010, 20:08
Posty: 698
Lokalizacja: Siedlce
Pojazd:
Nawet niezły artykuł.. bolce te można również wyjąć za pomocą jakiś cienkich kombinerek. a ta nakładka jest tylko po to żeby sprężyna dociskowa nie bujała się na boki




_________________

SPRZEDAM:
naklejki stage6 czarne i biale 210x40
korektor momentu obrotowego do p/g

gG:578552 (pisac nawet jak niedostepny)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2011, 18:58 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:45
Posty: 683
Lokalizacja: Kalisz
Pojazd:
Chyba coś ci się kolego wydaje główną funkcja tej nakładki jest trzymanie tych bolców a trzymanie sprężyny to już swoja drogą.




_________________

[center]*Malossi Mulitivar*Malossi X-Special*Stage6 WC*Tec Evo Racing*Tec Sport*Tecnigas RSII*
Jedyna taka na forum! [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2011, 21:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2009, 14:27
Posty: 512
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd: CIVIC
Tak jak pisze malagadeca, jednakże wg mnie obie role które spełnia ta nakładka są jednakowo ważne ;). Bardzo się cieszę, że podoba się artykuł :lol:




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2011, 22:16 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 kwie 2009, 12:45
Posty: 683
Lokalizacja: Kalisz
Pojazd:
Powiem tak, jak przeczytałem twój artykuł to mi się przypomniało że jeszcze nigdy nie czyściłem kolektora więc to uczyniłem. O dziwo po nasmarowaniu i złożeniu skuter stał się płynniejszy lepiej się wkręca i równiej schodzi z obrotów.




_________________

[center]*Malossi Mulitivar*Malossi X-Special*Stage6 WC*Tec Evo Racing*Tec Sport*Tecnigas RSII*
Jedyna taka na forum! [/center]


Ostatnio zmieniony 24 cze 2011, 22:17 przez malagadeca, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2011, 22:49 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 21 kwie 2011, 21:04
Posty: 1
Lokalizacja: Wieruszów
Pojazd:
Napewno nie jednemu się przyda (mnie także) :)
Wszystko zrozumiale napisane,pokazane,dużo zdjęć BARDZO DOBRY poradnik. Można z Ciebie brać przykład :P




_________________

Simson: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?p=2029930#2029930
Booster: http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t ... &start=760
Sprzedam Boostera.
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 24 cze 2011, 23:41 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 10 maja 2009, 20:52
Posty: 4799
Lokalizacja: Nowy Targ
Pojazd:
Świetny artykuł gratuluję :D Na pewno się przyda choćby mnie.




_________________

Pozdrawiam




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 25 cze 2011, 14:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 gru 2009, 14:27
Posty: 512
Lokalizacja: Olkusz
Pojazd: CIVIC
Aż miło się robi jak Wam się podoba, zainspirowało mnie to do robienia innych poradników :) . Nawet same ostrzeżenia znikają ;D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 06 sie 2011, 9:45 
*

Rejestracja: 29 cze 2010, 11:04
Posty: 186
Pojazd:
A jak się wyjmuje łożyska? trzeba zeszlifowac spaw na korektorze od strony przełożen? Czy jak?




_________________

Cylinder: Malossi Sport 70cc
Wał: Top Racing Race HQ
Wydech: Laser X-Pro
Gaźnik: DELLORTO PHBN 17.5
Wariator: Malossi Multivar
Sprzęgło: Tec Evo Racing
Dzwon: Naraku Racing
Sprężyna Malossi Czerwona




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 12:11 
***

Rejestracja: 27 mar 2011, 17:00
Posty: 629
Pojazd:
Dobra robota. Oby takich więcej :shock:




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 12:43 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 mar 2010, 16:33
Posty: 1158
Lokalizacja: Czerniec
Pojazd: VW GOLF
Amavi, Wybijasz je :wink:




_________________

www.klagmotors.pl




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 07 sie 2011, 20:58 
Zbanowany

Rejestracja: 20 cze 2011, 19:01
Posty: 45
Lokalizacja: Sępólno Krajeńskie
Pojazd:
przydatne ale jak szukałem to nie było xd




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 7:13 
*

Rejestracja: 29 cze 2010, 11:04
Posty: 186
Pojazd:
Wiecie moze jaki rozmiar tych lozysk? bo chcial bym wyciagnac i od razu wsadzic nowe




_________________

Cylinder: Malossi Sport 70cc
Wał: Top Racing Race HQ
Wydech: Laser X-Pro
Gaźnik: DELLORTO PHBN 17.5
Wariator: Malossi Multivar
Sprzęgło: Tec Evo Racing
Dzwon: Naraku Racing
Sprężyna Malossi Czerwona




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 08 sie 2011, 13:35 
*

Rejestracja: 24 maja 2010, 21:00
Posty: 86
Pojazd:
Dobry art :< aż miło się czyta :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 12 sie 2011, 13:46 
*

Rejestracja: 05 maja 2011, 21:51
Posty: 2
Pojazd:
Artykuł bardzo dobry i przydatny :P

Brawo za pomysł !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 sie 2011, 10:18 
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 lip 2011, 22:17
Posty: 0
Lokalizacja: brać kase na wache??
Pojazd:
Super napewno sie przyda. Pierwszy taki art na forum




_________________

Honda X8R-S
Wydeh gjannelli
WarJator Polini Speed Control
Sprenrzyna doćskowa Hebo +60%
Pasek polini kevlar
Rolki 6,3
Sprężynki Top Racing +30%
Przeciwtalerz Polini Air Speed
v-max okolo 90 i niezle przyśpieszenie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 lip 2013, 20:59 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 wrz 2012, 16:48
Posty: 105
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Pojazd:
Czy luzy na kolektorze mogą powodować blokownie się układu ?




_________________

Led Xenon Do każdego skutera! Ceny już od 49zł !
Obrazek
Klosz Fabryczny--Klosz Black Line---Efekt Nocą
Więcej info na Mail/PM

https://www.youtube.com/watch?feature=p ... qZpEFHD2Ys




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 24 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy