Dzisiaj jest 23 lis 2024, 5:42



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 lis 2010, 20:08 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Witam.
Temat odblokowywania skuterów był milion razy wałkowany , ale postanowiłem że stworze art gdzie wszystko 3ma się kupy!
Odblokowanie to etap , w którym standardowe 50km/h nam nie wystarcza.
Wcale nie jest to trudny zabieg , w zależności od modelu skutera i silnika występują przeważnie te same blokady.
Ich zdjęcie pozwala na poruszanie się skuterem nawet do 90km/h
#Podstawową i najczęstszą blokadą jest tłumik.
Może on posiadać 3 rodzaje blokad:
Obrazek
1 . z nich to tak zwana ślepa kiszka, powoduje ona zawirowywania spalin w układzie wydechowym przez co skuter się muli i słabo wkręca na obroty.
Należy ją odciąć a otwór dokładnie zaspawać tak aby spawy nie przedostały się do środka wydechu.
2. rodzaj blokady
Obrazek
to zwężka w tłumiku , ogranicza ona ilość spalin wpadających do wydechu
U kolegi w Rexie wyglądała ona tak:
Obrazek
Obrazek
Jak powiększyć otwór? Np. dużym wiertłem , lub roztoczyć na tokarce
3. rodzaj i najgorszy
Obrazek
Występuje on tylko i wyłącznie w starszych modelach silnika Piaggio/Gilera, podobnie jak blokada 2 rodzaju ogranicza przepływ spalin ,ale na długosci połowy wydechu, co teraz zrobić? Pozostaje nam kupno odblokowanego kolanka (koszt ok . 90zł na scooter- attack chyba) lub najlepsze rozwiązanie kupno wydechu od nowszego modelu PG.
Jest jeszcze możliwość wyrzucenia ,,katalizatora'' opis znajdziecie tu:
http://www.gilera-runner.com/runner-kat.shtml
Gdy już wiemy że skuter nasz ,,oddycha'' przystępujemy do ściagania kolejnych blokad.
#Napęd-Wariator
Kolejną blokadą obmyślaną przez producentów 2oo jest tak zwana podkładka dystansowa.
Ograniczna ona wejście paska na samą górną bierznie wariatora(stąd łatwo sprawdzić czy ona jest)
Obrazek
Sposób jej zdjęcia jest przedstawiony na tej stronie także nic nie musze tłumaczyć:
http://www.gilera-runner.com/vario.shtml
Dodam tylko od siebie że tulej wariatora zostawiamy w spokoju! ściągamy z niej tylko pierścień!
Czy to koniec zabawy z napędem?
Nie zawsze!
Peugeot oraz Piaggio zastosowały perfidną blokade, talerz przykręcany 3 śrubami z tyłu wariatora:

Obrazek
W Piaggio zdjęcie tego talerzu nie daje kosmicznych osiągów, prawie że żadnych poza elastyczniejszym przyspieszeniem przez to że wariator i wał nie jest tak dociążony zaś w silnkach Peugeota dopiero pokazuje skuter pazurki. W znajomym kolegi Ludixie z technigasem next-r szedł tylko 60km/h nie wiedzieliśmy naprawde co jest, po zdjęciu tego dziwadła licznik został zamknięty :)
#Układ paliwo-powietrze
Skuter dodatkowo aby zmniejszyć osiągi ma ograniczoną dawke paliwa i powietrza.
Dawka powietrza to najczęściej różnorakie zwężki przez które powietrze jest w małej ilości dostarczane do gaźnika.
W Rexie taka zwężka wyglądała tak:
Obrazek
Zaś w Piaggio Typhoon etap jej zdjęcia wygląda tak:
Obrazek
Edit:
po moich testach wynika że jeżeli mamy gaźnik 14mm i dysze seryjną 60 , to po wyrypaniu zwężki najoptymalniejsza jest dysza ok 67-70 ponieważ musiałem ponawiercać dziurki w osłonie filtra pow bo go zalewało na 72.


Jest jeszcze 1 rodzaj zmniejszenia dawki powietrza , to blasza z nawiercanymi małymi otworami przez które ,,rzekomo'' ma przedostawać się powietrze- Demontujemy.
-Noo dobra złożyłem skuter robi buuu i nie jedzie co jest nie tak??
Zmiana dyszy ! Musi zostać wyrównana dawka paliwo-pow. ja z 60 zmieniłem na 72 i jest znakomicie :) doszedł też pomruk po zdjęciu zwężki.
Czy to koniec zabawy z układem paliwowym?
Nie, możemy też pokusić się o zmiane króćca na odblokowany , koszt ok. 30zł jeżeli chodzi o P/G .
Obrazek
Obrazek
W ten sposób dobiegam do konica artu.
Ale czy to wszystkie możliwe blokady w skuterach 50ccm?
Niestety nie
Zdarzają się też krótkie przełożenia,
Wtedy już jest konieczna zmiana przełożeń
Jak to sprawdzić ? Jeżeli są krótkie to na 1 obrót koła przypada ok 14-15 obr. dzwonu. Te rodzaje przełożeń są stostowane przeważnie w silnikach Morini np. Suzuki Katana, TGB
Lub starszych Yamahah BWS(do94r) ( tu podejdą przełożenia od Aeroxa)
Przy 70ccm warto pokusić się o zmiane przełożeń ze wzgl. na to że nie wyciśniemy maxymalnej mocy.
Tutaj pozwoliłem sobie skopiować fragment ze strony poświęconej katanie:
Cytuj:
Dlaczego Katana jeździe tak mało z zablokowanymi przekładniami?
- Ponieważ seryjne montowane przełożenia w Katanie są bardzo krótkie. Zwiększając przełożenia, zwiększamy v-max naszego jednośladu.

Jakie przełożenia wybrać i co zyskamy w przypadku ich montażu?
- Osobiście polecał bym montaż przełożeń pierwotnych Malossi i wtórnych Polini. Jest to najlepsze rozwiązanie jeśli nie chcemy stracić przyśpieszenie a zyskać sporo bo aż +/- 20km//h na v-maxie.

Obrazek
Mogą wystąpić też blokady CDI
Gdzie pozostaje wymiana lub przecięcie odpowiedniego kabelka :)

EDIT:
http://www.gilera-runner.com/drosselliste.shtml
Tutaj macie liste blokad w których skuterach jakie występują!!!
1 tabela oznacza Blokada na wariatorze (podkładka lub pierścień na 3 śruby)
2 tabela Wg tłumacza rura rezonansowa - czyli blokady typowe dla tłumika
3 tabela Podobnie jak 2 tabela zwężenie prawdopodobnie przy tłumiku
4 tabela to chyba blokady w filtrze powietrza
5 tabela blokady elektryczne

UPDATE:
oto zwężka która znajduję się w wydechu Yamahy DT 80 , należy ją wyrzucić i ponownie zaspawać wydech
Obrazek
W części motorowerów właśnie znajdują się takie zwężenia . Zamiast kupować sportowy tłumik można najpierw sprawdzić czy czasami nasz nie posiada takiego dławika.
UWAGA!!!
ART JEST NAPISANY TYLKO I WYŁĄCZNIE PRZEZE MNIE , ZAKAZ KOPIOWANIA!!!
AUTOR ARTYKUŁU NIE PONOSI ODPOWIEDZIALNOŚCI ZA NIEUMIEJĘTNE ODBLOKOWYWANIE SKUTERA ORAZ JEGO SKUTKI.


Ostatnio zmieniony 13 cze 2013, 12:07 przez Revo, łącznie zmieniany 12 razy

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2010, 20:26 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 21:23
Posty: 605
Lokalizacja: Płońsk
Pojazd:
W końcu jakiś konkretny artykuł o blokadach w 2t. Na pewno się przyda :mrgreen:




_________________

Colibrox:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=281403
Hrr:
http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=342383
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 02 lis 2010, 20:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 maja 2010, 20:51
Posty: 252
Lokalizacja: Radom
Pojazd: Rieju
No bardzo ładny artykuł pozdrawiam :)




_________________

wicherq94 pisze:
wornesz napisał/a:
jak zaproszę jakąś dziewczyne do domu i siedzimy w moim pokoju to co 15 min stary wbija ( tak nagle) z okrzykiem "KONTROLA ! " xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 7:31 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 paź 2010, 16:28
Posty: 82
Lokalizacja: Bydgoszcz
Pojazd:
zdjąłem to wszystko tak jak tu piszą oprócz modułu i skuter i tak leci mi 50km/h co to może być??



Mój skuter to benelli 49x


Ostatnio zmieniony 03 lis 2010, 7:31 przez matikeeway, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 8:45 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 20 maja 2010, 15:33
Posty: 463
Lokalizacja: Kielce
Pojazd:
Moduł :P Odcinka sie włącza.




_________________

WWW.TKKJ.NET

Cytuj:
,, mixol to nie olej... to płynna technologia"

xD




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 14:55 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 17 paź 2009, 23:46
Posty: 4078
Lokalizacja: wlkp
Pojazd:
Dodaj jeszcze podkładki pod króćcem i śrubki blokujące przepustnicę.
Jak znajdziesz czas warto by to skleić z poradnikiem o odblokowywaniu chinoli.




_________________

RoQs pisze:
jestem teraz na 1 roku zawodówki




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 17:10 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Booyaka pisze:
Dodaj jeszcze podkładki pod króćcem i śrubki blokujące przepustnicę.

Mówisz o 4t
Booyaka pisze:
Jak znajdziesz czas warto by to skleić z poradnikiem o odblokowywaniu chinoli.

Nie bd tego kleił nie chce syfu 2t to 2t.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 17:46 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 11:04
Posty: 350
Lokalizacja: ŚLĄSK
Pojazd:
Co to dokładnie jest ten talerz z tyłu waria? Był on stosowany w piaggio zipie 97r?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 17:48 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Był stosowany w starych typach silników Piaggio także w twoim raczej też, to blaszka okrągła przykręcana na 3 śruby.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 18:09 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 11:04
Posty: 350
Lokalizacja: ŚLĄSK
Pojazd:
ona była przykręcona do wariatora?

Ja mam coś takiego http://skuterownia.com.pl/wariator-sag50-p-808.html czy ten złoty okrąg na trzech śrubkach to blokada


Ostatnio zmieniony 03 lis 2010, 18:17 przez tomcioxxx, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 18:31 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
Taa to jest to.
Ale po zdjęciu tego nie spodziewaj się kolosalnych osiągów, skuter będzie tlyko elastyczniejszy.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 18:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 11:04
Posty: 350
Lokalizacja: ŚLĄSK
Pojazd:
A jak to ściągne to nie wysypią się rolki z waria?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 19:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 24 maja 2010, 14:49
Posty: 85
Lokalizacja: Klęczany-Rzeszów
Pojazd:
eee nie
jak zalozysz scisniesz i zakrecisz to przecież nie wylecą bo nie będą mialy ktorędy




_________________

Obrazek
Mieloch Forum
^^^CLICK FOTO^^^




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 19:17 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 paź 2010, 11:04
Posty: 350
Lokalizacja: ŚLĄSK
Pojazd:
No to dzięki jutro sprawdze ila da ściągnięcie tej blokady.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 19:23 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 sie 2009, 19:15
Posty: 434
Lokalizacja: Gorzów Wielkopolski
Pojazd:
tomcioxxx pisze:
No to dzięki jutro sprawdze ila da ściągnięcie tej blokady.

Ja miałem w hondzie taką blokadę. Nic mi nie dało prócz tego że wykręcał większe obroty :} Dynamika jazdy się poprawiła jedynie :}




_________________

[center]Ku pamięci [*] [/center]




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 20:03 
*

Rejestracja: 14 maja 2010, 13:30
Posty: 115
Lokalizacja: Zamość
Pojazd:
Bardzo dobry art. Muszę kupić większą dyszę bo tak mi muli i nie chce jechać jak ściągnę blokadę z filtra. Dzięki za pomoc




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 03 lis 2010, 20:14 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2009, 15:26
Posty: 2647
Pojazd:
tomcioxxx pisze:
A jak to ściągne to nie wysypią się rolki z waria?

A czy sportowe wariatory to mają? :]
Obrazek
Obrazek
Nieeeee


Ostatnio zmieniony 03 lis 2010, 20:15 przez Revo, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lis 2010, 14:11 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 13 maja 2010, 21:06
Posty: 471
Pojazd:
Świetny poradnik ;) gratulacje dla autora :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 04 lis 2010, 15:35 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 mar 2010, 18:45
Posty: 597
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
NOo poradnik spox !

Dziex przyda się

pozdr. !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 05 lis 2010, 17:05 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 22 sie 2010, 8:57
Posty: 165
Pojazd:
Poradnik przydatny ale jakbyś chciał się ubiegać o podklejenie musiałbyś go dopracować , nie czepiam się bo artykuł naprawdę fajny




_________________

AirSoft Player




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 134 ]  Przejdź na stronę 1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy