Dzisiaj jest 02 gru 2024, 10:39



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 20 paź 2012, 19:53 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 21:54
Posty: 14
Pojazd:
Witajcie.

Otóż mam Agilitkę 4t 2005r. Ma przejechane dopiero 2000 km, a to dlatego, że dłuugo stała.
Jeżdżę nią jeden sezon, w pełni zablokowana. Teraz nadszedł jej czas :mrgreen:
Chcę wpakować w nią 500 zł nie licząc odblokowania. Odblokowana będzie Full, razem z modułem.
I teraz mam pytanie. Jak najsensowniej wydać te pieniądze ?
Jaki wariator najlepszy ? Malossi Multivar, Polini Speed Control czy Naraku HS Racing ?
Jaka sprężyna dociskowa ? Seryjna, czy może zainwestować w inną ?
Warto pakować się w sprzęgło sportowe/dzwony ?
Jakie rolki najlepsze pod daną konfigurację ?
Sprężynki sprzęgła do wymiany ?

Z góry dziękuję wszystkim za odpowiedzi :)
PS Lepiej, żeby Żyletka się dobrze zbierała V-Max 75 km/h spokojnie wystarczy :cool:


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 21 paź 2012, 10:41 
*

Rejestracja: 02 sie 2011, 13:58
Posty: 118
Lokalizacja: warmińsko-mazurskie
Pojazd:
w 4t, najlepiej zmienic cylek na 80ccm i dac duzy gaznik.
Sprzegło, wariator tu praktycznie nic nie da;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 paź 2012, 12:03 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
arekini pisze:
I teraz mam pytanie. Jak najsensowniej wydać te pieniądze ?

Mógłbym zaproponować większy cylinder dodatkowo dedykowaną pod niego głowicę,lecz nie zmieścisz się w tej kwocie jeśli chodzi o markowe podzespoły.Możesz pomyśleć nad cylindrem Tec Performance 90cc,do tego zakup większej dyszy i drobna regulacja napędu.Druga opcja to cylinder Airsal do niego dla przykładu wariator Naraku HS + regulacja gaźnika ,napędu.

Cytuj:
Jaki wariator najlepszy ? Malossi Multivar, Polini Speed Control czy Naraku HS Racing ?

Wszystkie te trzy marki specjalizują się w doskonałej jakości wykonania.Ja osobiście posiadam trzecią opcję i po przejechaniu 12.000 km wariator jest jak nowy.Osiągi zależą głównie tutaj od regulacji.Wariator ten lubi lekkie rolki,chociaż jak wspomniałem jest to kwestia regulacji pod dany cylinder.Każdy zareaguje inaczej.
arekini pisze:
Jaka sprężyna dociskowa ? Seryjna, czy może zainwestować w inną ?

W zależności od zastosowanych podzespołów oraz modyfikacji napędu.Jeśli został zmieniony wariator oraz rolki,prężynę centralną (docisk )sprzęgła zmieniamy według swoich upodobań.Jeśli osiągi są zadowalające i nie ma dziury w przyspieszeniu sprężyny można nie ruszać.Jedną ze sprężyn jaką można opcjonalnie zastosować to malossi żółtą.
arekini pisze:
Warto pakować się w sprzęgło sportowe/dzwony ?

Tylko przy większych zestawieniach.Spokojnie można jeździć na seryjnym sprzęgle przez wiele kilometrów.
arekini pisze:
Jakie rolki najlepsze pod daną konfigurację ?

Jak wspomniałem,wszystko zależy od wariatora i ogólnej konfiguracji.Każdy silnik inaczej reaguje na daną wagę rolek,więc trudno tutaj jednoznacznie coś stwierdzić.
arekini pisze:
Sprężynki sprzęgła do wymiany ?

Kwestia gustu.Masz do wyboru trzy twardości sprężynek.
arekini pisze:
V-Max 75 km/h spokojnie wystarczy :cool:

Przykładowe zestawienie:
-Cylinder Airsal
-Dysza główna gaźnika o rozmiarze 92
-Wariator Naraku HS
-Rolki wariatora 5-6 gram.
-Pasek naraku endurance
(zalecane obroty przy prędkości maksymalnej 6,5 - 7 tys.)
I Twój wynik będzie bardzo zbliżony.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 paź 2012, 17:15 
*

Rejestracja: 09 sie 2011, 21:54
Posty: 14
Pojazd:
Dziękuję za odpowiedź, lecz mam jeszcze kilka pytań. Powiadasz, że dysza 92 będzie ok ?
Wariator - mógłbyś coś o nim opowiedzieć, ponieważ mało osób go ma ?
Moim celem jest bardzo dobre przyśpieszenie jak na 4t, więc ten pasek Naraku nie będzie się na starcie ślizgał z rolkami, powiedzmy, 5,5g - 6g ?
A te sprężynki sprzęgła dają coś ? (nie znam się na tym :) )
I co z gaźnikiem ? Seria może zostać ?
Z góry każdemu dziękuję za odpowiedzi :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 21 paź 2012, 17:35 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
arekini pisze:
Wariator - mógłbyś coś o nim opowiedzieć, ponieważ mało osób go ma ?

Cóż ja nie narzekam.W zestawie były bodajże rolki 7,5 gram.W tym zestawieniu było trudno przekroczyć 6 tys.obrotów,więc i moc nie była w pełni wykorzystana.Zastosowałem rolki z rzędu 6 gram i było dobrze.Wariator w sobie jest dobrze wykonany.Po przejechaniu 12.000 km nie widać jakiś znacznych śladów zużycia.Pozostałe marki również robią dobra robotę,lecz Naraku jakby nie patrzył głównie specjalizuje się w częściach typowych dla silnika 4t.
Cytuj:
Moim celem jest bardzo dobre przyśpieszenie jak na 4t, więc ten pasek Naraku nie będzie się na starcie ślizgał z rolkami, powiedzmy, 5,5g - 6g ?

Nie ma takiej możliwości.W razie czego można zastosować mocniejszy docisk sprzęgła.Chociaż jeśli chodzi o jakiś mniejszy setup zwykły pasek Bando by wystarczył w zupełności.
arekini pisze:
A te sprężynki sprzęgła dają coś ? (nie znam się na tym :) )

Odpowiadają za moment w którym szczęki sprzęgła łapią dzwon.Jeśli chcesz,aby ruszał z małego gazu dajesz najmiększe,jeśli ma ruszać z dużego gazu w tym energicznie dajesz najtwardsze.
arekini pisze:
I co z gaźnikiem ? Seria może zostać ?

Tak i nie.Większy gaźnik daje lepsze chłodzenie cylindra zarazem lepszą jego pracę.Jesli nie chcesz zmieniać gaźnika zastosuj większą dyszę główną.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 5 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy