Dzisiaj jest 25 lut 2025, 12:57



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Nieaktualne
Post: 18 sie 2013, 20:21 
*

Rejestracja: 18 sie 2013, 19:14
Posty: 39
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Pojazd: Kymco Super 9
Witam. Jestem świeży na forum, więc proszę o wyrozumiałość. Posiadam skuter Romet 717 4T chłodzony powietrzem z 2010 roku, przebieg 1500 km. W ciągu najbliższych 3 tygodni zrobię przegląd i w serwisie ściągnę blokady. Wydaje mi się jednak, że na seryjnych częściach mój Romek nie pojedzie więcej niż 70 km/h. Trzeba coś z tym zrobić. Chcę lekko podrasować 717, aby osiągał prędkości rzędu 80-85 km/h. Budżet na razie jest niski, ale zawsze można coś zaoszczędzić. Chcę zmieścić się w 1 tysiącu złotych.
Myślałem o wymianie (po kolei): wariator (+rolki i sprężyna centralna), sprzęgło i dzwon sprzęgła, cylinder 80 ccm (+ewentualnie głowica z większymi zaworami), łożyska wału, większa dysza główna (np. 88) i wałek rozrządu. Czy czegoś brakuje w tych częściach? Myślałem o większym gaźniku i króćcu, ale podobno do 90 ccm i do klasy sport nie jest potrzebna wymiana tych części i wału. Teraz mi powiedzcie, które części mają najlepszy stosunek ceny do jakości i będą "współpracować" z 139QMB.
Wariator: Top Racing SV1, Tec R Type, Malossi Multivar, Stage6 Sport Pro, Naraku HS Racing.
Sprzęgło: RMS Racing, Motoforce Evolution, Top Racing Race.
Dzwon sprzęgła: Tec CNC R, Hebo Manston Wing, Motoforce Racing.
Cylinder: Tec Performance 80, Airsal Sport 80. Czy jeśli przy tych cylindrach zostałbym przy seryjnej głowicy robiłoby to dużą różnicę?
Łożyska wału i uszczelniacze: RMS Metal, Motoforce.
Wałek rozrządu - Tec Performance.

Po zamontowaniu tych części pomyślę o: wzmocnionym pasku, wydechu, większym gaźniku, króćcu ssącym i wale, ale to w dalszej przyszłości. Skupmy się na bliższej przyszłości.

Proszę o szybką odpowiedź, z góry dzięki! ;)




_________________

ZAJRZYJ, OCEŃ I SKOMENTUJ MOJE KYMCO :3
KYMCO SUPER 9 BY DAWID 717


Ostatnio zmieniony 09 gru 2013, 20:30 przez Dawid717, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 18 sie 2013, 20:41 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 26 kwie 2013, 19:14
Posty: 2609
Lokalizacja: Lubelskie.
Pojazd:
Kup mallosi sport 70cc, gaznik 19mm dellorto,i zx
spokojnie poleci ile chcesz ;p




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 sie 2013, 20:50 
*

Rejestracja: 18 sie 2013, 19:14
Posty: 39
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Pojazd: Kymco Super 9
buniek pisze:
Kup mallosi sport 70cc, gaznik 19mm dellorto,i zx
spokojnie poleci ile chcesz ;p

Same części podane przez Ciebie kosztują ponad 1000 zł, ale dzięki za radę, może kiedyś skorzystam :D
Na razie prosiłbym o odpowiedzi do pytań zadanych w temacie.




_________________

ZAJRZYJ, OCEŃ I SKOMENTUJ MOJE KYMCO :3
KYMCO SUPER 9 BY DAWID 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 0:13 
*******

Rejestracja: 08 lip 2012, 23:03
Posty: 4997
Lokalizacja: Obrzycko, WLKP
Pojazd: znowu SR Custom
masz 4t więc najlepiej będzie kupić cylinder np Airsal Sport 80 i najlepiej z głowicą, sportowy wałek rozrządu, gaźnik 21mm, filtr stożkowy, łożyska na wale kupić, ewentualnie nowy wał, do tego twardszy docisk i regulacja gaźnika, potem kiedyś możesz pomyśleć o wariatorze




_________________

Obrazek
SR CUSTOM
http://www.forum.mieloch.pl/viewtopic.p ... sc&start=0




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 8:21 
*

Rejestracja: 19 maja 2013, 23:25
Posty: 128
Lokalizacja: Jeżowe
Pojazd:
silników 4t nie opłaca sie tuningowac jak chodza na seri to zrobi duzy przebieg taj jak kolega ruszł 4t i potem sie psuł, ewentualnie tam jakie mniejsze rzeczy jak wydech




_________________

Sonik




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 19 sie 2013, 12:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
buniek pisze:
Kup mallosi sport 70cc, gaznik 19mm dellorto,i zx
spokojnie poleci ile chcesz ;p


Do 4t Malossi Sport 70? ZX?

Chyba źle przeczytałeś, bo te części się nie nadają do 4t...

-- 19 sie 2013, o 11:57 --

Ja bym wziął taki komplet:

Wariator: Multivar ( Ew. zależnie od budżetu TOP SV1 )
Sprzęgło: Weź najlepiej Tec Evo Racing, sam mam spisuje się świetnie.
Cylinder: Zdecydowanie Airsal, dobra firma, zrobisz na nim trochę kilometrów :) ( Pamiętaj o docieraniu... i zmianie oleju na czas )
Dzwon: Weź Tec CNC R bardzo dobry, nie za drogi, dobre chłodzenie i wytrzymałość.
Wałek rozrządu, jak Ci tak bardzo zależy, choć dużej różnicy nie odczujesz to ten Tec'a jest dobry.
Rolki: 6g myślę będą dobre, do tego docisk kup Stage6 medium oraz do tego sprzęgła Tec'a sprężynki stage6 pomarańczowe
Łożyska: Kup teflonowe, może i droższe, ale jak się posypią, to mniej szkód narobią, a po za tym są lepsze i nie słychać ich pracy. Wg mnie obejdzie się bez wymiany łożysk.
Gaźnik: Myślę, że dysza w granicach 90 + stożek będzie odpowiednim połączeniem oczywiście bez dobrej regulacji się nie obejdzie, bo inaczej będzie palił jak smok.
Głowicę możesz kupić firmy WM pod cylinder 80cc bądź inną z powiększonymi zaworami.
Co do wydechu, kup przelot z allegro ( czerwona tuba na końcu ) i będzie na prawdę ładnie śmigał.

Myślę, że na tym 90km/h przy db regulacji osiągniesz no problemo.

-- 19 sie 2013, o 12:07 --

sonik212 pisze:
silników 4t nie opłaca sie tuningowac jak chodza na seri to zrobi duzy przebieg taj jak kolega ruszł 4t i potem sie psuł, ewentualnie tam jakie mniejsze rzeczy jak wydech


Czy ja wiem, sam mam 72cc ( 80 dla niektórych .. ) tłok ma 47mm po prostu o. Przejechałem 1400km 2 razy olej zmieniałem, jeżdżę na pół syntetyku, cylek nie ma ani ryski, tłok nówka, jedyne co się zwaliło, to pasek ( wyleciała mi tulejka z kopki i narobiła szkód. tj. obtarła dzwon, wariator, a przede wszystkim pasek się wytarł ale nic po za tym, a kopkę zdemontowałem ze względu na pół księżyc, na którym spaw puścił. Po prostu tej tulejki nie zauważyłem i tak wyszło no moja wina, ale nic po za tym ;X




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2013, 18:00 
*

Rejestracja: 18 sie 2013, 19:14
Posty: 39
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Pojazd: Kymco Super 9
Więc tak: skuter jest już po przeglądzie. Wymieniono zablokowany moduł na sportowy. Które z tych blokad - tuleja dystansowa w wariatorze, dekielek w gaźniku, wypustka na wariatorze, filtr paliwa, przekładnia, rolki wariatora, króciec dolotowy - są stosowane w 139QMB?




_________________

ZAJRZYJ, OCEŃ I SKOMENTUJ MOJE KYMCO :3
KYMCO SUPER 9 BY DAWID 717




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2013, 19:45 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 maja 2011, 19:17
Posty: 85
Lokalizacja: Osw
Pojazd:
Kup zestaw cylindra z wałkiem i głowicą z większymi zaworami na allegro za ok 200zł, wariator Malossi Multivar lub Polini Speed Control, stożek i większą dyszę. Jedyne opłacalne co można zrobić i zbierać też będzie się fajnie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 01 wrz 2013, 20:39 
*****

Rejestracja: 24 sty 2013, 15:17
Posty: 2494
Lokalizacja: Wałbrzych
Pojazd: E46/ Vega swap Piaggio 125
buniek pisze:
Kup mallosi sport 70cc, gaznik 19mm dellorto,i zx
spokojnie poleci ile chcesz ;p



Czytasz gorzej jak dziecko z 1 klasy podstawowej!!!


Co do tematu to polecam cylinder Airsal 80 do tego wzmacniany paseczek wariator polini speed control, fajnie się zgrywa z cylkiem airsala kolega tak miał zrobiony airsal+polini SC i dużo mu dało. Co do reszty to nwm czy jest sens, wg mnie takie coś to ok 500zł może ciut lepiej ale wystarczy.




_________________

Zapraszam do obejrzenia mojego swapu, kiedyś siedział chiński 4t,następnie minarelli horizontal a teraz piaggio 125cc

post2459516.html#p2459516

maciej3290 pisze:
Prawda taka ,że doniczka była pełna i do baku się spuścił i mu dysze zalepiło




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 9 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 5 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy