Dzisiaj jest 11 maja 2024, 23:06



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 30 gru 2012, 19:27 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2012, 15:42
Posty: 119
Lokalizacja: Miechów
Pojazd:
Za niedługo bd kupował zapłon i chciałem zapytać tych co mają wiedzę na ten temat, który z zapłonów wybrać, dlaczego, czy one się czymś różnią? Chciałbym, żeby każda z wypowiedzi była oparta o jakąś wiedzę na ten temat lub styczności z daną częścią i żeby była zawarta odpowiednia argumentacja. Zaznaczę także że nie chodzi także o walory estetyczne :) A także nie chce postów typu: ten bo tak i 3==> A więc do dzieła :) czekam

Zapłony to Stage6 R/T i Malossi MHR Selletra

Możecie się także wypowiedzieć o zapłonie MVT Premium z cewką oświetleniową, bo ja naprawdę nie miałem do czynienia ze sportowym zapłonem i chcę zdobyć jakąś wiedzę tym bardziej że jestem aktualnie na kupnie sportowego zapłonu.

Pozdrawiam :)




_________________

Zajrzyj i zostaw komentarz :) --> Italjet Dragster High-End project ! ;P Malossi MHR 70ccm


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł:
Post: 31 gru 2012, 14:50 
*****

Rejestracja: 30 gru 2012, 21:15
Posty: 2210
Pojazd:
ja polecam ci malossiego ponieważ rotor jest lżejszy niż w s6 r/t a co za tym idzie mniej obciążony wał bądź teź mvt premium jest to sprawdzony i polecany układ zapłonowy i w tym tez przypadku średnica oraz waga rotora jest niższa oraz cena i plus że masz światła jak podłączysz oczywiscie :mrgreen:




_________________

Wariat492 pisze:
dysze też testowe możesz kupić ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sty 2013, 12:13 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 12 gru 2012, 18:41
Posty: 119
Lokalizacja: Toruń
Pojazd:
z tych 2 bym brał malossieho mhra a jak kolega u góry mówi najbardziej polecam mvt premium ;)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł:
Post: 01 sty 2013, 19:01 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Firma Malossi MHR wraz z firmą Selettra skonstruowała owy zapłon. Selettra jest znana a w tej dziedzinie wydała owoc współpracy z firmą Italkit, więc nie tylko Malossi korzysta z jej usług :) Po pierwsze MHR posiada dobrze dopasowaną mapę zapłonu. Jest to mapa stosunkowo krótka - jak w przypadku zapłonów stosowanych w wyścigach dragów :) Posiada (jak zaznaczyli koledzy wyżej) lżejszy wirnik niż MVT czy też R/T, co sprawia że bardzo szybko wkręca się na najwyższe obroty. (Można założyć koło zamachowe powodujące większy moment obrotowy i wolniejsze uzyskanie max obrotów)Jedynym mankamentem są słabo trzymające strojan śrubki, które lubią wykręcać się podczas jazdy, ponieważ producent zastosował śrubki z za krótkim gwintem. Zmiana na dłuższe imbusowe M4 i wszystko działa :) Zapłon jak wiadomo ma zakres ustawiania wyprzedzenia zapłonu od 2' - 34'. Optymalne jak wiadomo jest 14' - 15' - 16', w zależności od danego cylindra i chęci uzyskania osiągów. Posiada oddzielną cewkę i moduł - który nie sposób spalić :twisted: Dodatkowo jest wg mnie precyzyjniej wykonany, z większą dbałością chociażby nawet o walory estetyczne :) Posiada stałe wyprzedzenie zapłonu, co niestety nie daje przewagi nad R/T ponieważ tam zastosowano cyfrowe wyprzedzenie zapłonu automatycznie dostosowujące się do obecnych warunków :D Wadą jest to, że zdarza się, iż owe wirniki rozmagnesowują się :/ jednak dzieje się to rzadko i po przez nieumiejętne użytkowanie zapłonu :)

Stage6 R/T to zapłon stworzony przez firmę PVL oraz S6. Na wstępie chciałbym zaznaczyć, że posiada dwie możliwości obrania krzywych zapłonu, ponoć na wyścigi okrążeniowe i DragRace. Niestety jest to ściema :/ W obu przypadkach zapłon działa niemalże identycznie. Różni się początkowy moment obrotowy i ponowne wkręcanie się na obroty po maksymalnym zamknięciu przepustnicy. Natomiast od jakiegoś czasu dostępne jest uaktualnienie map do zapłonu R/T w cenie ok 2000 zł :D, które rzeczywiście dostarcza 2 niezależne od siebie mapy zapłonu. Posiada cyfrowe systemy zapłonu, mniej komfortowy wygląd :/ Startuje z niskich obrotów, jednak są one dość niestabilne, więc to również się nie sprawdza w praktyce.

Podsumowując :) MHR to zapłon Selettry , R/T to zapłon PVL.
Obydwa są produktami wysoko tuningowymi i amator nie poradzi sobie z ich montażem i użytkowaniem :) Jeden i drugi kręci obroty rzędu ponad 20.000 Rpm. Żaden nie posiada ładowania akumulatora i cewki oświetleniowej. Aby PVL działał idealnie należy zapłacić jego cenę + uaktualnienie. A wg mnie nie warto płacić taką kasę aby uzyskać dziesiąte konia mechanicznego :) Dodatkowo wraz z zapłonem MHR dostajemy koło zamachowe czego nie posiada zestaw R/T :) Ja osobiście jeżdżę na MHR i jestem z niego wielce zadowolony i polecam :) Jednak R/T nie wiele odstaje zapłonowi MHR. Obydwa są klasy High-End i spełniają wymogi jak na tą klasę tuningu :twisted:




_________________

Obrazek


Ostatnio zmieniony 01 sty 2013, 19:14 przez Domi$, łącznie zmieniany 2 razy



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 22 lip 2013, 15:09 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 19 sty 2012, 15:42
Posty: 119
Lokalizacja: Miechów
Pojazd:
ale żeś pitolnął esej :D kupiłem PVL S6R/T :) zdecydowałem że skoro mam większość części od stage6 m.in cylinder Stage6 R/T to kupie także zapłon z tej firmy. Można wejść i zobaczyć do mojego tematu. Trochę odkopuję ale komuś może się przydać :)




_________________

Zajrzyj i zostaw komentarz :) --> Italjet Dragster High-End project ! ;P Malossi MHR 70ccm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 kwie 2014, 15:45 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Niech potomni się rozwijają na podstawie powyższych informacji :D




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 kwie 2014, 10:44 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Bardzo dobrze to opisałeś, na prawdę szczegółowo, wziąłeś pod uwagę wady i zalety oby dwóch zapłonów i porównałeś je ze sobą, trochę pisania było widzę, aczkolwiek dla osób, które nie są w temacie, te informacje to czarna magia, osobiście wybrałbym MHR ze względu cewkę i moduł, które da się dopasować do każdego cylindra, aby wszystko ze sobą współgrało, ponadto posiada w zestawie koło zamachowe.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 kwie 2014, 12:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Ja testowałem oba zapłony i bardziej jestem zadowolony z MHR'a. R/T + uaktualnienie jest dopiero czymś trochę lepszym niż MHR jednak cena uaktualnienia jest kosmiczna :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 kwie 2014, 12:22 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Dokładnie 2000złotych płacić za uaktualnienie, przesada według mnie, nie opłacalne, biorąc pod uwagę, że osiągi mogą się poprawić minimalnie to zabieg nieopłacalny, ale jeżeli ktoś ma furę kasy i tuning to jest 2 imię, to dlaczego nie, ale ja bym 2 kafli nie dał za uaktualnienie :P




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re:
Post: 23 paź 2014, 19:21 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Domi$ pisze:
Posiada stałe wyprzedzenie zapłonu, co niestety nie daje przewagi nad R/T ponieważ tam zastosowano cyfrowe wyprzedzenie zapłonu automatycznie dostosowujące się do obecnych warunkówi


Nie prawda, MHR Selettra posiada tak owe zmienne wyprzedzenie (od 34 do 2st) :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 26 paź 2014, 22:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
eldo, chyba mnie nie zrozumiałeś. W zapłonie MHR ustawiasz kąt i koniec, nie zmienisz go podczas jazdy (ustawienie mechaniczne), zaś R/T mimo że posiada również ustawienie mechaniczne ma możliwość zmiany elektronicznej wyprzedzenia zapłonu, mimo iż nie widać tego z zewnątrz. Po prostu zapłon PVL/RT, zwał jak zwał ma przewagę technologiczną nad MHR. Miałem oba zapłony i testowałem je pod każdym względem.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 paź 2014, 2:39 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
To moze zacytuje:

"Kompletny zapłon od Malossi MHR. Wyprodukowany przez speca w tej dziedzinie firmę Selettra. Zapłon cyfrowy. W zależności od obrotów silnika kąt wynosi od 34° do 2°."

Tak, kat wyprzedzenia ustawia sie mechanicznie (np dla p/g wynosi 2,2 przed gmp) natomiast moja uwaga dotyczy zmiennej podczas pracy czyli cyfrowa zmiana kata w zaleznosci o obrotow silnika j/w w cytacie.

Mam go u siebie i tez wiem co pisze :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 paź 2014, 8:13 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
Opis producenta można schować sobie gdzieś. 80% to nie prawda albo prawda z zasadniczymi błędami. Ja wiem swoje bo miałem oba zapłony i oba testowałem.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 paź 2014, 13:37 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
To samo jest napisane w instrukcji obslugi (zaplon kupowalem nowy) jest nawet wykres ktory przedstawia zaleznosc wyprzedzenia zaplonu w stopniach od obrotow w rpm z tego co pamietam. Podczas zakupu bralem pod uwage zarowno mhr jak i r/t ze wzgledu na cyfrowy, zmienny kat wyprzedzenia pod wplywem obrotow :wink:
Wg. mnie miales u siebie starsza wersje selettry (juz nie wnikam cze wersje Team z regulowanym cdi czy nie) z cdi ktore ma staly kat. Spotkalem sie w sieci z uzywanymi zestawami wlasnie z roznym cdi (cewka wn ta sama podobnie jak stator juz ten w kolorze zoltym).




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 paź 2014, 13:51 
**

Rejestracja: 19 lip 2011, 20:19
Posty: 475
Lokalizacja: Turek
Pojazd: Moto Zeta Rally 70 Polini EVO
I ja wtrącę swoje 3 grosze do tej dyskusji
Zapłon od Malossi występuje w dwóch wersjach MHR i MHR Team
Oba zapłony różnią się tylko modułem, nie wiem czy są cyfrowe czy nie, nie wnikam w to. Wiem natomiast że w module MHR Team jest możliwość wyboru kilku map zapłonu i ich niewielkich modyfikacji
Obrazek
W oryginalnej instrukcji do zapłonu Malossi opisane są obie wersje

PS. Domi$, według Sochy mam zapłon z Twojego projektu :)




_________________

MotoZeta Rally SWAP P/G LC 70cc Polini Evolution III !




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 paź 2014, 14:51 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 31 gru 2013, 0:56
Posty: 1069
Lokalizacja: małopolska
Pojazd: swap p/g by eldo ®
Pamietam, rozmawialismy o tym na innym forum jak bylem na kupnie zaplonu :wink: byl tez poruszony watek cyfrowej zmiany kata pod wplywem obrotow. Dla tego miedzy innymi pominolem MVT. Wybralem w tedy Selettre bo wg. mnie jest solidniej wykonana od r/t i wizualnie tez mi bardziej lezala :wink:




_________________

MK1.R / Platek Racing / R/T / Koso / Selettra / Stage6 / Galfer / Polini / Artek / MHR
Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 paź 2014, 23:28 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 15 sie 2012, 15:03
Posty: 928
Lokalizacja: Polska ;)
Pojazd: Aprilia Sr R
dawid54, A to Ci heca :D
Zapłon z tego co pamiętam poleciał razem z cylindrem do jednego ziomka, z tym że niestety zatarł R/T'ka :( No ale mam nadzieję, że posłuży :)
Ja co prawda zapomniałem się już w temacie skuterów bo przesiadłem się na coś większego i mam całkiem inną zabawę ^^
Pozdrów Soche i też się trzymaj :)




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 17 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Szukaj:
Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy