Dzisiaj jest 29 lis 2024, 5:36



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 02 cze 2015, 21:19 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Witam Panowie

Nawet moderator czasem potrzebuje pomocy :mrgreen: więc przedstawiam mój problemik.
Zakupiłem ten wentylatorek do mojego szerszenia (china 2T) http://shop.mieloch.pl/wentylator-pradnicy-str8-oversize,pGRUPA0980,vZ036953.bhtml i dziś nastąpiła próba montażu. A próba dlatego, że wentylator został zamontowany i przy zakładaniu osłony okazało się, że jest za wąska w stosunku do wentylatora o jakieś 1,5 cm. I teraz pytanie do osób które montowały taki wentylator u siebie, jak to rozwiązaliście u siebie? Przeróbka osłony, czy jest może do kupienia szersza? Czy trzeba chwytak kupować i wycinać w obudowie większy otwór ale to by mijało się z celem gdyż część wentylatora znów była by nieużyteczna a nawet wprowadzała by szkodliwe zawirowania.
Proszę o odpowiedź :mrgreen:


************************************
EDIT
************************************

No dobra, nikt się nie wypowiedział, znaczy nie miał takiego przypadku. Ze względu, że ja także w necie nie znalazłem prostej odpowiedzi, postanowiłem zaryzykować i kupiłem osłonę REVO do minarelli.
Faktycznie, jest wyższa i po zamontowaniu wentylatora i tej obudowy wszystko pasuje.
Podsumowując - masz chińczyka, kupiłeś większy wentylator - może być taki przypadek, ze trzeba i obudowę wymienić (tak dla potomnych by można było znaleźć odpowiedź).

To jeszcze recenzja z montażu.
Ze względu, że miałem zamontowany termometr wiedziałem jakie osiągam temperatury na cylindrze. I tak jadąc ok 50km/h temperatura wahała się w granicach 128-136 stC. Gdy dałem gazu do 60km/h obr. coś koło 7500 to temperatura rosła ponad 140stC a jak dałem max to w krótkim czasie dochodziło do 150-155stC co uznawałem już za graniczną temperaturę i nie dopuszczałem by przekraczała 140.

Po zamontowaniu wspomnianego wentylatora przy takim samym secie i regulacji, w zasadzie jeździe cały czas na max temperatura nie przekraczała stale 108 stC a chwilowo raz pojawiło się 112 stC.
Jak widać różnica jest kolosalna i nasuwają się wnioski takie, że mając skuter AC i chcąc tuningować to wypadało by zacząć właśnie od wentylatora, by zadbać o odpowiednie chłodzenie.
Wtedy by nie było płaczu że streeta się zatarło. Niestety każdy woli przeznaczyć kasę na coś konkretnego a o drobnostkach się zapomina.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 02 cze 2015, 21:36 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 27 paź 2013, 13:48
Posty: 377
Pojazd: piaggio typhoon
Wentylator, chwytak powietrza i szczelna oslona cylindra to podstawa chlodzenia w ac. Szkoda ze nie ma tjuningowych wentylatorow do Piaggio




_________________

Chcesz wiedzieć czym jeżdże?

https://www.facebook.com/typhoon.il/?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 2 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 7 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy