Dzisiaj jest 25 lis 2024, 4:24



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 28 lip 2016, 18:02 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2016, 17:53
Posty: 37
Pojazd: zip 50
Witajcie forumowicze :D


Sprawa wygląda tak że chciałbym mojemu skuterkowi podnieść nieco osiągi :D Chciałbym żeby miał solidne przyspieszenie ( i to jest dla mnie priorytet ) aczkolwiek żeby nie odbiło się to jakoś drastycznie na v maxie ( chciałbym żeby dało rade wycisnąć z niego to magiczne 100kmh - i to jest właściwie limit, nie musi być szybszy, 90-100kmh w zupełności styknie :D )

Na pewno będe zmieniał wydech bo obecny po tych 10k km jest cały pordzewiały i tak czy siak, nawet ze względów estetycznych jest do kitu :D Nie chcę wydawać ogromnych pieniędzy więc zapewne kupię używkę, ale liczę, że polecicie coś ;) Chciałbym również zmienić cylinder na 70, aczkolwiek jakiś mało wysilony ( żeby oryginalny wał wytrzymał - tak wgl, czy to bezpieczne żeby pakować 70cc na org wał? nie rozleci sie? )

No i właściwie to chyba tyle, gaźnik 17,5mm jest w oryginale więc myślę że styknie, tylko dysze trzeba będzie zmienić, może jakiś wariator do tego? Sprzęgło org będzie ok?

Nie siedzę już w temacie tuningu dobre ~4 lata więc jestem taki "wyrwany", licze że jakaś dobra dusza pomoże mi tanio złożyć jakiś zestawik, który będzie "robił robote" :D Pozdro! ;)


Ostatnio zmieniony 03 sie 2016, 21:29 przez ciomkus, łącznie zmieniany 1 raz

Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 28 lip 2016, 18:40 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8336
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Polecam zrobić mocnego sporta i będziesz zadowolony :) Zacznij od wymiany cylindra. Następnie dobierz dobry wydech. Gaźnik może zostać obecny. Na przyspieszenie też trzeba by było wyregulować napęd ,czyli dać twardsze sprężynki sprzęgła ,mocniejszy docisk, itp. Jeśli chcesz nowy cylinder to polecam Ci Airsal Sport 70 cc. Bardzo dobre cylindry w przystępnej cenie.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2016, 19:15 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2016, 17:53
Posty: 37
Pojazd: zip 50
Dzięki za szybką odp :D Mówisz o tym cylindrze, tak? http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-air ... 2074.bhtml rzeczywiście cena kusząca, sam już wcześniej na niego zerkałem bo wydawał mi się ciekawą propozycją :P myślisz że oryginalny wał to wytrzyma i będzie można jeździć bez stresu że coś "puknie"? :D

z wydechem sobie poradzę, powiedz mi jeszcze, czy warto zmieniać wariator na sportowy? Duża różnica jest w osiągach? :D

-- 03 sie 2016, 20:15 --

haló! nikt sie tu nie udziela :(

Okay, plany co do skutera coraz bliżej, zdecydowałem się na tego airsal sporta 70 ;) mam gaźnik dellorto 17,5, wie ktoś może jaka dysza byłaby do niego dobra na większym cylindrze?

No i jaki wydech pod ten cylinder? Yasuni R czy może coś innego?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2016, 20:24 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2016, 21:51
Posty: 24
Pojazd: Gilera Runner 2003 LC 70cc
Wydech Yasuni R jak najbardziej jeśli masz możliwość jego kupna.
Dysza ~70 powinna być Ok
Wariator może kup testowy, z różnymi rolkami 4g / 4,5g / 5g / 5,5g / 6g (a na następny sezon sobie sprawisz multivara albo coś w ten deseń)
Wałem nie musisz się zbytnio przejmować, nie chcesz jeździć więcej niż 100km/h, Piagio masz z 2010r, jedynie jak ci rozsypie się łożysko to kup wtedy jakieś bardzo dobre jakościowo (ja na swojej Gilerze 50 2007r. która leciała 85km/h rozwaliłem 2 razy łożyska - raz seryjne, potem tajwańskie, aż finalnie kupiłem jakieś amerykańskie i lata dalej :P )
Pomyśl też o odblokowanym króćcu ssącym (z szerszym otworem od strony zaworu membranowego)

EDIT: Testowy wariator nie jest drogi, możesz z nim spokojnie pojeździć 2 albo 3 sezony, masz z nim różne rodzaje rolek, jak ci zależy bardziej na przyśpieszeniu to nie ładuj cięższych niż 6g, jak już będziesz wiedział z jakimi ci się najlepiej jeździ to sobie kupisz Malossi albo coś tańszego markowego.
Do cylka 70cc seryjny filtr powietrza lepiej zamienić na stożek, polecam Polini Air Box / Malossi E5 (z osłonką) - będzie głośniejszy, ale i lepiej chłodzony, a co do chłodzenia to najlepiej jak byś też kupił gaźnik 19, tym bardziej, że prawdopodobnie gaźnik, który masz teraz jest zablokowany i wiele z nigo nie wydusisz :cool: no chyba, że chodzi tylko o dyszę, ale i tak po przejściu na 19 + dobry króciec ssący poczujesz ogromną różnicę - piszę z doświadczenia.

Sprawdź jeszcze ten temat:
http://forum.mieloch.pl/piaggio-zip-2t-2002r-blokady-i-inne-t11781.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2016, 21:25 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2016, 17:53
Posty: 37
Pojazd: zip 50
Empathy, dzięki za wyczerpującą odpowiedź :D Wszystko jasne, wytłumacz mi o co chodzi z tym testowym wariatorem? bo pierwsze słyszę xD Może o rolki testowe chodziło? :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2016, 21:32 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Pewnie o rolki, wariator od razu najlepiej polini/malossi/stage6/top racing i po sprawie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 03 sie 2016, 21:40 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 09 lip 2016, 21:51
Posty: 24
Pojazd: Gilera Runner 2003 LC 70cc
No właśnie nie mogę znaleźć przykładu na alledrogo, ale pamiętam, że widziałem wariatory po 70 PLN z zestawami rolek.. Można i tak jak kolega wyżej pisze - kupić od razu dobre wario (top racing nie są drogie) i do tego zestaw testowych.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2016, 11:16 
*
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 lip 2016, 17:53
Posty: 37
Pojazd: zip 50
top racing są naprawdę w dobrych cenach, czy jest jednak jakaś różnica w osiągach między top racing nex gen za 159zł a malossi multivarem za 230zł? Różnica w cenie 70zł ale myślę że gdyby była jakaś znacząca różnica w osiągach byłbym skłonny dopłacić :wink:

Druga kwestia, co z tym wydeszkiem? Yasuni R - to wiadomo, ale z tego co widzę to mało ich i w razie gdybym go nigdzie nie kupił, jest jakaś inna dobra opcja do tego airsala? :D

I jeszcze jedna kwestia która mnie nurtuje - gaźnik. Seryjnie mam bardzo malutką dyszę ( to jest taka blokada piaggio ), empathy coś pisał o dyszy 70, tylko czy ona wystarczy do stożka? :D bo filtr też mam zamiar zmieniać na stożek, z tego co wiem to jak się zakłada stożek to trzeba zwiększyć dyszę o ~5, tak więc te 70 będzie ok czy dać ciut większą? :D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy