W tym artykule pokażę Wam jak domowym sposobem można obrobić tulejkę tak, aby idealnie przylegała do płaskiej powierzchni. Czasami montaż niektórych tuningowych części wymaga skracania, przerabiania podkładek. Źle wykonana tulejka może powodować wibracje, dlatego bardzo ważne jest, aby była wykonana z niemal idealną precyzją. Oto przykładowa podkładka dystansowa:
Po ewentualnym skróceniu zwykle wygląda na prostą, ale wcale taka być nie musi. Za pomocą suwmiarki można to bardzo łatwo sprawdzić (filmik pokazuje tulejkę przed i po zabiegu):
Film
Aby ją ładnie wyrównać, zaznaczamy sobie np. markerem powierzchnie, które wymagają doszlifowania:
Wkręcamy tulejkę w imadło, bierzemy w dłoń pilniczek i szlifujemy:
Co chwilę można sprawdzić za pomocą suwmiarki ile nam jeszcze brakuje do idealnej płaszczyzny, jak już jest w miarę ok to na koniec można przeszlifować całość papierem ściernym.
Mam nadzieję, że się komuś przyda np. podczas montażu overrange`a.