Witajcie, wielu z Was zastanawia się jaki cylinder 70cc kupić do swojego sqterka i również wielu wybiera właśnie DR EVO 70. Postanowiłem krytycznym okiem spojrzeć na niego i niektórych z Was zniechęcić.
Temat dotyczy cylindra do P/G LC.
Sport jak sport, ok 9KM na kole, dobry moment obrotowy, trochę słabszy niż malossi sport (ok 1KM mniej). Jest to najtańsza markowa 70-tka do piaggio LC. W porównaniu do Malossi sporta, Polini sporta czy Stage6 Streetrace, jego ilość zalet ogranicza się tylko do
ceny bo w pozostałych kwestiach przegrywa.
Czy aby na pewno warto pokusić się o kosztujący ponad pół tysiąca cylinder? (570zł)
Niestety DR Evo ma pewną wadę, o której mało kto wie. Jest nią brak sfazowanych okien, przez co po
kilku tysiącach km, pierścienie tłokowe ulegają starciu, głównie od strony kanału wydechowego:
Widoczne wychudzenie między czarnymi punktami to efekt niesfazowanego okna wydechowego. Cylinder działał z niskoobrotowym wydechem Tecnigas Qtre, strach pomyśleć co by było z np. c16.
Cylinder przez to traci kompresję, mimo dwóch pierścieni, przez co musimy robić szlif i inwestować w nowy tłok. Jeśli nie zrobimy tego na czas, pierścienie mogą pęknąć!!! Sprzyjają temu wysokie obroty. Co więcej, starty pierścień to również jego ostra krawędź, co w połączeniu w ostrą krawędzią okna, zwłaszcza takiego po portingu, może się źle skończyć, nawet przy stosunkowo niskich obrotach. Kupując DR Evolution 70 powinniśmy zadbać o fazowanie okien - warsztaty zrobią to nam za małą kwotę, by cieszyć się jego niezawodnością na dłużej.
Jeśli planujesz jego zakup:
- sfazuj okna
- po ewentualnym portingu zmień pierścienie
- bez fazowania okien nie używaj z wysokoobrotowym wydechem!