Dzisiaj jest 12 lut 2025, 14:08



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 12 kwie 2014, 17:13 
**

Rejestracja: 06 paź 2013, 11:28
Posty: 235
Pojazd: Yamaha BWS Spirit 1992
Witam powiedzie mi gdzie znajdę blokady w 4T ?




_________________

Zajrzyj i pozostaw po sobie znak, a zrobie to samo ;) https://www.facebook.com/pages/Renovati ... 75?fref=ts


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 13 kwie 2014, 9:35 
*

Rejestracja: 16 cze 2013, 20:01
Posty: 49
Lokalizacja: Węgrów/Siedlce
Pojazd:
W gaźniku

Tuleja dystansowa nad przepustnicą - zapobiega ona pełnemu otwarciu przepustnicy, nasz pojazd nie rozwija pełnych obrotów i ma małą prędkość maksymalną. Usunięcie blokady to wyjęcie tulei znad przepustnicy.

Dysza główna w gaźniku - ta blokada z kolei ogranicza ilość dozowanej mieszanki do cylindra zmniejszając moc silnika i prędkość maksymalną. Zmiana dyszy głównej wiąże się zawsze z ingerencją w układ paliwowy silnika, co prowadzi do przeróbek w filtrze powietrza oraz w konsekwencji do regulacji gaźnika.

W przekładni

Tuleja dystansowa pomiędzy wariatorem, a przeciw talerzem - tego typu blokada jest dość często spotykana, a jej zastosowanie powoduje że talerze nie schodzą się ze sobą do końca i pasek nie „wchodzi" maksymalnie wysoko, co w konsekwencji prowadzi do obniżenia prędkości skutera.

W króćcu ssącym

Zwężona średnica króćca dolotowego -czyli zastosowanie króćca o mniejszej średnicy przelotowej stanowi blokadę ograniczająca ilość mieszanki dopływającej do silnika tym samym go osłabiając. Usunięcie tego ograniczenia to wymiana króćca na większy (odblokowany).

Blaszka zawężająca - zastosowanie blaszki umieszczonej pomiędzy zaworem membranowym, a króćcem ssącym, w której otwór ogranicza ilość przedostającej się mieszanki. Jej usuniecie powoduje odblokowanie skutera.

W module zapłonowym

Czujnik obrotów - rejestruje on prędkość obrotową koła oraz informuje o tym CDI (elektroniczny moduł sterujący silnikiem), co w konsekwencji wpływa na ograniczenie obrotów przez układ zapłonowy skutera. Sposobem na to zdławienie jest przecięcie przewodu biegnącego do czujnika.

Moduł zapłonowy - czyli sam CDI. Zastosowanie przez producenta zapłonu ograniczającego maksymalne obroty naszego silnika, co znacznie wpływa na ograniczenie prędkości. Sposób na odblokowanie w tym wypadku, to wymiana modułu CDI na odblokowany z inna mapą zapłonu.

W tłumiku

Tuleja zwężająca średnice tłumika - stosowana w tłumikach w różnych miejscach zaraz przy cylindrze, lub na samym końcu w końcówce tłumiącej. Tuleja zmniejsza średnicę tłumika ograniczając wypływ spalin, a przez to dławiąc silnik. Usuwamy ją wybijając blokadę za pomocą odpowiedniego narzędzia lub wyciągając spawarką.

Zawirowywacz spalin - blokada ta, to dodatkowa rurka przyspawana do tłumika powodująca zawirowanie spalin, co prowadzi do zdławienia silnika.. W tym przypadku nie obejdzie się bez pomocy doświadczonej osoby, która odetnie nam rurkę i zaspawa nam miejsce po niej.

Katalizator - zastosowanie katalizatora wpływa na ograniczenie obrotów silnika, co sprawia, że działa on jak blokada. Usuwamy go i pozbyliśmy się kolejnego ograniczenia. Należy pamiętać, że czasem operacja usuwania go może okazać się skomplikowana wiec tu zalecam wizytę w warsztacie.

W filtrze powietrza

Zwężka dopływu powietrza - znajduje się wewnątrz filtra powietrza. Jest to najczęściej krótka rurka o małej średnicy ograniczająca ilość powietrza, jaka dostaje się do filtra. Zdjęcie tej blokady polega na usunięciu tej rurki, ale pamiętać trzeba, że usuwając ją musimy zmienić też dysze w gaźniku. Odblokowanie filtra wpływa na zwiększenie ilości powietrza w mieszance. Odblokowany filtr i jednoczesna zmiana dyszy to pewna regulacja gaźnika, zatem pamiętajmy o tym.

Poza podstawowymi i najczęściej stosowanymi blokadami spotkać można jeszcze ograniczenia typu:

Filtr paliwa - mały filtr paliwa dozuje mniejszą ilość paliwa wpływając na osiągi skutera. Ominięcie tego zadławienia to wymiana na większy filtr.

Wypustka na wariatorze - niewielki kołnierz w wewnętrznej części wariatora, który nieznacznie wpływa na ograniczenie osiągów. Blokadę usuwamy przez stoczenie tej wypustki.

Przekładnie wtórna - mało kto wie, że może on stanowić blokadę skutera. Stosowana najczęściej w skuterach chińskich ze względu na ograniczoną moc silnika. Ograniczenie polega na zastosowaniu takich przełożeń w przekładni (przenoszącej obroty ze sprzęgła na koło), które nie zamulą silnika, a dadzą skuterowi przyzwoite przyspieszenie. W konsekwencji konstruktorzy ograniczają prędkość maksymalna skutera.

Rolki wariatora - w tym przypadku trudno mówić o blokadzie. Zastosowane oryginalne rolki po zdjęciu ograniczeń w naszym skuterze często wpływają na ograniczenie osiągów. Trzeba więc je wymienić na odpowiednie, mając na uwadze obecną charakterystykę pracy silnika. I dlatego niejako można uznać je za ogranicznik skutera.

Należy pamiętać, że zdejmując blokady zmieniamy charakterystykę pracy silnika i zawsze konieczna będzie regulacja, czy to gaźnika, czy przeniesienia napędu (wariatora, sprzęgła). Często o tym zapominamy i w rezultacie odblokowanie skutera nie przynosi zamierzonego efektu, a my niepotrzebnie się denerwujemy.

Wyższe osiągi wymagają dbałości o pozostałe podzespoły skutera. Bardziej obciążone są wtedy hamulce i zawieszenie. Nie zapominajmy troszczyć się o nie równie mocno, jak o silnik. Ponadto większe prędkości wymagały będą lepszej odzieży ochronnej i odpowiedniego kasku. W końcu nie ma niczego ważniejszego niż bezpieczeństwo.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 13 kwie 2014, 16:07 
**

Rejestracja: 06 paź 2013, 11:28
Posty: 235
Pojazd: Yamaha BWS Spirit 1992
ok dzięki :P




_________________

Zajrzyj i pozostaw po sobie znak, a zrobie to samo ;) https://www.facebook.com/pages/Renovati ... 75?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2014, 0:07 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
Widzę kolega wyżej skopiował forum i wkleił, ale brawo za fatygę, w końcu kopiuj wklej to też coś..




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2014, 20:51 
**

Rejestracja: 10 mar 2013, 19:11
Posty: 226
Lokalizacja: Szczecin
Pojazd:
Jakub03 pisze:
Widzę kolega wyżej skopiował forum i wkleił, ale brawo za fatygę, w końcu kopiuj wklej to też coś..

a co miał to przepisywać? pomyśl

-- 17 kwie 2014, o 20:51 --

Jakub03 pisze:
Widzę kolega wyżej skopiował forum i wkleił, ale brawo za fatygę, w końcu kopiuj wklej to też coś..

a co miał to przepisywać? pomyśl




_________________

Zobacz SR'kę :D http://forum.mieloch.pl/viewtopic.php?t=348436
KUPIĘ WARIATOR MALOSSI MULTIVAR DO MORINI!




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 kwie 2014, 22:29 
**

Rejestracja: 06 paź 2013, 11:28
Posty: 235
Pojazd: Yamaha BWS Spirit 1992
wystarczy ,że by zmienił trioche i bysmy uznali to za jego poradnik :P




_________________

Zajrzyj i pozostaw po sobie znak, a zrobie to samo ;) https://www.facebook.com/pages/Renovati ... 75?fref=ts




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 18 kwie 2014, 0:50 
*****
Awatar użytkownika

Rejestracja: 28 maja 2013, 22:01
Posty: 2413
Lokalizacja: Mysłowice
Pojazd: Piaggio Zip 2
dawkapka pisze:
Jakub03 pisze:
Widzę kolega wyżej skopiował forum i wkleił, ale brawo za fatygę, w końcu kopiuj wklej to też coś..

a co miał to przepisywać? pomyśl

-- 17 kwie 2014, o 20:51 --

Jakub03 pisze:
Widzę kolega wyżej skopiował forum i wkleił, ale brawo za fatygę, w końcu kopiuj wklej to też coś..

a co miał to przepisywać? pomyśl


Nie, to Ty pomyśl, kopiuj wklej to potrafi każdy, jestem ciekaw ile by potrafił z tego od siebie napisać.. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy