Dzisiaj jest 06 lut 2025, 20:18



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 06 cze 2015, 13:47 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Witam, od paru dni skuter strzelil i przestal odpalac. Na poczatku wal sie normalnie obracal , dzis rozkrecilem cyl zeby zobaczyc co jedt ale tam jest wszystko ok pierscienie tak jak by te 2 pierwsze troche szerokie ale jest ok cyl ok gmp nie wystaje z poza cyla zawory "chyba" dobrze ustawione wiec co to moze byc ze wydechowy zawor blokuje tlok?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 06 cze 2015, 14:46 
*

Rejestracja: 28 maja 2015, 8:52
Posty: 5
Pojazd: Motobi rocky
Magneto ustaw w pozycji "T" na kresce. A ta kreska musi pokrywac sie z dziubkiem na oslonie magneta.
Pozniej zobacz walek, dwie male dziurki po bokach rowno z glowica, a duza dziurka na zewnetrznej stronie glowicy. Wtedy sprawdz luzy na zaworach "nawet reka czy nie stykaja sie caly zas ze soba"
Ps. Magneto mozesz normalnie reka ruszac czy wogole? Bo jak nie to problem lezy w samym silniku.
Ps2. Sprawdz wariator.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 cze 2015, 14:49 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Magneto moge reka ruszac , zawory ustawialem jak piszesz, tlok przy T ma byc na dole czy gmp bo moj jest na dole


Otwiera sie zawor ssacy tlok obracam wraca zamyka sie ssacy otwiera sie wydechowy obracam reka i blokuje


Ostatnio zmieniony 06 cze 2015, 14:54 przez piotr693206, łącznie zmieniany 1 raz



Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 06 cze 2015, 14:52 
*

Rejestracja: 28 maja 2015, 8:52
Posty: 5
Pojazd: Motobi rocky
Na dole, sprawdz wariator. :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 07 cze 2015, 20:40 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Otwiera sie zawor ssacy tlok obracam wraca zamyka sie ssacy otwiera sie wydechowy obracam reka i blokuje
Zdjalem wario to samo ewidetnie widac przez glowice (tam gdzie swieca) ze blokuje sie przez zawor

-- 06 cze 2015, 22:45 --

reff

-- 07 cze 2015, 21:40 --

Refresh@




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 10:27 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
piotr693206 pisze:
...tlok przy T ma byc na dole czy gmp bo moj jest na dole...


arczi85zg pisze:
Na dole, sprawdz wariator. :)


Brawo! Tylko więcej takich podpowiedzi! Żal d... ściska.

W pozycji 'T' na magnecie, tłok ma być w GMP a otworki na kole zębatym wałka rozrządu - dwa małe na linii krawędzi głowicy, jeden większy na górze. Tylko w tej pozycji się reguluje zawory.
- Tłok w GMP (znak 'T'). Kręcisz wałem "do przodu" (czyli kołem magnesowym w prawo), tłok schodzi w dół.
- Gdy zaczyna wracać do góry otwiera się zawór wydechowy.
- Gdy osiąga GMP (tu też będziesz mieć znaczek 'T' ale nie o to miejsce chodzi) zamyka się z.wydechowy a otwiera z.ssący.
- Gdy tłok dochodzi do dołu, zamyka się z.ssący.
- Kręcisz dalej i tłok idzie do góry sprężając mieszankę.
- Gdy jest znów w GMP, na kole magnesowym musisz mieć znaczek 'T'. I tu regulujesz zawory.
Jeśli w 'T' masz tłok na dole, sprawdź czy nie przestawiło Ci się koło magnesowe.

https://youtu.be/T35ALtdjQig

Skoro blokuje Ci się - jak podejrzewasz - o zawór, to sprawdź, czy masz dobrze założony łańcuszek rozrządu; czy nie przestawił się: 'T' + GMP + dwa otworki małe w linii głowicy i duży na górze. Jeśli w 'T' i GMP otworki nie zgadzają się, to musisz odkręcić napinacz, zdjąć klawiaturę (4 nakrętki) i przestawić wałek rozrządu tak żeby było poprawnie i złożyć wszystko z powrotem.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 19:57 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
@Up sprawdziłem klin na wale i okazało się ze jest scięty/płaski i magneto się przestawiło, ale co teraz ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 19:59 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Wymień klin na nowy i załóż na nowo i będzie OK.
Tak po prostu...




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 20:04 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Kurde, nie wiem czy tam gniazdo nie jest juz wyrobione. Jak wyrobione wymiana wału ? (trzeba rozbierac kartery)?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 20:07 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Tak od razu się nie wyrobi, musiało być słabo dokręcone magneto, więc załóż nowy i skręć momentem ok. 55Nm




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 08 cze 2015, 20:29 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
Nie mam dynamometra czy jakoś tak. :/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 09 cze 2015, 8:57 
Ex Moderator
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 lut 2011, 18:11
Posty: 3599
Lokalizacja: Ok. Garwolina
Pojazd:
no to dokręć bez. ale masz problemy. a zawory i tak ci pogięło. mogę się założyć




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 cze 2015, 22:41 
**

Rejestracja: 28 sie 2014, 19:10
Posty: 298
Pojazd: Coliber Rex

Ostrzeżenia: 1
@Up no i widzisz byś przegrał :) Nowy klin te same częsci wszystko działa jak tralala :)




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy