Dzisiaj jest 06 lut 2025, 13:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna
Autor Wiadomość
Offline
Post: 19 lis 2016, 14:27 
*

Rejestracja: 05 sie 2016, 14:00
Posty: 31
Pojazd: x-max
Witam

Mam chińskiego skuter z silnikiem 139QMB od dłuższego czasu miałem problemy z odpalanie na zimnym silniku , teraz to już bardzo cieżko.
Zmierzyłem kompresje i okazało sie silnik ma niecałe 6bar ,wiec rozkręciłem silnik.
Okazało sie ze pierścienie juz prawie nie istnieją i jeden zawór jest nie szczelny.

Chciałbym kupić nowy cylinder i głowice 60 albo 70cc co lepiej?
Nie chodzi mi a jakiś tuning i wielka moc prędkości i osiągi, po prostu przy okazji wymiany chyba warto troszke wiekszą pojemność założyć.

Moze mi ktoś polecić jakiś dobrej jakości cylinder i głowice na której zrobie z 10 tyś bez remontu , na allegro jest tyle tego ze cieżko wybrać jakiś sensowny zestaw?
Moze macie jakiegoś sprawdzonego sprzedawce ktory nie sprzedaje tandety?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 19 lis 2016, 19:23 
*

Rejestracja: 09 wrz 2016, 20:17
Posty: 73
Pojazd: Romet
Allegro sobie odpuść takie jest moje zdanie, najlepiej kupić w okolicach miejsca zamieszkania widzisz co bierzesz.

Mogę polecić https://motor-x.pl/
robię zakupy od dawna mają umiarkowane ceny, zawsze wszystko zgodne z zamówieniem, części nawet te seryjne są dobrej jakości, natomiast trudno się dodzwonić.

Natomiast zdecydowanie odradzam. RACING PLANET pokusiło mię kupiłem cylinder 150ccm o niby podwyższonej jakości 3 razy droższy od seryjnego przysłali porysowany o reklamacji nie chcą słyszeć, oddałem sprawę do rzecznika praw konsumenta.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 20 lis 2016, 21:01 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Potwierdzam, mtor-x.pl to porządna firma. Nie kręcą, nie kombinują, ceny przystępne, szybka realizacja i zawsze dostajesz to co zamówiłeś. Ja właściwie tylko u nich już kupuję i nigdy się nie naciąłem.
A co do cylindra, może coś z AIRSAL-a ?




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 11:00 
*

Rejestracja: 05 sie 2016, 14:00
Posty: 31
Pojazd: x-max
Smok_Telesfor pisze:
Potwierdzam, mtor-x.pl to porządna firma. Nie kręcą, nie kombinują, ceny przystępne, szybka realizacja i zawsze dostajesz to co zamówiłeś. Ja właściwie tylko u nich już kupuję i nigdy się nie naciąłem.
A co do cylindra, może coś z AIRSAL-a ?


Tego AIRSALa widze tylko w pojemności 80cc ,nie wiem czy mi potrzebna taka moc, większe spalanie itd
Skuterem dojeżdżam do pracy żeby było taniej niż samochodem , nie chodzi mi o jakis tuning ,tylko o dobrej jakośći częściach żeby skuter dziala długo bez awaryjnie.
Do tego 80cc tez na pewni trzeba głowice do 80cc, to pewnie droga, chciałbym sie zmieścić w 400zł z naprawa.

No i jeszcze pytanie , czy w każdej nowej głowic trzeba docierać zawory czy mozna dostac z dotartymi?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 14:32 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
killswitch pisze:
większe spalanie


Spalanie wzrośnie góra o jakieś 5% ,także nie jesteś w stanie tego nawet odczuć

killswitch pisze:
Do tego 80cc tez na pewni trzeba głowice do 80cc


Nie trzeba. Do tego cylindra dedykowana jest seryjna głowica.

killswitch pisze:
No i jeszcze pytanie , czy w każdej nowej głowic trzeba docierać zawory czy mozna dostac z dotartymi?


Można dostać z dotartymi. Najlepiej po zakupie głowicy sprawdzić szczelność. Wtedy będziemy wiedzieli ,czy musimy docierać ,czy nie.

Ze swojej strony również polecam Airsal. Nie wymaga dużej ingerencji w silnik ,wystarczy wymiana cylindra ,wymiana dyszy w gaźniku i ewentualna regulacja napędu. Swego czasu testowałem długi czas ten cylinder i jest nie do zajechania. Trzeba jedynie uważać bo w wersji AC w czasie docierania temperatura wzrasta do bardzo wysokiej. Po dotarciu wszystko wraca do normy. Użytkowałem go dwa lata robiąc na nim 9 000 km i jakbym nie sprzedał sprzętu służyłby do dziś. W 400 zł spokojnie się zamkniesz a jeszcze Ci zostanie...

U nas cylinder dostaniesz jeszcze taniej ! : http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-air ... 4081.bhtml




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 15:00 
*

Rejestracja: 05 sie 2016, 14:00
Posty: 31
Pojazd: x-max
Mate57 pisze:
killswitch pisze:
większe spalanie


U nas cylinder dostaniesz jeszcze taniej ! : http://shop.mieloch.pl/cylinder-kit-air ... 4081.bhtml



Ok to myśle ze zdecyduje sie na ten cylinder, czy on wejdzie bez problemy w kartery?
Czy po zamontowaniu tego cylindra nie bedzie za duza kompresja dla rozrusznik?
Mialem kiedyś tak ze jak zmieniłem cylinder na większy w areoxie to rozrusznik nie miał siły zakręcić, akumulator i rozrusznik był 100% ok a odpalał tylko z kopki.

Możesz mi polecić jeszcze jakąś dobrej jakości głowice pod ten cylek?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 15:12 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
killswitch pisze:
Ok to myśle ze zdecyduje sie na ten cylinder, czy on wejdzie bez problemy w kartery?


Tak bez problemu

killswitch pisze:
Czy po zamontowaniu tego cylindra nie bedzie za duza kompresja dla rozrusznik?


Wszystko zależy od kondycji akumulatora i samego rozrusznika. W zasadzie nie ma z tym problemu. Swego czasu cały czas paliłem go ze startera nożnego (tak jakoś było mi wygodniej). Dla świętego spokoju można jeszcze kupić nowy zabierak i półksiężyc.

killswitch pisze:
Możesz mi polecić jeszcze jakąś dobrej jakości głowice pod ten cylek?


W zasadzie nie ma większego sensu wymieniania głowicy. Seryjna pasuje bez problemu , a wymieniając głowicę nie osiągniesz na tym zbyt wiele.

Jeśli coś to pytaj :)




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 16:19 
*

Rejestracja: 05 sie 2016, 14:00
Posty: 31
Pojazd: x-max
No właśnie w mojej głowicy sa juz zawory wyklepane , wydechowy jeszcze w miare szczelny, ale ssacy niedomaga.

Dlatego musza nową głowice , bo stara juz sie chyba do niczego nie nadaje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 17:39 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
Ja bym Ci proponował kupić seryjną. Taką jakąś pośrednią nie najtańszą jaką znajdziesz.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 18:31 
*

Rejestracja: 05 sie 2016, 14:00
Posty: 31
Pojazd: x-max
Mate57 pisze:
Ja bym Ci proponował kupić seryjną. Taką jakąś pośrednią nie najtańszą jaką znajdziesz.



Czy taka bedzie w miare ok?
https://motor-x.pl/glowica-kpl-50-ccm-139qmb,p.html

Sa tez jakieś głowice 80cc z powiększonymi zaworami, jest sens kupować takie cos?
https://motor-x.pl/glowica-80-ccm-z-duz ... t-2,p.html




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 18:35 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Od powerforce swego czasu za 150zł można było znaleźć kpl. 70 albo 80cc żeliwo na allegro, może jeszcze jest ta sztuka.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 21:50 
*

Rejestracja: 05 sie 2016, 14:00
Posty: 31
Pojazd: x-max
scoot pisze:
Od powerforce swego czasu za 150zł można było znaleźć kpl. 70 albo 80cc żeliwo na allegro, może jeszcze jest ta sztuka.



Nie umie znaleźć , ten powerforce to tez jakaś nie przeciętna firma?

Znalazłem tez taki zestaw:
http://allegro.pl/cylinder-glowica-80cc ... 81354.html

Niestety no name, ale zaleta bo zawory dotarte, a szczerze mówiąc nie chce mi sie bawić w docieranie...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 21 lis 2016, 23:31 
Stróż Forum

Rejestracja: 16 lip 2012, 17:19
Posty: 4379
Pojazd:
Nie ma już go, i tak za 150 to był sam cyl, to co podałeś to zwykła china :) Poza tym jest to 70cc a nie 80 i głowica wygląda na seryjną patrząc chociażby na wydechowe, niemniej powinno coś tam mocy dodać.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2016, 18:44 
*

Rejestracja: 05 sie 2016, 14:00
Posty: 31
Pojazd: x-max
scoot pisze:
Nie ma już go, i tak za 150 to był sam cyl, to co podałeś to zwykła china :) Poza tym jest to 70cc a nie 80 i głowica wygląda na seryjną patrząc chociażby na wydechowe, niemniej powinno coś tam mocy dodać.



Postanowiłem ze kupie ten cylinder Airsal, nie chce żadnej chińskiej tandety!

Teraz tylko dobór głowicy i docieranie zaworów.

Brać z allegro jakaś głowice czy lepiej z tego sklepu polecanego wcześniej moto x pl

Co dają te powiększone zawory?

-- 22 lis 2016, 19:32 --

Zamówiłem cylinder AIRSAL

Brać do tego głowice 39mm czy lepiej 47mm?

-- 24 lis 2016, 19:44 --

Witam

Doszedł do mnie cylinder arisala ale nie wiem ktory pierścień gdzie załozyć.

W instrukcji jest napisane:

-Wpasuj pierścień "2T" w rowek B
-Wpasuj pierścień "T" w rower A

A ja mam pierścienie o oznaczeniu "D" jasny i "DY" ciemny , ktory pierścień gdzie założyć?


Drugie pytanie do ludzi którzy zamawiali w sklepie Motor X.
Zamówiłem, głowice u nich w wtorek i nie dostałem na maila żadnego potwierdzenie za zamowienie w realizacji , kuriera nie było jeszcze...
Jako to jest z zamówieniami u nich, przychodzi jakieś potwierdzenie ze zamowienie w realizacji, wysłane czy cokolwiek?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2016, 20:40 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
U nich dość długo czeka się na potwierdzenie tak z 3 dni i dalsze 3 wysyłka.
Co do pierścieni to jasny na górę.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2016, 23:25 
Główny Dowodzący - Admin
Awatar użytkownika

Rejestracja: 29 kwie 2010, 14:29
Posty: 8337
Lokalizacja: Wielkopolska
Pojazd: Citroën Xsara II VTR Coupe
Imię: Mateusz
killswitch pisze:
ale nie wiem ktory pierścień gdzie załozyć


Tak jak w starym tłoku ,zaczynając od góry :

- gruby
- gruby
- cienki
- falisty
- cienki

W razie potrzeb mogę zobrazować to na zdjęciu.




_________________

https://www.youtube.com/watch?v=wY-1Xa20Hb0 <= Zostaw SUBA! Dziękuję !

DOŁĄCZ DO NASZYCH GRUP SPRZEDAŻY :

:arrow: https://www.facebook.com/groups/skutermaniacy/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maniacymoto50/
:arrow: https://www.facebook.com/groups/maxiholicy/




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2016, 13:00 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
1. Motor-X - powinni wysłać potwierdzenie na maila z wyszczególnieniem co się zamówiło. Tak jak koledzy pisali, trzeba parę dni poczekać, choć nie jest to regułą. Zawsze na ich stronie masz nr tel. do kontaktu, więc zadzwoń - sprawdzą na miejscu co się dzieje z przesyłką (ja parę razy już sprawdzałem i zawsze mówią co i jak).

2.
Obrazek




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2016, 21:56 
*

Rejestracja: 05 sie 2016, 14:00
Posty: 31
Pojazd: x-max
Jakie luzy zaworowe?
Głowica 39 mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 25 lis 2016, 23:16 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Wg. serwisówek 0,05 mm na każdy.

Ściągnij sobie jakieś serwisówki do 139QMB (GY6), tam wszystko jest opisane. Są dostępne w necie, np. tutaj http://www.49ccscoot.com/manuals/139QMB_Engine_Manual.pdf <--- str. 44, pierwsza pozycja w tabelce.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 lis 2016, 9:42 
*

Rejestracja: 05 sie 2016, 14:00
Posty: 31
Pojazd: x-max
Poskładałem, wyregulowałem wszytko i niestety jest to czego sie obawiałem, kompresja jest tak duzo ze cieżko odpalić silnik.
Waze 90kg i mam problem z odpalenie na kopke (trudno kopnąć , na rozrusznik tez nie było szans bardzo cieżko kreci. Odpalić sie udało dopiero jak założyłem akumulatora z większego moto, chyba kolo 10ah

Tak nie może byc, przy takiej kompresji to prędzej czy poźniej coś szlak trafi albo przekładnia od kopki a o rozruszniku juz nie mowie nawet, akumulator tez pewnie długo nie wytrzyma takiego czegoś.

Postanowiłem wywalić 80cc wrócić do starego cylindra 50cc bo jest w bardo dobrym stanie, tylko pierścienie do wymiany.

Możecie polecić jakieś pożądne pierścienie do 50cc?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 22 ]  Przejdź na stronę 1, 2  Następna



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy