Dzisiaj jest 24 lis 2024, 5:31



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 23 lis 2017, 13:23 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2013, 23:16
Posty: 260
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: Aprilia RS/Benzer freedom
Witam, mam chiński skuterek 4t (GY6) Chciałem przerobić światła aby działały po przekręceniu kluczyka, ale bez uruchomianego silnika, zamierzenie było takie aby światła świeciły cały czas tak samo a nie przygasały na niskich obrotach. popiołem pod przewód w którym jest napięcie zaraz po uruchomieniu stacyjki. jednak że rozładowuje akumulator, powiedzcie mi, czy dobrze myślę, że jest potrzebny przekaźnik? Z góry dzieki za wszelką pomoc.




_________________

LwG !

Zapraszam na oględziny mojego projektu

http://forum.mieloch.pl/post2687009.html#p2687009


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 23 lis 2017, 14:11 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jak podłączysz bezpośrednio pod akumulator po stacyjce w obwód zasilający kierunki i światło stopu to pobiera prąd bezpośrednio z akumulatora. Musisz zadbać o jego prawidłowe ładowanie bo jak go nie będzie to będzie rozładowywał aku. Ogólnie światła są zasilane z innych cewek iskrownika niż zasilanie akumulatora. Oczywiście napięcie na akumulator jak i napięcie na światła jest regulowane poprzez regulator napięcia.
Przy czym napięcie ładowania ma teoretycznie większą dokładność bo ma wydzielony obwód i wszystkie odbiory są za regulatorem. Z obwodem świateł jest inaczej, gdyż są one podłączone bezpośrednio do iskrownika (przewód żółty) a regulacja napięcia świateł jest realizowana poprzez równoległe zwieranie do masy przez regulator.
Dlatego najlepiej byłoby by iskrownik posiadał cewki na 3 fazy (trzeba zastosować inny rodzaj regulatora taki jak w motocyklach) lub jednofazowy ale nie wiem czy regulator wydoli ten seryjny. Przydał by się jakiś o większej mocy.
Temat ogólnie do ogarnięcia ale potrzebny kumaty elektryk.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 23 lis 2017, 21:06 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2013, 23:16
Posty: 260
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: Aprilia RS/Benzer freedom
A gdyby zasilanie świateł podłączyć bezpośrednio z akumulatora, i zastosować przekaźnik ?




_________________

LwG !

Zapraszam na oględziny mojego projektu

http://forum.mieloch.pl/post2687009.html#p2687009




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2017, 9:58 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 25 wrz 2014, 19:20
Posty: 346
Lokalizacja: między Bugiem a Odrą
Pojazd: Dwa kółka z silnikiem 125ccm
Gra nie warta świeczki. Prądnica w GY6 jest tak słaba, że ładuje akumulator na granicy swoich możliwości. Jak dokładasz do tego oświetlenie, to już nie daje rady i akumulator zawsze będzie Ci się wyładowywać (więcej oddaje niż pobiera). Rozwiązaniem jest prądnica 3-fazowa, ale to przerabianie elektryki. Nie wiem czy ktoś Ci się tego podejmie. Raczej nie. Sam też tego próbowałem i dałem sobie spokój.
Teraz mam oświetlenie bezpośrednio z aku, ale fabrycznie jest już zamontowana 3-fazowa prądnica i prądu mam aż nadto do wykorzystania.
Odpuść.




_________________

Obrazek




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2017, 13:18 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Co do przekaźnika to daje tylko tyle, ze nie ma spadków napięć po drodze i może rozłączyć większy prąd. Na wydajność prądnicy niestety nie ma to wpływu.
Problemem jest nie akumulator tylko jego ładowanie jak również zaznaczył to Smok_Telesfor, iskrowniki montowane w skuterach po 2016r. mają już mocniejszą prądnice i inny regulator napięcia a i tak jest to za mała moc bo brak ładowania na wolnych obrotach i dopiero na wyższych się ładuje. Są natomiast notoryczne problemy z akumulatorami.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 24 lis 2017, 17:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 18 lis 2013, 23:16
Posty: 260
Lokalizacja: Koszalin
Pojazd: Aprilia RS/Benzer freedom
Powiem tak, widziałem skutery które mają tak światła i były to skuterki nie jedno krotnie kilku letnie. dla tego chciałem to zrobić. Wiadomo, że pewnych tematów nie przeskoczę, ale myślałem, że jest jakiś patent na to.A jak to jest, że na przykład w nie których pozycje są z aku, a mijania dopiero z iskrownika?




_________________

LwG !

Zapraszam na oględziny mojego projektu

http://forum.mieloch.pl/post2687009.html#p2687009




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 sty 2023, 4:44 
*

Rejestracja: 31 sty 2023, 4:37
Posty: 1
Pojazd:
Nie wierzę, że potrzebujesz przekaźnika. Przekaźnik dostarcza tylko tyle napięcia, aby zapewnić brak utraty napięcia na trasie i może wyzwalać większe prądy. subway surfers




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 15 kwie 2023, 9:17 
*

Rejestracja: 15 kwie 2023, 9:14
Posty: 2
Pojazd: Car
Tak, może być konieczne użycie przekaźnika, aby osiągnąć swój cel. Przekaźnik jest urządzeniem elektronicznym służącym do sterowania innymi urządzeniami elektrycznymi, które przekształca napięcie lub prąd z jednego źródła zasilania na drugie. Używając przekaźnika, możesz w razie potrzeby przerwać lub otworzyć obwód świateł skutera. wordle




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 8 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



cron Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy