Dzisiaj jest 06 lut 2025, 13:52



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 31 mar 2016, 8:00 
*

Rejestracja: 02 sty 2016, 20:10
Posty: 29
Pojazd: Aprilia RS50
Siema. Mam aprilie rs 50 2001r i już drugi raz mam dziurę w tłoku. Kupiłem ja niedawno od kolegi i on miał taką awarie założył nowy tłok (chyba nie najlepszej jakości) i teraz mi sie cos takiego stało. Chciałem kupić tłok z wyższej półki czyli meteora i myślałem ze będzie git ale sprzedający mówi ze nawet jakbym założył niewiadomo jak dobry to i tak sie to znowu zrobi jeśli stało sie tak dwa razy, mówił też ze on myśli ze może to być wina swiecy bo ktoś mógł jak ją wkrecal to wywalił podkladke ze świecy lub za mocno ją wkręcić i tłok uderza o świecę. Bardzo prosze o pomoc bo chciałbym pozbyć sie tego problemu ☺


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 31 mar 2016, 10:02 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Wypalona dziura w tłoku może mieć wiele przyczyn. Jedną jest zła regulacja gaźnika i zbyt uboga mieszanka przez co tłok zostaje uszkodzony i cylinder zatarty. Druga sprawa, że jak jest za duży stopień sprężania to następuje spalanie stukowe które w niewielkiej przestrzeni wytworzy dużą temperaturę i wypali dziurę w tłoku.
Gdyby świeca uderzała w tłok to być miał objaw blokowania wału i elektrodę by od razu zagniotło przez co nie było by iskry i byś nie odpalił.
Jak masz wyciągnięte bebechy to możesz zweryfikować sobie czy świeca wadzi o tłok. Na nim także powinny być ślady uszkodzeń mechanicznych.
Jest jeszcze możliwość, że są jakieś śmieci w dolocie lub wydechu i się do cylindra dostają.

W przypadku dwóch pierwszych przyczyn to wyregulować gaźnik prawidłowo (świeca kawa z mlekiem) i profilaktycznie można lać benzynę 98.




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 mar 2016, 12:45 
*

Rejestracja: 02 sty 2016, 20:10
Posty: 29
Pojazd: Aprilia RS50
Nie jestem pewien ale chyba mam w moto gaźnik 12mm i nie wiem czy samo wyregulowanie pomoże czy założyć 16mm? Wolał bym żeby gaźnik zostal taki jaki jest bo to delorto i ja myślę ze jeśli jest on montowany fabrycznie to powinien być dobry.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 mar 2016, 13:17 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Jaki cylinder i co było dłubane przy silniku?




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 mar 2016, 16:50 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 04 sty 2015, 17:04
Posty: 998
Lokalizacja: Kolonia Bodzanowska, woj. KUJ-POM
Pojazd: Apka AF1 50/78 89r
Ja tam bym od razu zmienił ten gaźnik... To pewnie SHA, i nawet przy serii moim zdaniem jest on za mały.




_________________

Piszę po polsku!
No... Przynajmniej staram się :)


Chcesz naklejki lub gadżety na skuter lub moto za free wbij tutaj :D

Apka od CHEJMaN'a :D Klik, klik! :D

Instalcje elektryczne do sqt/ moto na zamówienie.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 31 mar 2016, 17:57 
*

Rejestracja: 26 mar 2016, 7:32
Posty: 43
Pojazd: Aprilia RS 50
Moim zdaniem jest to wina gaźnika, złej regulacj.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 6 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 11 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy