Dzisiaj jest 13 gru 2024, 1:43



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 04 sie 2013, 21:11 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Witam
Jestem posiadaczem Aprili RS 50 z 2008 roku.
Dzisiaj wieczorem wybrałem się na przejażdżkę po mieście, silnik pracował wyśmienicie, aż prosił ,żeby wyprzedzać wszystkie samochody, tak też robiłem - jechałem dość szybko.
W pewnym momencie po wrzuceniu "szóstki" , dodaję gazu a tu nic... cisza... Moto toczy się bezwładnie, silnik nagle przestał pracować. Zjechałem na pobocze.
Myślałem,że po prostu za bardzo dostał i potrzebuje chwili odpoczynku. Poczekałem jakieś 15 minut, przekręcam kluczyk a na liczniku zaczęła mrugać kontrolka klucza serwisowego. Zaczynam kręcić rozrusznikiem - nic. Tyle dobrego,że nie słyszałem niepokojących dźwięków - po prostu kręcił ale nie palił. Z "pycha" to samo, też nie zapalił. Silnik po prostu umarł podczas jazdy.
Co może być przyczyną? Byłbym pewien,że po prostu zatarłem cylinder ale jakim cudem komputer mógł to wykryć i pokazać klucz serwisowy? Czy wie ktoś jakie usterki wykrywa komputer i o co może mu chodzić?


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 04 sie 2013, 21:28 
**

Rejestracja: 27 cze 2013, 13:09
Posty: 276
Pojazd:
Może świeca ci padła?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 21:33 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Możliwe,żeby tak w jednym momencie siadła? Patrzyłem tylko tyle,czy kapturek nie spadł... I czy komputer mógłby to wykryć?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 22:20 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2013, 15:22
Posty: 225
Pojazd: ApriliaRS
A jaki ma teraz przebieg ?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 22:29 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Przebieg spory , oryginalne ponad 34 tys. km...
Ostatnio zmieniony był tłok na firmowy z pierścieniami (jakieś 1500km temu) a bardzo niedawno zmieniłem zawór membranowy na nowy mając nadzieje,że tu jest przyczyna ciężkiego palenia.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 22:33 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2013, 15:22
Posty: 225
Pojazd: ApriliaRS
Kluczyk serwisowy można usunąć i to w łatwy sposób.Z tego co wiem to zapala on się okresowo... Tzn. np po przekroczeniu 10k przebiegu. Próbowałeś teraz go z pycha odpalić?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 22:43 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Wiem,że prosto się go kasuje i umiem to robić bo nie raz miałem potrzebę ale nie pojawił się on przy równym przebiegu (tak,jak dzieje się to zazwyczaj np. przy 30.000 tys.km) tylko przy kompletnie nierównym przebiegu około 34 748 km , w momencie wystąpienia awarii.
W tej chwili zostawiłem go (wstyd się przyznać) na stacji benzynowej bo do domu miałem kilka kilometrów... Mam nadzieję,że nic mu nie będzie,jest tuż przy okienku. Kiedy go odstawiałem próbowałem palić go z pycha i to wielokrotnie w dodatku zauważyłem,że pcha go się na biegu lżej co źle wróży,że ubyło kompresji...




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 22:49 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 03 sie 2013, 15:22
Posty: 225
Pojazd: ApriliaRS
No to ubezpieczenie od kradzieży masz ;d? Manometr w łapkę i patrzeć jaka komprecha




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 04 sie 2013, 22:53 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Jutro odstawię do takiego mechanika, mi brak już sił do rozbierania silnika po ostatnich zabawach z wymianą zaworu membranowego ,czyszczeniu gaźnika i tak dalej :) Dam znać




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2013, 10:47 
***

Rejestracja: 18 lut 2013, 17:00
Posty: 524
Pojazd:
Ten tlok to dobra selekcje wsadziles?




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 05 sie 2013, 12:34 
*

Rejestracja: 16 cze 2012, 23:38
Posty: 45
Pojazd:
Problem rozwiązany!
Z modułu wyskoczył jeden kabelek,odpowiedzialny za iskrę :)
Dziękuję wszystkim zaangażowanym




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 17 wrz 2013, 17:18 
*

Rejestracja: 16 wrz 2013, 16:06
Posty: 25
Pojazd: Aprillia
Sory ze zmieniam temat
jak sie zmienia sprzegło z seri na np stage6 to poprawia osiągi ?
z gory dziekuje




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 27 wrz 2013, 11:40 
**
Awatar użytkownika

Rejestracja: 08 paź 2010, 15:31
Posty: 239
Lokalizacja: Stargard Szczeciński
Pojazd:
Jeśli Ci się stare ślizga to tak, jeśli nie to nie.




_________________

Romet Chart 210 silnik Derbi EBS:
-Airsal 70 port
-Porting i flow karterów
-Stage6 Racing Carbon
-Top Racing Race
-Arreche 21mm
-Conti CHR
-FAG C4

viewtopic.php?t=95648
http://polskajazda.pl/Motocykle/Romet/Chart-210/114804




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 13 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 0 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy