Dzisiaj jest 16 cze 2024, 19:27



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 
Autor Wiadomość
Offline
Post: 09 wrz 2013, 17:26 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Witam. Z racji tego że mój skuter w 4t po sporym przerobieniu nie dał mi satysfakcji z jazdy a także często się psuł postanowiłem go sprzedać i kupić skuter w 2t. Poszukałem i padło na CPI Oliver Sport 2sów. Skuter rocznik 2006 zwykła 50-tka. Skuter jedynie ma wymieniony wydech na chiński ten "zawijany". Skuter stał prawie rok czasu nie odpalany. Właściciel odpalił go dopiero przy mnie po takim czasie i tutaj zaskoczenie zapalił od dotknięcia oczywiście po włożeniu sprawnego akumulatora. Lecz pojawił się problem. Po chwili gdy skuter jest odpalony cieknie paliwo z gaźnika na ziemię dosyć sporo a druga sprawa jest taka, że skuter nie wkręca się na obroty strasznie go przerywa i praktycznie nie ma mocy aby jechać. Skuter będę mieć dostarczony jutro na przyczepce ale już dziś chciał bym wiedzieć na co zwrócić uwagę odnośnie naprawy. Co mogło ulec uszkodzeniu? Gaźnik był czyszczony przez poprzedniego właściciela ale zero poprawy i podobno nie reaguje na śrubę regulującą mieszankę. Miałem kilka skuterów ale każdy w 4sówie więc na 2t nie wiem od czego zacząć abym czegoś nie zepsuł. Skuter w tamten sezon jeździł podobno 65-70km/h.


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
Post: 09 wrz 2013, 18:14 
***
Awatar użytkownika

Rejestracja: 23 kwie 2011, 11:16
Posty: 1012
Pojazd: Swap P/G
Wyciąg gaźnik , pewnie pływak się zawiesił , rozbierz całego i przeczyść.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 10 wrz 2013, 18:37 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Ok skuter dostarczony. Przejechałem się kawałek na nim i jedzie maxymalnie 30km/h i przerywa strasznie tak jak by nie dostawał paliwa. Regulowałem czyściłem nic nie reaguje. Ściągnąłem filtr powietrza tą całą puszkę i myk skuter wkręca się na obroty dosłownie na ful aż piszczy. Zakładam filtr powietrza skuter 30km/h. Poprzedni właściciel wymienił w nim cały gaźnik więc jest nówka. A co do cieknącego paliwa to znalazłem rozwiązanie. Jest lekko pęknięty przy śrubce od spustu paliwa więc dół gaźnika do wymiany. Wracając do tego że skuter bez filtra odpala a z filtrem nie to czy może być to wina źle dobranej dyszy? Może za duża jest i potrzebuje więcej paliwa? Próbowałem jeszcze wyjąć środek wkład filtra powitrza i odpalić go z samym plastikiem ale to nic nie daje nie wkręca się na obroty.

Edit:
Mam jeszcze jedno pytanie. Jaki silnik jest w tym CPI jest to model oliver sport rok prod 2006. Czytałem że podróbka minarelli ale nie jestem pewien. Skuter to pełna seria i chcę włożyć w niego cylinder 70cc i jakiś fajny wydech ale nie wiem dokładnie do jakiego silnika szukać żeby nie było problemu.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 11 wrz 2013, 14:33 
*

Rejestracja: 20 sie 2013, 17:08
Posty: 50
Pojazd: Romet 747 2T
Poszukaj na silniku numerow

Jeśli to chiński silnik minarelli to możesz szukać czesc od aeroxa typu tłumik itd tylko przy zakupie cylindra sprawdź średnicę sworznia czy 12 czy10mm i przy zakupie wariatora średnicę walu na tulejce wariatora czy 13 czy 26mm




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2013, 11:19 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Nigdzie nie mogę znaleść oznaczeń silnika. Zawsze miałem 4t to były przy mocowaniu wachacza a tutaj w którym miejscu mogą być? Szukam na internecie ale nigdzie nie mogę znaleźć. Widziałem tylko że niektóre silniki mają gaźnik albo idzie w tylną strone albo w przód mój idzie do przodu.

-- 11 wrz 2013, 19:43 --

Wszędzie czytam o regulacji gaźnika i teraz mam mętlik w głowie. W gaźniku są 2 śrubki i iglica. Iglicą regulujemy dopływ paliwa czyli pierścień na samą górę to najmniejszy dopływ paliwa, a na sam dół największy dopływ paliwa. Śrubka która wystaje ze sprężynką jest od regulacji wolnych obrotów czyli podnosi przepustnice na tyle aby skuter nie gasł na wolnych obrotach. Śrubka którą wkręcamy śrubokrętem jest od regulacji mieszanki paliwowo-powietrznej, czy samego paliwa? I czy ta śrubka podaje więcej paliwa czy więcej powietrza gdy ją odkręcimy?

Odkręciłem gaźnik i zobaczyłem na nim oznaczenie, troszkę poszukałem w google i zobaczyłem aukcje z opisem. Wklejam niżej opis. Sądząc po tym opisie jest to gaźnik 19mm?

NOWY GAŹNIK ODBLOKOWANY DO ŚILNIKÓW 2T

WYMIARY:

CAŁKOWITA WYSOKOŚĆ 117 mm

SZEROKOŚĆ 90 mm

WEWNĘTRZNA ŚREDNICA NA KRÓCIEC GAŹNIKA OK.19 mm

ZEWNĘTRZNA ŚREDNICA NA KRÓCIEC GAŹNIKA OK.24 mm

ŚREDNICA NA FILTR POWIETRZA OK.38 mm


Odebrałem seryjny gaźnik. Przepustnica jest mniejsza a dysza główna to 67 wyczyszcze go zamontuje i dam znać co i jak:D




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2013, 12:09 
*

Rejestracja: 20 sie 2013, 17:08
Posty: 50
Pojazd: Romet 747 2T
Im bardziej wykrecasz tym więcej powietrza. Ja to reguluje gaznik tak: daje mu wyższe obroty niż bym chciał i wkrecam srubke od mieszanki do końca a potem wykrecam do momentu aż będą najwyższe obroty(i nieraz cofam o jeden obrót zależy jak skuter się zachowuje) no i wtedy reguluje obroty na takie jak chce. Oczywiście robię to na ciepłym silniku




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
Post: 12 wrz 2013, 13:20 
*

Rejestracja: 11 sie 2013, 19:05
Posty: 158
Lokalizacja: Sosnowiec
Pojazd: CPI Oliver Sport
Powiem tak odebrałem seryjny gaźnik jest mniejszy niż tamten co był. Założyłem lecz iglica była na najniższym ząbku i zaczęło go przerywać. Podwyższyłem iglice na środek już lepiej ale też trochę przerywa dałem na max paliwa a śrubka jest na 2 obroty. Skuter odpala od dotyku chodzi dobrze i rozpędza się do tych 50-60km/h
Rozebrałem przekładnie i okazało się że jest blokada na sprzęgle jest taki mały pierścień pasek wchodzi tylko do połowy i na wariatorze jest pierścień a z tyłu wariatora jest przykręcony taki koszyk. Niestety nie mam ściągacza do wariatora i więcej niż te 50-60km/h nie osiągne. Wymieniłem wydech na taki "zawijany" firmy wm motor i skuter ma troche inny dźwięk i minimalnie szybciej się rozpędza a także moduł na odblokowany.




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 7 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 1 gość


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy