Dzisiaj jest 24 lut 2025, 11:58



Strefa czasowa UTC+1godz.





Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 
Autor Wiadomość
Offline
 Tytuł: Problem
Post: 29 cze 2014, 21:14 
*

Rejestracja: 02 sie 2013, 21:15
Posty: 26
Pojazd: Benelli 49x Quattronove
Witam
Mam problem z silnikiem, zaczęło się od pęknięcia pierścienia i wtopienia sie w tłok. Po zmianie na komplet Tec HQ 50cc.Dzisiaj podczas jazdy 90 km na dotarciu jechałem ok 28km/h nagle zblokowało mi koło (pomyślałem zatarty chociaż wydawało się to absurdalne ponieważ ujechałem około 2 km po prostej drodze).Po ostygnięciu odpalił od kopa stracił trochę na kompresji, pierścienie rzegoczą.Oleju ma duzi ponieważ dostaje przez dozownik również dolewam mu bezpośrednio do baku.Co mogło być przyczyną tego incydentu??


Share on FacebookShare on TwitterShare on Google+


Na górę
 Wyświetl profil  
 
 


Offline
 Tytuł: Re: Problem
Post: 30 cze 2014, 6:27 
Stróż Forum
Awatar użytkownika

Rejestracja: 30 cze 2014, 6:15
Posty: 2090
Lokalizacja: Końskie Świętokrzyskie
Pojazd: Romet RXL 2T, Kawasaki EN500
Witam
Jest to mój pierwszy post na tym forum, jednak czytam je już jakiś czas ;)

Co do problemu, to wynikiem takiej sytuacji jest przegrzanie cylindra i spuchnięcie tłoka. Czym to jest spowodowane? Otóż podczas docierania, trzeba po pierwsze robić przerwy w jeździe a 90 km jednorazowo to dość dużo a powinny być przynajmniej 2-3 przerwy w jeździe dla schłodzenia silnika. Po drugie - regulacja gaźnika mogła nie zostać przeprowadzona prawidłowo i była mieszanka zbyt uboga podnosząc dodatkowo temperaturę.
Obecnie to zestaw tłok cylinder do wymiany. Przy cylindrach chińskich należy się spodziewać tłoków o kiepskiej jakości i są one podatne na puchnięcie. Można je poprawić poprzez wygrzewanie w oleju w temperaturze 250 stC przez 2 godziny. Po tym czasie można dokonać korekty owalu tłoka w osi sworznia. Po tej operacji tłok już tak szybko nie powinien puchnąć. Wyregulować poprawnie skład mieszanki i najlepiej zaopatrzyć się w termometr i kontrolować temperaturę.

PZDR
robdk




_________________

POZDR robdk
Mój kanał Motogaraż robdk




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Offline
 Tytuł: Re: Problem
Post: 30 cze 2014, 21:16 
*

Rejestracja: 02 sie 2013, 21:15
Posty: 26
Pojazd: Benelli 49x Quattronove
Kolego jezdzilem trasy po 3-7km wyregulowany jest idealnie :)

-- 30 cze 2014, 22:16 --

Przyłapało lekko pierscienie lecz sprężanie ma 0,7-0,8 Mpa bedzie jeszcze smigał czy szykować kasę na tłoka i pierscienie




Na górę
 Wyświetl profil  
 
 
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  
Nowy temat Odpowiedz w temacie  [ Posty: 3 ] 



Kto jest online

Użytkownicy przeglądający to forum: Obecnie na forum nie ma żadnego zarejestrowanego użytkownika i 2 gości


Nie możesz tworzyć nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów

Przejdź do:  



Powered by phpBB © 2007 Group serwis komputerowy